Peugeot 308 přichází: představení a české ceny

Francouzská automobilka představila novou generaci svého kompaktu s označením 308. Jaká je a kolik bude stát?

Peugeot v posledních letech dokonale sladil design svých modelových řad do jedné unifikované podoby, která se liší jen v detailech. Až se na trhu objeví nástupce modelu 807 a 607, budou všechny modely hýřit velkým úsměvem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Design modelu 308 jde tedy přesně v duchu posledních modelů. Na první pohled může působit jen jako zvětšený model 207, ale odlišností je více. Proti předchozí generaci přibyl nezbytný úsměv na přední masce, který je jasnou dominantou stylingu vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zbytek pak prodělal jen mírnou stylingovou evoluci a pokud přehlédnete, příď budete rozdíly hledat jen v drobnostech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Každopádně v čem je model 308 opravdu odlišný od předchozí třistasedmy jsou rozměry. U nové generace byla použit podvozek se stejným rozvorem 2 608 mm, což je na hatchback této třídy dostačující, byť na špičku mírně ztrácí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vnější rozměry se rovněž zvětšily. Peugeot 308 měří na délku 4 276 mm, což je o 70 mm více, než model 307. I přes tento nárůst zůstává 308 mezi kompakty na chvostu co do délky a nemálo vozů o třídu menších se mu nebezpečně blíží. Každopádně vnitřní prostor je plně srovnatelný s konkurenty nižší střední třídy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na šířku pak Peugeot 308 měří 1 815 mm (+ 85 mm) a na výšku 1 498 mm (- 12 mm). Zvětšil se také původní zavazadlový prostor, zde ovšem ještě není údaj o nové generaci k dispozici.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Motory a převodovky

Peugeot 308 přijde na trh s pěticí motorů. Třemi benzínovými a dvěma naftovými čtyřválci. Ty pokryjí výkonové rozpětí od 90 do 150 koní. Automobilka navíc počítá v blízké budoucnosti s rozšířením nabídky.

Základní benzínovou jednotkou je čtyřválec 1,4 VTi (nehledejte souvislost s Hondou), která byla před nedávnem představena v modelu 207. Jedná se o nový přímovstřikový agregát, který vzešel ze spolupráce s BMW. Disponuje solidním výkonem 70 kW (95 k). Druhým agregátem je motor 1,6 VTi o výkonu 88 kW (120 k) a vrcholem je pak přeplňovaný motor 1,6 THP o výkonu 110 kW (150 k).

Naftu pak zastupují dva motory o třech výkonech. Základ tvoří stále špičkový motor 1,6 HDI o výkonech 66 kW (90 k) a 80 kW (110 k) a vrchol pak větší čtyřválec 2,0 HDI o výkonu 100 kW (136 k).

Benzínové motory

x

1,4 VTi

1,6 VTi

1,6 THP

Objem (ccm)

1 398

1 598

1 698

Výkon (kW/k)

70/95

88/120

110/150

Točivý moment (Nm)

136

160

240

x

0-100 (s)

12,7

10,8

8,8

Max. rychlost (km/h)

182

195

213

x

Komb. Spotřeba (l/100 km)

6,5

6,7

7,1

Ceny a výbavy

Comfort

434 900

x

x

Comfort Pack

432 900

478 900

x

Premium

499 900

524 900

569 900

Premium Pack

x

575 900

620 900

Naftové motory

x

1,6 HDI

2,0 HDI

Objem (ccm)

1 560

1 997

Výkon (kW/k)

66/90

80/110

100/136

Točivý moment (Nm)

215

240-260

320-340

x

0-100 (s)

12,6

11,3

10,1

Max. rychlost (km/h)

180

190

205

x

Komb. Spotřeba (l/100 km)

4,5

4,7

5,5

Ceny a výbavy

Comfort

484 900

x

x

Comfort Pack

512 900

551 900

x

Premium

549 900

588 900

645 900

Premium Pack

x

639 900

696 900

Ceny a výbavy

Peugeot 308 přijde na trh se čtyřmi stupni výbavy. Základní výbava bude dostupná jen pro základní motory a naopak vrcholná výbava bude k dispozici jen v kombinaci s výkonnějšími agregáty.

Nejlevnějším modelem bude Peugeot 308 s motorem 1,4 VTi ve výbavě Comfort, za který zaplatíte 434 900 Kč. Základní naftová verze vás pak přijde na 484 900 Kč a příplatek za naftu tak představuje zhruba 50 000 Kč. Což je v dnešní době poměrně vysoká částka.

Vrcholný model s turbobenzínem a výbavou Premium Pack pak vyjde na 620 900 Kč a s motorem 2,0 HDI na 696 900 Kč. Zde si tedy připlatíte za méně výkonný agregát s vyšším pojištěním nemalých 76 000 Kč.

Základní výbava Comfort pak mj. obsahuje ABS s EBD, přední a boční airbagy, centrální zamykání na DO, palubní počítač, stavitelný volant a další prvky. Příplatek za klimatizaci je zde 30 000 Kč. Vyšší stupeň Comfort Plus pak má navíc hlavně klimatizaci v základu.

Výbava Premium pak navíc obsahuje stabilizační systém ESP, el. ovládání všech oken, kola z lehké slitiny a malý kožený paket.

Ceny v tabulce jsou uvedeny pro 5D model. ceny 3D modelu jsou vždy o 15 000 Kč nižší, mimo verzi s motorem 1,4 VTi, který je levnější o 20 000 Kč.

bazar

Peugeot 3008 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 114 891 km
Cena: 260 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 84 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 158 745 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 155 230 km
Cena: 200 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 166 975 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 156 510 km
Cena: 179 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků