Peugeot 308 RC Z: série již za dva roky

Výjimečný vůz z dílen Peugeotu bude brázdit silnice již za dva roky. Přinese ale kromě designu i něco navíc?

Mnozí nevěřili, ale i nečekané se stalo skutečností. Peugeot kromě dřívějšího potvrzení produkce modelu 308 RC zveřejnil i další potřebné informace, které napovídají leccos a záměrech francouzské automobilky.

Peugeot 308 RC Z bude v sériové podobě oficiálně představen veřejnosti příští rok na autosalonu ve Frankfurtu, ale výroba začne až o rok později. Již jsme si zvykli, že extravagantní koncepty automobilek při vstupu do série z odvážnosti poleví - v případě tohoto modelu to ale tak dle slov automobilky nebude.

Jak již správně číslo napovídá, tenhle model je postaven na základech třistaosmičky. Na délku bude měřit 4276 mm, na šířku pak 1840 mm a vysoký bude 1320 mm. Přávě kompaktní rozměry ho předurčují k boji s německým Audi TT, mimochodem vozem, na který se mnoho lidem RC Z svým designem podobá.

Přední partie vozu nejsou ničím výjimečné a jdou s tradicí ostatních zástupců značky. To se ale nedá říct o zádi. Výrazný prolis střechy si nelze nevšimnout z jakéhokoli úhlu pohledu a na ten postupně navazuje víko zavazadlového prostoru. Za povšimnutí stojí také zadní svítilny, které dostaly technologii LE diod.

Interiéry Peugeotů lze z hlediska designu považovat za vydařené a jinak na tom není ani tento vůz. Jednoduchost se tu spojila s elegancí a sportovním duchem, značně nepřehledně však působí ukazatele rychlosti i otáček.

O pohon vozu se postará přeplňovaný agregát 1,6 THP, který vzniknul ve spolupráci s BMW. Jeho výkon však bude navýšen na plných 160 kW/218 k, což je na daný objem hodnota skutečně vysoká. Otázkou je, jak se podaří konstruktérům eliminovat neduhy turbodmychadla, které se při vyšších plnících tlacích budou projevovat ještě výrazněji. Točivý moment agregátu pak bude vrcholit na hodnotě 280 Nm a bude přenášen skrze šestistupňovou manuální převodovku na přední kola. S dynamikou na tom nebude 308 RC vůbec špatně, na stovku zrychlí dle předpokladů za 7 sekund a dosáhne maximální rychlost 235 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 308 RC Z

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků