Peugeot 308 R Hybrid se zřejmě dočká sériové výroby

Zástupci francouzské automobilky nepřímo potvrdili příchod ostré 308, která by v hierarchii modelu stála na modelem GTi. Dočkáme se sériové verze konceptu 308 R Hybrid?
Peugeot 308 R Hybrid se zřejmě dočká sériové výroby

„Chceme udělat ještě rychlejší auto, než je 308 GTi, pro takový model je tu určitě místo,“ řekl pro britský Autocar šéf značky Jean-Phillipe Imparato. „Jsme zapojení ve sportovních aktivitách, například Dakar. Proto nám výroba sportovně laděných vozů dává smysl,“ vysvětluje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Od Peugeotu však nečekejme speciálně postavené sportovní modely. „Nemyslím si, že postavíme například nástupce RCZ. Soustředit se chceme na upravené modely jako je 208 a 308,“ říká Imparato.

Vypadá to, že vrcholná 308 R bude nejspíš hybridním modelem. Nasvědčuje tomu především absence vhodného motoru, který by Francouzi mohli použít. Největší zážehový motor skupiny PSA má aktuálně 1,6 litru, a ve své verzi pro model GTi s výkonem 270 koňských sil a polozávodními díly je nejspíš na vrcholu svých možností.

Hybridní 308 R Peugeot představil již ve formě konceptu 308 R Hybrid, představeném na Shanghai Motor Show 2015. S výkonem 493 koní zaujal širokou motoristickou veřejnost. Přední kola pohání zmiňovaný agregát z verze GTi.

První svezení s novým Peugeotem 3008: Nejlepší je zevnitř

První svezení s novým Peugeotem 3008: Nejlepší je zevnitř

Díky elektrickému pohonu zadních kol jde o vůz s pohonem 4x4, což je u hot-hatchů v tomto výkonovém spektru standardem. Tato skutečnost je druhým významným vodítkem k hybridnímu pohonu. Vždyť klasické čtyřkolce se Peugeot zuby nehty brání i v mainstreamovém SUV 3008. V konceptu byla sice namontována závodní sekvenční převodovka, avšak pro sériový model lze očekávat v této třídě populární manuální řazení.

Silná 308 zapadá do nové strategie Peugeotu, který chce nabízet dražší a exkluzivnější vozy. Tím se odliší od rozdíl od koncernového bratra Citroënu, který si své zákazníky má získat „funky“ designem a přívětivější cenovou politikou.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Peugeot 206 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 84 289 km
Cena: 54 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 115 000 km
Cena: 135 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 116 246 km
Cena: 94 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 127 886 km
Cena: 101 000 Kč
Peugeot RCZ 2
Rok výroby: 2013
Stav: 146 015 km
Cena: 320 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 178 674 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků