Peugeot 308 Racing Cup: Zrozen pro závody

Peugeot 308 Racing Cup: Zrozen pro závody

Inženýři týmu Peugeot Sport si za objekt svého zájmu zvolili Peugeot 308. Díky jejich know-how se zrodil vůz 308 GTi by Peugeot Sport, nejradikálnější model řady. Poté se rozhodli pokročit ještě dál a nabídnout závodní verzi. Krok ze silnice na závodní trať byl učiněn… Peugeot 308 Racing Cup je na světě!

Velkorysé a aerodynamické tvary, které vozu Peugeot 308 Racing Cup dodali designéři značky Peugeot, napovídají, že ve voze se skrývá závodní technologie určená pro náročné zákazníky, kteří dychtí po výkonu a skvělém řízení. Vůz 308 Racing Cup, který je vybaven stejným motorem 1.6 THP jako 308 GTi by Peugeot Sport, dosahuje v první fázi vývoje výkonu 308 koní, tj. o 38 víc než silniční verze.

Ušlechtilé sportovní křivky

Již z jeho pohledu, křivek a aerodynamiky je zřejmý jeho závodní charakter. Vůz vycházející z modelu Peugeot 308, který je sám o sobě velmi výrazný, získal specifický vypracovaný design.

Došlo k úpravě blatníků, aby mohly pojmout širší kola. Peugeot 308 Racing Cup má nyní nezaměnitelný sportovní vzhled. Šířka vozu dosahuje 1910 mm, což je o 106 mm víc než nabízí 308 GTi by Peugeot Sport.

Spojler umístěný v zadní části se inspiroval předpisy WTCC.

Specifické přední a zadní nárazníky, ale také přední splitter zajišťují vozu aerodynamickou účinnost a současně mu dodávají i agresivní vzhled.

Podobně specifická jsou i 18“ kola s pneumatikami typu slick / rain (27/65).

Technologie ve voze

Agregát 1.6 THP je odvozen přímo z motoru vozu 308 GTi by Peugeot Sport. Specialisté na motory z  Vélizy usilovali o dosažení nových výkonů, s nimiž bude vůz schopen čelit silné konkurenci v oblasti motoristického sportu. Turbo vozu 208 T16 umožnilo modelu Peugeot 308 Racing Cup překonat hranici 308 koní. Další vývoj by měl přinést ještě vyšší výkony.

Peugeot 308 Racing Cup od svého dvojčete z běžného provozu přebral také prvky nápravového systému, jako jsou čepy a zadní nosník. Inženýři naopak v rámci přizpůsobení vozu závodní kariéře zvolili specifické díly, zejména u brzd, které jsou opatřeny šestipístovými třmeny. Šestistupňová převodovka má sekvenční řízení, které se ovládá páčkami na volantu.

Jednou z předností je i hmotnost vozu, která v případě Peugeotu 308 Racing Cup činí pouze 1000–1050 kg.

Mezinárodní kariéra

Peugeot 308 Racing Cup bude od konce roku 2016 k dispozici zákazníkům po celém světě. Předpokládá se, že bude nástupcem vozu RCZ Racing Cup v rámci „one-make series“, ale také v závodech cestovních automobilů, jako je například VLN v Německu, REC ve Španělsku, CITE v Itálii a BGDC v Belgii, nebo i ve vytrvalostních závodech, jako jsou „24H series“.

Lákadlo expozice Peugeot ve Frankfurtu

Peugeot 308 Racing Cup se představí na frankfurtském autosalonu ve dnech 17.–27. září. Z osvětlených výstavních ploch se pak přesune do akce a veřejnosti předvede své přednosti na okruhu Paul Richard při finále GT Tour ve dnech 24.–25.října.

Technická specifikace

Motor:

Typ: 1.6 THP z 308 GTi by PEUGEOT SPORT / Turbo z 208 T16

Výkon: 308 k

Zdvihový objem: 1.600 cm3

Max. výkon: nejméně 308 k

Průměr výfuku: 70mm

Palivová nádrž: sériová

Vstřikování: přímé vysokotlaké

Převodovka

6 stupňů / sekvenční ovládání pomocí páček na volantu

Podvozek

Struktura: Skelet posílený bezpečnostní klecí vyrobenou za použití vícebodového svařování (norma FIA)

Karoserie: přední a zadní nárazník + specifické blatníky

Prosklení: Boční okna a zadní okno z polykarbonátu

Hmotnost: min. 1000 kg – max. 1050 kg

Rozložení vpředu/vzadu: 63 % / 37 %

Réglages :                                 Seřízení: Odklon kol / Světlá výška povozku / Sklon spojleru / Tlumiče (stlačení + uvolnění).

Zdvihací zařízení: 3 pneumatické zvedáky

Rozměry

Délka: 4288 mm (bez zadního spojleru WTCC)

Šířka: 1910 mm

Rozvor: 2620 mm

Specifické přední a zadní nárazníky + blatníky

Aerodynamika

Přední splitter

Zadní spojler podle pravidel WTCC

Kola

Specifická kola 10’’x18’’

Pneumatiky slick / rain 27/65

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků