Peugeot 308 rozširuje ponuku motorov i výbav

Peugeot 308, ktorý bol vo viacerých európskych krajinách uvedený na trh v septembri a na Slovensku koncom októbra 2007, rozširuje ponuku motorov, výbav a v neposlednom rade prichádza na trh aj s trojdverovou karosériou.
.
Doteraz bol tento model k dispozícii len ako päťdverový hatchback v troch výbavách a so štyrmi motormi spriahnutými s manuálnou prevodovkou. Peugeot 308 je už teraz k dispozícii v predajnej sieti aj ako trojdverový hatchback. Ďalšími novinkami sú:
 
- automatická štvorstupňová prevodovka „AL 4“ so sekvenčným radením „Tiptronic System Porsche“, v dvoch benzínových motoroch 1,6 l  VTi 88 kW (120 koní) a 1,6 l THP s výkonom 103 kW (140 koní)

- 6-stupňová automatická prevodovka „AM6“ so sekvenčným radením „Tiptronic System Porsche“, ktorá je k dispozícii s motorom 2,0 l HDi FAP 100 kW (136 koní)

Ďalej dve nové motorizácie:

- 1,4 l VTi 70 kW (95 koní) – benzínový motor vyvinutý v spolupráci PSA Peugeot Citroën a BMW Group
- 1,6 l HDi 66 kW (90 koní) k dispozícii aj s filtrom pevných častíc FAP

Ponuka 308 sa v roku 2008 ešte rozšíri, konkrétne už na jar, keď príde na trh 6-stupňová manuálna prevodovka (BMP6) na 1.6 l HDI FAP 80 kW(110 koní). Nový typ bude predstavovať už druhú verziu vozidla, ktoré bude vypúšťať len 120g CO² na kilometer, čo bude limit pre celý rad modelov 308. Neskôr bude nasledovať ponuka benzínového motora „BioFlex“, ako aj mnohé ďalšie novinky.
                                                                                                 

Súčasná ponuka motorov pre model 308:

· 1,4 VTi 70 kW (95 koní) 136 Nm, 5-stupňová mechanická prevodovka
· 1, 6 l VTi 88 kW (120 koní) 160 Nm, 5-stupňová mechanická prevodovka
· 1,6 l VTi 88 kW (120 koní) 160 Nm, 4-stupňová automatická prevodovka
· 1,6 l THP 110 kW (150 koní) 240 Nm, 5-stupňová mechanická prevodovka
· 1,6 l THP 103 kW (140 koní) 240 Nm, 4-stupňová automatická prevodovka
· 1,6 l HDi 66 kW (90 koní) 215 Nm, 5-stupňová mechanická prevodovka
· 1,6 l HDi, FAP, 80 kW (110 koní) 240 Nm, 5-stupňová mechanická prevodovka
· 2,0 l HDi FAP 100 kW (136 koní) 320 Nm, 6-stupňová mechanická prevodovka
· 2,0 l HDi FAP 100 kW (136 koní) 320 Nm, 6-stupňová automatická prevodovka

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 308

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků