Peugeot 308 prošel modernizací. Zvenku ji skoro nepoznáte, uvnitř nepřehlédnete

V polovině roku automobily obvykle procházejí pravidelnou modelovou péčí. Nevyhnul se jí ani Peugeot 308 druhé generace, který si na našem trhu kroutí už sedmou sezónu.

Peugeot 308 druhé generace vstoupil na český trh v závěru roku 2013 a laťku tehdy nasadil vysoko. Skvěle vypadal, dobře jezdil, měl silné čtyřválcové motory, elektronickou parkovací brzdu a stal se jedním z průkopníků v boji proti velkému množství fyzických tlačítek na přístrojové desce. Tenkrát jsme řadu funkcí schovaných v infotainmentu často kritizovali, dnes jde v podstatě o standard i u konkurence.

Minitest Peugeot 308 1.5 BlueHDi: Zachránce dieselových kompaktů?

Minitest Peugeot 308 1.5 BlueHDi: Zachránce dieselových kompaktů?

Podle dřívějších informací měla třetí generace Peugeotu 308 dorazit už v letošním roce, místo toho ale vůz prochází malou modernizací, která se časem promítne i do dalších modelů Peugeotu. České zastoupení značky v tiskové zprávě zmiňuje například nový modrý odstín Vertigo, dva nové typy litých kol nebo novou strukturu výbavy, která by vůz měla posunout k luxusnějším kategoriím.

Peugeot 308 po faceliftu nabízí zcela nový diesel a osmistupňovou převodovku

Peugeot 308 po faceliftu nabízí zcela nový diesel a osmistupňovou převodovku

K stávajícím liniím přibyl mezistupeň nazvaný „Pack“, i standardní výbava je však vyšší. Všechny verze mají nově digitální příjem rádia (DAB), v základní linii Active je nově zahrnuta třeba dvouzónová automatická klimatizace či zadní parkovací asistent, linie Allure byla obohacena o balíček asistenčních systémů Safety Plus a sportovněji laděná linie GT dostala balíček Driver Sport, zahrnující systém pro zvýraznění zvuku motoru či specifické nastavení posilovače řízení a reakcí na sešlápnutí pedálu plynu.

Dynamika: Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Dynamika: Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Pomineme-li nový lak a jiný design litých kol, změn souvisejících s modelovou péčí si možná ani nevšimnete. Uvnitř už je ale situace jiná. Po vzoru nových generací modelů 208 a 2008 totiž i „dožívající" Peugeot 308 dostal digitální přístrojový štít s 10palcovým displejem s vysokým rozlišením a středovou obrazovku a lesklým kapacitním displejem. Systém zrcadlí displej mobilního telefonu (Android Auto, Apple CarPlay), 3D navigace umožňuje hlasové ovládání a díky službě TomTom Traffic získáte informace o aktuálním provozu v reálném čase (v ČR od podzimu).

Peugeot 308 GTi: První jízdní dojmy z mosteckého okruhu

Peugeot 308 GTi: První jízdní dojmy z mosteckého okruhu

Současná generace Peugeotu 308 „dožije“ s tříválcovými benzinovými motory PureTech 100 a PureTech 130, z nichž ten silnější je vedle manuální šestistupňové převodovky nabízen i s osmistupňovým automatem. Stejné je to i s naftovými agregáty BleuHDi 100 a BleuHDi 130. V nabídce nadále zůstává i ostrá verze GTi poháněná čtyřválcovou šestnáctistovkou THP s výkonem 263 koní a točivým momentem 340 N.m.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

dnes | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 83 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků