Peugeot 308 R Hybrid se zřejmě dočká sériové výroby

Zástupci francouzské automobilky nepřímo potvrdili příchod ostré 308, která by v hierarchii modelu stála na modelem GTi. Dočkáme se sériové verze konceptu 308 R Hybrid?
Peugeot 308 R Hybrid se zřejmě dočká sériové výroby

„Chceme udělat ještě rychlejší auto, než je 308 GTi, pro takový model je tu určitě místo,“ řekl pro britský Autocar šéf značky Jean-Phillipe Imparato. „Jsme zapojení ve sportovních aktivitách, například Dakar. Proto nám výroba sportovně laděných vozů dává smysl,“ vysvětluje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Od Peugeotu však nečekejme speciálně postavené sportovní modely. „Nemyslím si, že postavíme například nástupce RCZ. Soustředit se chceme na upravené modely jako je 208 a 308,“ říká Imparato.

Vypadá to, že vrcholná 308 R bude nejspíš hybridním modelem. Nasvědčuje tomu především absence vhodného motoru, který by Francouzi mohli použít. Největší zážehový motor skupiny PSA má aktuálně 1,6 litru, a ve své verzi pro model GTi s výkonem 270 koňských sil a polozávodními díly je nejspíš na vrcholu svých možností.

Hybridní 308 R Peugeot představil již ve formě konceptu 308 R Hybrid, představeném na Shanghai Motor Show 2015. S výkonem 493 koní zaujal širokou motoristickou veřejnost. Přední kola pohání zmiňovaný agregát z verze GTi.

První svezení s novým Peugeotem 3008: Nejlepší je zevnitř

První svezení s novým Peugeotem 3008: Nejlepší je zevnitř

Díky elektrickému pohonu zadních kol jde o vůz s pohonem 4x4, což je u hot-hatchů v tomto výkonovém spektru standardem. Tato skutečnost je druhým významným vodítkem k hybridnímu pohonu. Vždyť klasické čtyřkolce se Peugeot zuby nehty brání i v mainstreamovém SUV 3008. V konceptu byla sice namontována závodní sekvenční převodovka, avšak pro sériový model lze očekávat v této třídě populární manuální řazení.

Silná 308 zapadá do nové strategie Peugeotu, který chce nabízet dražší a exkluzivnější vozy. Tím se odliší od rozdíl od koncernového bratra Citroënu, který si své zákazníky má získat „funky“ designem a přívětivější cenovou politikou.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků