Peugeot 308 RC Z: série již za dva roky

Výjimečný vůz z dílen Peugeotu bude brázdit silnice již za dva roky. Přinese ale kromě designu i něco navíc?

Mnozí nevěřili, ale i nečekané se stalo skutečností. Peugeot kromě dřívějšího potvrzení produkce modelu 308 RC zveřejnil i další potřebné informace, které napovídají leccos a záměrech francouzské automobilky.

Peugeot 308 RC Z bude v sériové podobě oficiálně představen veřejnosti příští rok na autosalonu ve Frankfurtu, ale výroba začne až o rok později. Již jsme si zvykli, že extravagantní koncepty automobilek při vstupu do série z odvážnosti poleví - v případě tohoto modelu to ale tak dle slov automobilky nebude.

Jak již správně číslo napovídá, tenhle model je postaven na základech třistaosmičky. Na délku bude měřit 4276 mm, na šířku pak 1840 mm a vysoký bude 1320 mm. Přávě kompaktní rozměry ho předurčují k boji s německým Audi TT, mimochodem vozem, na který se mnoho lidem RC Z svým designem podobá.

Přední partie vozu nejsou ničím výjimečné a jdou s tradicí ostatních zástupců značky. To se ale nedá říct o zádi. Výrazný prolis střechy si nelze nevšimnout z jakéhokoli úhlu pohledu a na ten postupně navazuje víko zavazadlového prostoru. Za povšimnutí stojí také zadní svítilny, které dostaly technologii LE diod.

Interiéry Peugeotů lze z hlediska designu považovat za vydařené a jinak na tom není ani tento vůz. Jednoduchost se tu spojila s elegancí a sportovním duchem, značně nepřehledně však působí ukazatele rychlosti i otáček.

O pohon vozu se postará přeplňovaný agregát 1,6 THP, který vzniknul ve spolupráci s BMW. Jeho výkon však bude navýšen na plných 160 kW/218 k, což je na daný objem hodnota skutečně vysoká. Otázkou je, jak se podaří konstruktérům eliminovat neduhy turbodmychadla, které se při vyšších plnících tlacích budou projevovat ještě výrazněji. Točivý moment agregátu pak bude vrcholit na hodnotě 280 Nm a bude přenášen skrze šestistupňovou manuální převodovku na přední kola. S dynamikou na tom nebude 308 RC vůbec špatně, na stovku zrychlí dle předpokladů za 7 sekund a dosáhne maximální rychlost 235 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 308 RC Z

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 59 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků