Peugeot 308 po faceliftu nabízí zcela nový diesel a osmistupňovou převodovku

TT  |  07. 05. 2017 10:46

Zase nový ropák? Kdy už konečně evropským automobilkám dojde, že diesel v malých autech je nesmysl?

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  07. 05. 2017 11:09

Nesmysl to bude až to nebude nikdo kupovat, malé auto vypadá trošku jinak.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  07. 05. 2017 14:47

bohatě postačí, když ten diesel bude muset plnit stejné normy jako benzín....
Ale lobing nemecka a automobilek proti regulaci sračkometů je zatím velký.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  07. 05. 2017 15:19

hlavna vec, že začínaju už aj do benzinu davať PDF, a určite nie preto, aby náhodou nemuseli ropákom závidieť. Myslím si, keby sa komplexne oba motory porovnali z pohľadu dopadu na prírodu, neviem nevie, ako by to dopadlo.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  07. 05. 2017 19:30

GPF se do benzínu dává proto, že přímovstřikované benzíny produkují 1000x více sazí než benzíny s nepřímým vstřikem, a 10x víc sazí než moderní disesely vybavené filtrem. Pozor, pro méně chápavé, přímovstřikované benzíny bez filtru produkují 10x více sazí než přímovsřikované disely s filtrem. (Ty dieselové saze jsou i tak mnohem více toxické).

Benzínový filtr strojí cca 50 EUR (což je méně než tisíc kc) a pocet částic zredukuje asi 2000x. Dieselový filtr naproti tomu stojí desítky až stovky tisíc, tzn že ty produkce a škodlivost částic nejsou ni porovnatelné.
https://www.transportenvironment.org/press/new-petrol-engines-... ...
https://www.transportenvironment.org/publications/particle-emi... ...

Z pohledu dopadu na přírodu je na tom mnohem lépe benzín, což už 100 let chápou všude mimo EU (které to došlo až teď). Produkty spalování benzínu a nafty jsou prostě rozdílné.

Odpovědět  |   | 
OnlyTruth  |  07. 05. 2017 12:29

vo vsetkych autach je to nezmysel , diesel patri do traktorov kombajnov a kamionov.. nie do aut, aby to tam hrkotalo, diesel sa nevybera dobrovolne ale sa musi.. tak ale sen nasich europanov je kombik automat diesel ... vsetko zle....

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  07. 05. 2017 14:01

A zabudol jste na kamna, proboha !

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  07. 05. 2017 18:02

Naftová kamna jsou pěkné zvěrstvo vůči okolí.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  07. 05. 2017 14:45

Automobilkám to dojde v momentě, kdy se po nich skutečně začne vyžadovat plnění emisních norem v praxi. Pak se diesel stane natolik drahou záležitostí, že reálnou návratnost bude mít jen u velkých a těžkých aut.

Jinak Peugeot si může podat ruce s Renaultem. Benzín 1.2 jako vrcholná benzínová motorizace (civilní nesportovní verze) je špatný vtip. Takový Grand Scenic s 2.0 benzínem by bylo zajímavé svezení, ale ty motory co do toho cpou nejsou dobré ani pro zasmátí.

Odpovědět  |   | 
komik  |  07. 05. 2017 22:51

Ve scenicovi prijde do nabidky 1.6t, 160-190 hp. Uz to maji vyladeny na 165 megane, 190 (pulsar) a 205 espace a megane gt.

Odpovědět  |   | 
řidič  |  07. 05. 2017 22:17

diesel má sice z výfuku více polétavých částic, ale benzinové emise jsou pro člověka toxičtější
ekoteroristi jsou zkáza této planety............

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  08. 05. 2017 07:50

No tuhle kolosální píčovinu jste přišel kde?

Diesel produkuje v podstatní míře Benzoapyren, což je nejtoxičtější aromatický uhlovodík vůbec, dle limitů WHO je asi 5000x horší než Benzen, který najdete ve výfukových plynech benzínových motorů.

Na internet holt může kdejaký dement.

Odpovědět  |   | 
FRČ  |  08. 05. 2017 09:36

Dieselové emise byli, jsou a vždy budou nesrovnatelně toxičtější než benzínové, to je holý fakt!
V životě bych si dieselové auto nekoupil, smrdí, klepe, a do osobního auta nepatří, možná tak jen do lokomotivy nebo tanku. Dieselovými osobními auty absolutně pohrdám, z motoristického a řidičského hlediska jde o podřadný způsob pohonu. Mimochodem, ve sportovních autech už nemá vůbec co dělat. Diesel v motorsportu je parodie na sportovní auto a v žádném případě do něho nepatří.

Odpovědět  |   | 
znalec  |  08. 05. 2017 11:08

tiez som bol taky fanatik.
Jazdil som peknym benzinom, 2,5 litrik, super pohoda.
Jediny problem bol, ze na dialnici bral 8,5 litrika.
Co pri mojich 40tkm rocne...

co uz

vymenil som za 1,6 tdi a paradicka.

140kmh a max 5,5 litrika.

A poviem ti..

Je to sakra rozdiel v penazenke.


Inak suhlasim - diesel smrdi, klepe.
Ale len v meste.
Na dialnici motor nepocut o nic viac ako benzinovy, klepanie je prec, rovnako ako ostatne pazvuky.

Odpovědět  |   | 
znalec  |  08. 05. 2017 11:10

jo a este dodam, ze kuri rychlejsie ako benzin - ma totiz PTC clanok.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  09. 05. 2017 19:12

Pokud je prumerne stari aut v CR 15 let, tak takove auto nejspise klepe a smrdi bez ohledu na typ motoru

Odpovědět  |   | 
pacho  |  07. 05. 2017 10:50

jazdil som na 3008 s hydromeničom. Tak tá 2 HDi s 8° musí byť bomba. Dvojspojka , na hydromenič sa nechytá. Celkovo PSA, ide karta,

Odpovědět  |   | 
Driver  |  09. 05. 2017 09:29

Konečně! Nový systém měření emisí=Upsizing! 308 Combi s 2.0HDI a osmikvalt, to zní velmi dobře.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 62 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků