Peugeot 308 RC Z se stává skutečností

Nejnovější adaptace řady 308 by měla být decentním, ale výkonným sportovním vozem. Automobilka uvolnila první snímky a informace.

Podlahová plošina 308 patří v nabídce francouzského Peugeotu k nejflexibilnějším, ostatně toto je recept, jakým se světové automobilky z pochopitelných důvodů takřka bez výjimek vydávají. V paletě verzí modelu 308 tak nyní najdeme nejen tří a pětidvéřové hatchbacky, ale také prostorné kombi SW či elegantní a nezvykle vyvážený roadster CC. Pro letošní zářijový autosalon ve Frankfurtu je však připraven debut páté karosářské verze, která by měla celou řadu 308 vpravdě důstojným způsobem završit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Bude se jednat o dvoumístný sportovní vůz, jenž má vycházet z předloňské studie s názvem 308 RC Z Concept. Po ideové stránce by měl nést jistou podobnost s německým matadorem Audi TT, půjde tedy o sporťák střízlivých vnějších rozměrů s přeplňovaným řadovým čtyřválcem uloženým pod přední kapotou.

Tip: Přivedení 308 RC Z do sériové výroby pro nás není až takovým překvapením, vůz jste si mohli již minulý měsíc prohlédnout na špionážních fotografiích.

Na světlo světa se nyní dostaly první oficiální snímky, jež nám vzhled francouzského projektu poněkud poodhalují a předpoklad potvrzují. Jistá vzdálená proporční podobnost s Audi TT zde je (oba vozy však zatím vedle sebe nikdo nepostavil), ačkoli je to vzhledem k současnému tržnímu zařazení Peugeotů dosti vysoká meta. Nový Peugeot 308 RC Z (ovšem kdo ví, jak se nakonec novinka bude jmenovat) nese typickou robustní příď, přední i zadní blatníky jsou do široka rozšířené a do dlouhé zádi sestupují výrazně skloněné oblouky střechy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O mechanických skupinách nového modelu toho zatím mnoho nevíme. Studie z roku 2007 však pod kapotou ukrývala přeplňovaný čtyřválec 1,6 l z Peugeotu 207, jenž byl naladěn na slušných 218 koní (162 kW), jen pro srovnání je to stejná porce, jakou se vyznačovala předchozí generace Fordu Mondeo ST220 s třílitrovým šestiválcem. Dle dostupných informací však mají u PSA v plánu zvyšovat výkon této perspektivní jednotky až k hranici 250 koní, tedy 186 kW. Většina zákazníků sice jistě sáhne po některém z krotších motorů, nicméně Peugeot bude muset dobře odladit podvozek pro použití i relativně velmi výkonné jednotky.

Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 308 RC Z
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků