Peugeot 308 Racing Cup: Zrozen pro závody

Peugeot 308 Racing Cup: Zrozen pro závody

Inženýři týmu Peugeot Sport si za objekt svého zájmu zvolili Peugeot 308. Díky jejich know-how se zrodil vůz 308 GTi by Peugeot Sport, nejradikálnější model řady. Poté se rozhodli pokročit ještě dál a nabídnout závodní verzi. Krok ze silnice na závodní trať byl učiněn… Peugeot 308 Racing Cup je na světě!

Velkorysé a aerodynamické tvary, které vozu Peugeot 308 Racing Cup dodali designéři značky Peugeot, napovídají, že ve voze se skrývá závodní technologie určená pro náročné zákazníky, kteří dychtí po výkonu a skvělém řízení. Vůz 308 Racing Cup, který je vybaven stejným motorem 1.6 THP jako 308 GTi by Peugeot Sport, dosahuje v první fázi vývoje výkonu 308 koní, tj. o 38 víc než silniční verze.

Ušlechtilé sportovní křivky

Již z jeho pohledu, křivek a aerodynamiky je zřejmý jeho závodní charakter. Vůz vycházející z modelu Peugeot 308, který je sám o sobě velmi výrazný, získal specifický vypracovaný design.

Došlo k úpravě blatníků, aby mohly pojmout širší kola. Peugeot 308 Racing Cup má nyní nezaměnitelný sportovní vzhled. Šířka vozu dosahuje 1910 mm, což je o 106 mm víc než nabízí 308 GTi by Peugeot Sport.

Spojler umístěný v zadní části se inspiroval předpisy WTCC.

Specifické přední a zadní nárazníky, ale také přední splitter zajišťují vozu aerodynamickou účinnost a současně mu dodávají i agresivní vzhled.

Podobně specifická jsou i 18“ kola s pneumatikami typu slick / rain (27/65).

Technologie ve voze

Agregát 1.6 THP je odvozen přímo z motoru vozu 308 GTi by Peugeot Sport. Specialisté na motory z  Vélizy usilovali o dosažení nových výkonů, s nimiž bude vůz schopen čelit silné konkurenci v oblasti motoristického sportu. Turbo vozu 208 T16 umožnilo modelu Peugeot 308 Racing Cup překonat hranici 308 koní. Další vývoj by měl přinést ještě vyšší výkony.

Peugeot 308 Racing Cup od svého dvojčete z běžného provozu přebral také prvky nápravového systému, jako jsou čepy a zadní nosník. Inženýři naopak v rámci přizpůsobení vozu závodní kariéře zvolili specifické díly, zejména u brzd, které jsou opatřeny šestipístovými třmeny. Šestistupňová převodovka má sekvenční řízení, které se ovládá páčkami na volantu.

Jednou z předností je i hmotnost vozu, která v případě Peugeotu 308 Racing Cup činí pouze 1000–1050 kg.

Mezinárodní kariéra

Peugeot 308 Racing Cup bude od konce roku 2016 k dispozici zákazníkům po celém světě. Předpokládá se, že bude nástupcem vozu RCZ Racing Cup v rámci „one-make series“, ale také v závodech cestovních automobilů, jako je například VLN v Německu, REC ve Španělsku, CITE v Itálii a BGDC v Belgii, nebo i ve vytrvalostních závodech, jako jsou „24H series“.

Lákadlo expozice Peugeot ve Frankfurtu

Peugeot 308 Racing Cup se představí na frankfurtském autosalonu ve dnech 17.–27. září. Z osvětlených výstavních ploch se pak přesune do akce a veřejnosti předvede své přednosti na okruhu Paul Richard při finále GT Tour ve dnech 24.–25.října.

Technická specifikace

Motor:

Typ: 1.6 THP z 308 GTi by PEUGEOT SPORT / Turbo z 208 T16

Výkon: 308 k

Zdvihový objem: 1.600 cm3

Max. výkon: nejméně 308 k

Průměr výfuku: 70mm

Palivová nádrž: sériová

Vstřikování: přímé vysokotlaké

Převodovka

6 stupňů / sekvenční ovládání pomocí páček na volantu

Podvozek

Struktura: Skelet posílený bezpečnostní klecí vyrobenou za použití vícebodového svařování (norma FIA)

Karoserie: přední a zadní nárazník + specifické blatníky

Prosklení: Boční okna a zadní okno z polykarbonátu

Hmotnost: min. 1000 kg – max. 1050 kg

Rozložení vpředu/vzadu: 63 % / 37 %

Réglages :                                 Seřízení: Odklon kol / Světlá výška povozku / Sklon spojleru / Tlumiče (stlačení + uvolnění).

Zdvihací zařízení: 3 pneumatické zvedáky

Rozměry

Délka: 4288 mm (bez zadního spojleru WTCC)

Šířka: 1910 mm

Rozvor: 2620 mm

Specifické přední a zadní nárazníky + blatníky

Aerodynamika

Přední splitter

Zadní spojler podle pravidel WTCC

Kola

Specifická kola 10’’x18’’

Pneumatiky slick / rain 27/65

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků