Peugeot 308 R Hybrid se zřejmě dočká sériové výroby

Zástupci francouzské automobilky nepřímo potvrdili příchod ostré 308, která by v hierarchii modelu stála na modelem GTi. Dočkáme se sériové verze konceptu 308 R Hybrid?
Peugeot 308 R Hybrid se zřejmě dočká sériové výroby

„Chceme udělat ještě rychlejší auto, než je 308 GTi, pro takový model je tu určitě místo,“ řekl pro britský Autocar šéf značky Jean-Phillipe Imparato. „Jsme zapojení ve sportovních aktivitách, například Dakar. Proto nám výroba sportovně laděných vozů dává smysl,“ vysvětluje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Od Peugeotu však nečekejme speciálně postavené sportovní modely. „Nemyslím si, že postavíme například nástupce RCZ. Soustředit se chceme na upravené modely jako je 208 a 308,“ říká Imparato.

Vypadá to, že vrcholná 308 R bude nejspíš hybridním modelem. Nasvědčuje tomu především absence vhodného motoru, který by Francouzi mohli použít. Největší zážehový motor skupiny PSA má aktuálně 1,6 litru, a ve své verzi pro model GTi s výkonem 270 koňských sil a polozávodními díly je nejspíš na vrcholu svých možností.

Hybridní 308 R Peugeot představil již ve formě konceptu 308 R Hybrid, představeném na Shanghai Motor Show 2015. S výkonem 493 koní zaujal širokou motoristickou veřejnost. Přední kola pohání zmiňovaný agregát z verze GTi.

První svezení s novým Peugeotem 3008: Nejlepší je zevnitř

První svezení s novým Peugeotem 3008: Nejlepší je zevnitř

Díky elektrickému pohonu zadních kol jde o vůz s pohonem 4x4, což je u hot-hatchů v tomto výkonovém spektru standardem. Tato skutečnost je druhým významným vodítkem k hybridnímu pohonu. Vždyť klasické čtyřkolce se Peugeot zuby nehty brání i v mainstreamovém SUV 3008. V konceptu byla sice namontována závodní sekvenční převodovka, avšak pro sériový model lze očekávat v této třídě populární manuální řazení.

Silná 308 zapadá do nové strategie Peugeotu, který chce nabízet dražší a exkluzivnější vozy. Tím se odliší od rozdíl od koncernového bratra Citroënu, který si své zákazníky má získat „funky“ designem a přívětivější cenovou politikou.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků