Peugeot 308 RC Z: okouzlující kupé

Stvořitel dnes neodmyslitelné třídy coupé-cabrio představí ve Frankfurtu své další dílo. Tentokrát půjde o čistokrevné kupé.

Nebýt Peugeotu, zřejmě by dnes silnice nebrázdilo tolik vozů třídy CC. Jenže život jde dál a zákazníky je třeba lákat na nové vize. Jednu z nich představí automobilka ve Frankfurtu.

Zcela nové kupé 308 RC Z je odvozeno od nové generace modelu nižší střední třídy. Se svou délkou 4 280 mm je o něco větší než klasický hatchback, ale více místa nečekejte. Vše má na svědomí upravená karoserie vozu. O tom, že vůz je opravdovým kupé třídy GT, pak hovoří i výška pouhých 1 320 mm.

Pod kapotou vozu, který díky lehkým materiálům váží jen 1 200 kg, nalezneme čtyřválec o objemu 1,6 l, který je dopován turbem. Výkon pak dosahuje hodnoty až 220 koní, což stačí na stovku za zhruba šest sekund a maximální rychlost přes 235 km/h. To vše při optimistické kombinované spotřebě 6,7 l na 100 km.

Doufejme, že Peugeot nabídne tento vůz i v produkční verzi jeho podoba se od té prezentované příliš neodchýlí. Po delší době by šlo o vůz se lvem ve znaku, nad kterým by kolemjdoucí mohli jen žasnout...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 308 RC Z
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků