Peugeot 308 R a RCZ R: na sportovní notu

Značka Peugeot na svém frankfurtském stánku představila hned dvě sportovně laděné novinky.
Seznam kapitol
  1. Peugeot 308 R a RCZ R
  2. Fotogalerie

Nejdůležitější novinkou, kterou si Peugeot pro letošní autosalon ve Frankfurtu připravil, je bezesporu nová generace stěžejního modelu Peugeot 308. Pro zpestření se ale po jeho boku objevilo také jeho sportovní provedení Peugeot 308 R. Při živém setkání tento vůz vypadá hodně rychle, dokonce tak rychle, že bychom pod jeho kabátem možná čekali něco víc než 270 koní a pohon předních kol…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 308 R vypadá ve skutečnosti hodně ostře...

Ve skutečnosti ale přímá konkurence vesměs víc nenabízí. O pohon modelu Peugeot 308 R se stará obligátní přeplňovaný zážehový čtyřválec ze společného vývoje PSA a BMW s výkonem naladěným na 270 koní (199 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 330 Nm. Ten se na kola přední nápravy přenáší skrze šestistupňovou převodovku s manuálním řazením a diferenciál Torsen s omezenou svorností.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Peugeot 308 R stojí na devatenáctipalcových litých ráfcích vypůjčených z modelu Peugeot RCZ R a již od prvního pohledu vyniká nízkou a širokou stavbou, zajímavým prvkem je matově černé zbarvení celé zadní části karoserie. Ačkoli jde zatím o koncepční studii, sériové provedení Peugeot 308 R na sebe zřejmě dlouho čekat nenechá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Špičkou modelové řady Peugeot RCZ se stává provedení RCZ R

Na loňském autosalonu v Paříži Peugeot představil nejen modernizovanou verzi sportovního modelu Peugeot RCZ, ale také studii jeho špičkového provedení Peugeot RCZ R Concept. A to se právě nyní stává skutečností, ve Frankfurtu si můžete prohlédnout sériové provedení modelu Peugeot RCZ R.

Test Peugeot RCZ: stop předsudkům, potěšení z jízdy vpřed!

Test Peugeot RCZ: stop předsudkům, potěšení z jízdy vpřed!

Co se pohonné jednotky týče, ta je včetně diferenciálu Torsen zcela identická s výše popsaným hatchbackem Peugeot 308 R, od pohledu se toho v porovnání s loňskou studií mnoho nezměnilo. Peugeot slibuje nově laděný výfuk, tužší pérování snižující zároveň světlou výšku, luxusní výpravu interiéru, specifickou nabídku odstínů lakování karoserie a sníženou pohotovostní hmotnost (1 280 kg).

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot 308 R a RCZ R
  2. Fotogalerie

bazar

Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 83 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 116 246 km
Cena: 98 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 127 886 km
Cena: 106 000 Kč
Peugeot RCZ 2
Rok výroby: 2013
Stav: 146 015 km
Cena: 360 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 178 674 km
Cena: 133 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 30 020 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků