Peugeot 308 prošel modernizací. Zvenku ji skoro nepoznáte, uvnitř nepřehlédnete

V polovině roku automobily obvykle procházejí pravidelnou modelovou péčí. Nevyhnul se jí ani Peugeot 308 druhé generace, který si na našem trhu kroutí už sedmou sezónu.

Peugeot 308 druhé generace vstoupil na český trh v závěru roku 2013 a laťku tehdy nasadil vysoko. Skvěle vypadal, dobře jezdil, měl silné čtyřválcové motory, elektronickou parkovací brzdu a stal se jedním z průkopníků v boji proti velkému množství fyzických tlačítek na přístrojové desce. Tenkrát jsme řadu funkcí schovaných v infotainmentu často kritizovali, dnes jde v podstatě o standard i u konkurence.

Minitest Peugeot 308 1.5 BlueHDi: Zachránce dieselových kompaktů?

Minitest Peugeot 308 1.5 BlueHDi: Zachránce dieselových kompaktů?

Podle dřívějších informací měla třetí generace Peugeotu 308 dorazit už v letošním roce, místo toho ale vůz prochází malou modernizací, která se časem promítne i do dalších modelů Peugeotu. České zastoupení značky v tiskové zprávě zmiňuje například nový modrý odstín Vertigo, dva nové typy litých kol nebo novou strukturu výbavy, která by vůz měla posunout k luxusnějším kategoriím.

Peugeot 308 po faceliftu nabízí zcela nový diesel a osmistupňovou převodovku

Peugeot 308 po faceliftu nabízí zcela nový diesel a osmistupňovou převodovku

K stávajícím liniím přibyl mezistupeň nazvaný „Pack“, i standardní výbava je však vyšší. Všechny verze mají nově digitální příjem rádia (DAB), v základní linii Active je nově zahrnuta třeba dvouzónová automatická klimatizace či zadní parkovací asistent, linie Allure byla obohacena o balíček asistenčních systémů Safety Plus a sportovněji laděná linie GT dostala balíček Driver Sport, zahrnující systém pro zvýraznění zvuku motoru či specifické nastavení posilovače řízení a reakcí na sešlápnutí pedálu plynu.

Dynamika: Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Dynamika: Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Pomineme-li nový lak a jiný design litých kol, změn souvisejících s modelovou péčí si možná ani nevšimnete. Uvnitř už je ale situace jiná. Po vzoru nových generací modelů 208 a 2008 totiž i „dožívající" Peugeot 308 dostal digitální přístrojový štít s 10palcovým displejem s vysokým rozlišením a středovou obrazovku a lesklým kapacitním displejem. Systém zrcadlí displej mobilního telefonu (Android Auto, Apple CarPlay), 3D navigace umožňuje hlasové ovládání a díky službě TomTom Traffic získáte informace o aktuálním provozu v reálném čase (v ČR od podzimu).

Peugeot 308 GTi: První jízdní dojmy z mosteckého okruhu

Peugeot 308 GTi: První jízdní dojmy z mosteckého okruhu

Současná generace Peugeotu 308 „dožije“ s tříválcovými benzinovými motory PureTech 100 a PureTech 130, z nichž ten silnější je vedle manuální šestistupňové převodovky nabízen i s osmistupňovým automatem. Stejné je to i s naftovými agregáty BleuHDi 100 a BleuHDi 130. V nabídce nadále zůstává i ostrá verze GTi poháněná čtyřválcovou šestnáctistovkou THP s výkonem 263 koní a točivým momentem 340 N.m.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, součást skupiny Groupe PSA a druhý největší evropský výrobce aut.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

včera | Vladimír Kadera | 58 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků