Peugeot 308 GTi je další hodně ostrý hot hatch. Má 270 koní i samosvor

Peugeot 308 GTi je další hodně ostrý hot hatch. Má 270 koní i samosvor

Na trh míří další velmi zajímavě vypadající auto. Peugeot představil vrcholnou verzi modelu 308, která nese označení GTi by Peugeot Sport. Základní fakta slibují výkon až 199 kW (270 koní), upravený podvozek a samosvorný diferenciál na přední nápravě.

Nejsportovnější verze Peugeotu 308 nafocena bez maskování

Nejsportovnější verze Peugeotu 308 nafocena bez maskování

Jak se dalo očekávat, pohon má na starost benzinová šestnáctistovka THP, která ve slabší verzi nabídne 184 kW (250 k) a v té silnější pak 199 kW (270 k). Vrchol točivého momentu dosahuje v obou případech na 330 Nm a v obou případech je také motor kombinován se šestistupňovým manuálem. Stovku dá slabší 308 GTi za 6,2 s, silnější verze zvládne stejnou disciplínu za rovných šest sekund. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h.

Dlouhodobý test Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: Sportujeme

Dlouhodobý test Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: Sportujeme

Vrcholné GTi prošlo řadou úprav, které se zaměřily kromě jiného také na podvozek. Ten má tužší zadní ramena, tužší tlumiče i jejich uložení, větší odklon kol, větší brzdy a nižší světlou výšku. Silnější verze Peugeotu 308 GTi pak používá také samosvorný diferenciál.

Peugeot 308 R HYbrid: Francouzská raketa dorazila do Šanghaje  

Peugeot 308 R HYbrid: Francouzská raketa dorazila do Šanghaje  

Ostřejší variantu Peugeotu 308 GTi poznáte na pohled podle devatenáctipalcových kol a tuto verzi bude možné pořídit také s dvoubarevnou karoserií, která se prezentovala na konceptu 308 R. Slabší GTi stojí standardně na osmnáctipalcových kolech, devatenáctky jsou pak za příplatek. Další informace najdete v tiskové zprávě. 

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků