Peugeot 308 R a RCZ R: na sportovní notu

Značka Peugeot na svém frankfurtském stánku představila hned dvě sportovně laděné novinky.
Seznam kapitol
  1. Peugeot 308 R a RCZ R
  2. Fotogalerie

Nejdůležitější novinkou, kterou si Peugeot pro letošní autosalon ve Frankfurtu připravil, je bezesporu nová generace stěžejního modelu Peugeot 308. Pro zpestření se ale po jeho boku objevilo také jeho sportovní provedení Peugeot 308 R. Při živém setkání tento vůz vypadá hodně rychle, dokonce tak rychle, že bychom pod jeho kabátem možná čekali něco víc než 270 koní a pohon předních kol…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 308 R vypadá ve skutečnosti hodně ostře...

Ve skutečnosti ale přímá konkurence vesměs víc nenabízí. O pohon modelu Peugeot 308 R se stará obligátní přeplňovaný zážehový čtyřválec ze společného vývoje PSA a BMW s výkonem naladěným na 270 koní (199 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 330 Nm. Ten se na kola přední nápravy přenáší skrze šestistupňovou převodovku s manuálním řazením a diferenciál Torsen s omezenou svorností.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Peugeot 308 R stojí na devatenáctipalcových litých ráfcích vypůjčených z modelu Peugeot RCZ R a již od prvního pohledu vyniká nízkou a širokou stavbou, zajímavým prvkem je matově černé zbarvení celé zadní části karoserie. Ačkoli jde zatím o koncepční studii, sériové provedení Peugeot 308 R na sebe zřejmě dlouho čekat nenechá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Špičkou modelové řady Peugeot RCZ se stává provedení RCZ R

Na loňském autosalonu v Paříži Peugeot představil nejen modernizovanou verzi sportovního modelu Peugeot RCZ, ale také studii jeho špičkového provedení Peugeot RCZ R Concept. A to se právě nyní stává skutečností, ve Frankfurtu si můžete prohlédnout sériové provedení modelu Peugeot RCZ R.

Test Peugeot RCZ: stop předsudkům, potěšení z jízdy vpřed!

Test Peugeot RCZ: stop předsudkům, potěšení z jízdy vpřed!

Co se pohonné jednotky týče, ta je včetně diferenciálu Torsen zcela identická s výše popsaným hatchbackem Peugeot 308 R, od pohledu se toho v porovnání s loňskou studií mnoho nezměnilo. Peugeot slibuje nově laděný výfuk, tužší pérování snižující zároveň světlou výšku, luxusní výpravu interiéru, specifickou nabídku odstínů lakování karoserie a sníženou pohotovostní hmotnost (1 280 kg).

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot 308 R a RCZ R
  2. Fotogalerie
Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 58 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků