Peugeot 308 R a RCZ R: na sportovní notu

Značka Peugeot na svém frankfurtském stánku představila hned dvě sportovně laděné novinky.
Seznam kapitol
  1. Peugeot 308 R a RCZ R
  2. Fotogalerie

Nejdůležitější novinkou, kterou si Peugeot pro letošní autosalon ve Frankfurtu připravil, je bezesporu nová generace stěžejního modelu Peugeot 308. Pro zpestření se ale po jeho boku objevilo také jeho sportovní provedení Peugeot 308 R. Při živém setkání tento vůz vypadá hodně rychle, dokonce tak rychle, že bychom pod jeho kabátem možná čekali něco víc než 270 koní a pohon předních kol…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 308 R vypadá ve skutečnosti hodně ostře...

Ve skutečnosti ale přímá konkurence vesměs víc nenabízí. O pohon modelu Peugeot 308 R se stará obligátní přeplňovaný zážehový čtyřválec ze společného vývoje PSA a BMW s výkonem naladěným na 270 koní (199 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 330 Nm. Ten se na kola přední nápravy přenáší skrze šestistupňovou převodovku s manuálním řazením a diferenciál Torsen s omezenou svorností.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Peugeot 308 R stojí na devatenáctipalcových litých ráfcích vypůjčených z modelu Peugeot RCZ R a již od prvního pohledu vyniká nízkou a širokou stavbou, zajímavým prvkem je matově černé zbarvení celé zadní části karoserie. Ačkoli jde zatím o koncepční studii, sériové provedení Peugeot 308 R na sebe zřejmě dlouho čekat nenechá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Špičkou modelové řady Peugeot RCZ se stává provedení RCZ R

Na loňském autosalonu v Paříži Peugeot představil nejen modernizovanou verzi sportovního modelu Peugeot RCZ, ale také studii jeho špičkového provedení Peugeot RCZ R Concept. A to se právě nyní stává skutečností, ve Frankfurtu si můžete prohlédnout sériové provedení modelu Peugeot RCZ R.

Test Peugeot RCZ: stop předsudkům, potěšení z jízdy vpřed!

Test Peugeot RCZ: stop předsudkům, potěšení z jízdy vpřed!

Co se pohonné jednotky týče, ta je včetně diferenciálu Torsen zcela identická s výše popsaným hatchbackem Peugeot 308 R, od pohledu se toho v porovnání s loňskou studií mnoho nezměnilo. Peugeot slibuje nově laděný výfuk, tužší pérování snižující zároveň světlou výšku, luxusní výpravu interiéru, specifickou nabídku odstínů lakování karoserie a sníženou pohotovostní hmotnost (1 280 kg).

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot 308 R a RCZ R
  2. Fotogalerie
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků