Peugeot 308 RC Z: série již za dva roky

Výjimečný vůz z dílen Peugeotu bude brázdit silnice již za dva roky. Přinese ale kromě designu i něco navíc?

Mnozí nevěřili, ale i nečekané se stalo skutečností. Peugeot kromě dřívějšího potvrzení produkce modelu 308 RC zveřejnil i další potřebné informace, které napovídají leccos a záměrech francouzské automobilky.

Peugeot 308 RC Z bude v sériové podobě oficiálně představen veřejnosti příští rok na autosalonu ve Frankfurtu, ale výroba začne až o rok později. Již jsme si zvykli, že extravagantní koncepty automobilek při vstupu do série z odvážnosti poleví - v případě tohoto modelu to ale tak dle slov automobilky nebude.

Jak již správně číslo napovídá, tenhle model je postaven na základech třistaosmičky. Na délku bude měřit 4276 mm, na šířku pak 1840 mm a vysoký bude 1320 mm. Přávě kompaktní rozměry ho předurčují k boji s německým Audi TT, mimochodem vozem, na který se mnoho lidem RC Z svým designem podobá.

Přední partie vozu nejsou ničím výjimečné a jdou s tradicí ostatních zástupců značky. To se ale nedá říct o zádi. Výrazný prolis střechy si nelze nevšimnout z jakéhokoli úhlu pohledu a na ten postupně navazuje víko zavazadlového prostoru. Za povšimnutí stojí také zadní svítilny, které dostaly technologii LE diod.

Interiéry Peugeotů lze z hlediska designu považovat za vydařené a jinak na tom není ani tento vůz. Jednoduchost se tu spojila s elegancí a sportovním duchem, značně nepřehledně však působí ukazatele rychlosti i otáček.

O pohon vozu se postará přeplňovaný agregát 1,6 THP, který vzniknul ve spolupráci s BMW. Jeho výkon však bude navýšen na plných 160 kW/218 k, což je na daný objem hodnota skutečně vysoká. Otázkou je, jak se podaří konstruktérům eliminovat neduhy turbodmychadla, které se při vyšších plnících tlacích budou projevovat ještě výrazněji. Točivý moment agregátu pak bude vrcholit na hodnotě 280 Nm a bude přenášen skrze šestistupňovou manuální převodovku na přední kola. S dynamikou na tom nebude 308 RC vůbec špatně, na stovku zrychlí dle předpokladů za 7 sekund a dosáhne maximální rychlost 235 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 308 RC Z

bazar

Peugeot 3008 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 114 891 km
Cena: 260 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 84 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 158 745 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 155 230 km
Cena: 200 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 166 975 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 156 510 km
Cena: 179 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků