Peugeot 308 GTi je další hodně ostrý hot hatch. Má 270 koní i samosvor

Peugeot 308 GTi je další hodně ostrý hot hatch. Má 270 koní i samosvor

Na trh míří další velmi zajímavě vypadající auto. Peugeot představil vrcholnou verzi modelu 308, která nese označení GTi by Peugeot Sport. Základní fakta slibují výkon až 199 kW (270 koní), upravený podvozek a samosvorný diferenciál na přední nápravě.

Nejsportovnější verze Peugeotu 308 nafocena bez maskování

Nejsportovnější verze Peugeotu 308 nafocena bez maskování

Jak se dalo očekávat, pohon má na starost benzinová šestnáctistovka THP, která ve slabší verzi nabídne 184 kW (250 k) a v té silnější pak 199 kW (270 k). Vrchol točivého momentu dosahuje v obou případech na 330 Nm a v obou případech je také motor kombinován se šestistupňovým manuálem. Stovku dá slabší 308 GTi za 6,2 s, silnější verze zvládne stejnou disciplínu za rovných šest sekund. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h.

Dlouhodobý test Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: Sportujeme

Dlouhodobý test Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: Sportujeme

Vrcholné GTi prošlo řadou úprav, které se zaměřily kromě jiného také na podvozek. Ten má tužší zadní ramena, tužší tlumiče i jejich uložení, větší odklon kol, větší brzdy a nižší světlou výšku. Silnější verze Peugeotu 308 GTi pak používá také samosvorný diferenciál.

Peugeot 308 R HYbrid: Francouzská raketa dorazila do Šanghaje  

Peugeot 308 R HYbrid: Francouzská raketa dorazila do Šanghaje  

Ostřejší variantu Peugeotu 308 GTi poznáte na pohled podle devatenáctipalcových kol a tuto verzi bude možné pořídit také s dvoubarevnou karoserií, která se prezentovala na konceptu 308 R. Slabší GTi stojí standardně na osmnáctipalcových kolech, devatenáctky jsou pak za příplatek. Další informace najdete v tiskové zprávě. 

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky