V polovině roku automobily obvykle procházejí pravidelnou modelovou péčí. Nevyhnul se jí ani Peugeot 308 druhé generace, který si na našem trhu kroutí už sedmou sezónu.
Peugeot 308 druhé generace vstoupil na český trh v závěru roku 2013 a laťku tehdy nasadil vysoko. Skvěle vypadal, dobře jezdil, měl silné čtyřválcové motory, elektronickou parkovací brzdu a stal se jedním z průkopníků v boji proti velkému množství fyzických tlačítek na přístrojové desce. Tenkrát jsme řadu funkcí schovaných v infotainmentu často kritizovali, dnes jde v podstatě o standard i u konkurence.
Podle dřívějších informací měla třetí generace Peugeotu 308 dorazit už v letošním roce, místo toho ale vůz prochází malou modernizací, která se časem promítne i do dalších modelů Peugeotu. České zastoupení značky v tiskové zprávě zmiňuje například nový modrý odstín Vertigo, dva nové typy litých kol nebo novou strukturu výbavy, která by vůz měla posunout k luxusnějším kategoriím.
K stávajícím liniím přibyl mezistupeň nazvaný „Pack“, i standardní výbava je však vyšší. Všechny verze mají nově digitální příjem rádia (DAB), v základní linii Active je nově zahrnuta třeba dvouzónová automatická klimatizace či zadní parkovací asistent, linie Allure byla obohacena o balíček asistenčních systémů Safety Plus a sportovněji laděná linie GT dostala balíček Driver Sport, zahrnující systém pro zvýraznění zvuku motoru či specifické nastavení posilovače řízení a reakcí na sešlápnutí pedálu plynu.
Pomineme-li nový lak a jiný design litých kol, změn souvisejících s modelovou péčí si možná ani nevšimnete. Uvnitř už je ale situace jiná. Po vzoru nových generací modelů 208 a 2008 totiž i „dožívající" Peugeot 308 dostal digitální přístrojový štít s 10palcovým displejem s vysokým rozlišením a středovou obrazovku a lesklým kapacitním displejem. Systém zrcadlí displej mobilního telefonu (Android Auto, Apple CarPlay), 3D navigace umožňuje hlasové ovládání a díky službě TomTom Traffic získáte informace o aktuálním provozu v reálném čase (v ČR od podzimu).
Současná generace Peugeotu 308 „dožije“ s tříválcovými benzinovými motory PureTech 100 a PureTech 130, z nichž ten silnější je vedle manuální šestistupňové převodovky nabízen i s osmistupňovým automatem. Stejné je to i s naftovými agregáty BleuHDi 100 a BleuHDi 130. V nabídce nadále zůstává i ostrá verze GTi poháněná čtyřválcovou šestnáctistovkou THP s výkonem 263 koní a točivým momentem 340 N.m.