Peugeot 308 po faceliftu nabízí zcela nový diesel a osmistupňovou převodovku

Klíčový model francouzské automobilky dostal lehce pozměněný design. Hlavně zde však zažívá premiéru nový dieselový motor a osmistupňová automatická převodovka.

Peugeot 308 je na trhu od roku 2013, o rok později získal titul Evropského auta roku a nyní přišel čas na facelift, který rozhodně není jen o jiné masce chladiče, jak se může na první pohled zdát.

Logo výrobce se alespoň v případě verze GT drží v masce chladiče. Jak tomu bude u standardních verzí zatím nevíme. Jiné fotografie než dvě, na kterých je GT v odlišných karosářských verzí hatchback a kombi + jedno krátké video, zatím nejsou k dispozici. Nový je přední nárazník, který svými ostrými hranami navazujícími na LED světlomety připomíná SUV 3008. Krom masky chladiče a nárazníku je mírně pozměněna také grafika zadních svítilen, které však stále nesou vzhled stylizovaných lvích drápů.

Důležité jsou změny v použité technice. Peugeot se rád chlubí svým přístupem k emisím, a tak změny v předstihu reagují především na novou normu EURO 6c. Přeplňovaný tříválec PureTech 130 je tak první benzinovým motorem, který standardně dostane filtr pevných částic. Ten přísnější normy u benzinových motorů nepřímo vyžadují. U této motorizace bylo také vylepšeno spalování a spolupracuje s novou manuální šestistupňovou převodovkou.

Svůj debut v modernizované 308 zažívá i vznětový čtyřválec o objemu 1,5 litru a výkonu 130 koňských sil. Má účinnější spalování  díky speciální konstrukci spalovací komory. Nechybí ani vylepšený systém selektivní katalytické redukce, který je umístěn co nejblíže motoru. Postupně se rozšíří do většiny modelů skupiny PSA.

Ceny nového Peugeotu 5008 jsou na světě. Už není MPV, navíc hlídá řidiče

Ceny nového Peugeotu 5008 jsou na světě. Už není MPV, navíc hlídá řidiče

Třetí novinkou pod kapotou je vrcholná vznětová motorizace 2.0 BlueHDi, respektive její převodovka Aisin, která nyní disponuje osmi převodovými stupni. Tato motorizace je schopna v rámci funkce stop-start vypínat motor při zpomalování již od 30 km/h, podobně jako u dřívějších motorů s označením e-HDI.

Modernizace se dotkla i bezpečnostní výbavy, která nově obsahuje i adaptivní tempomat s funkcí stop and go. Nová je navigace se zobrazování 3D objektů a připojením na internet.

Podívejte se na kompletní fotogalerii novinky včetně detailů nových motorů:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků