Peugeot 308 GTi: český ceník je na světě, připravte si 600 tisíc

Peugeot navazuje na tradici svých vozů s označením GTi a i na český uvádí model 308 GTi, který jsme vám podrobněji představili již v květnu. Má být určen každodenní použití a současně nabídnout trochu těch sportovních zážitků.

K dispozici u nás bude pouze v pětidveřovém provedení a pod jeho kapotou se bude nacházet čtyřválec 1,6 THP naladěný na 147 kW (200 koní), uváděný současně i u sportovního kupé RCZ. Spojením prvků THP (turbodmychadlo Twin-Scroll a přímé vstřikování paliva) a VTi (sací ventily s proměnným zdvihem spojené s proměnným časováním sacích a výfukových ventilů) se tento motor se šestistupňovou manuální převodovkou vyznačuje vynikajícími papírovými parametry. Díky maximálním výkonu 147 kW (od 5 500 do 6 800 ot/min), který je díky točivému momentu až 275 Nm (od 1 700 do 4 500 ot/min) ve vysoké míře k dispozici již v nižších a středních otáčkách nabízí Peugeot 308 GTi velmi solidní zrychlení (z 0 na 100 km/h za 7,7 s; 1 000 m s pevným startem 27,8 s, z 80 na 120  km/h za 6,7 s), přičemž spotřeba zůstává v kombinovaném režimu na 6,9 l/100 km a emise CO2 činí 159 g/km.

Velká pozornost byla prý věnována také zvukovému projevu motoru při zrychlení a výfukové potrubí motoru bylo vybaveno technologií s nepříliš originálním označením „Sound System”. Sportovní podvozek se přizpůsobuje temperamentu zbylé mechaniky vozu: s pneumatikami 225/40 R18 má být při živé jízdě garantem slušné stability a současně prý dbá i na přijatelný komfort při nízkých rychlostech. Brzdové kotouče vpředu s průměrem 340 mm a vzadu 290 mm přispívají k výkonnosti a razanci brzdné reakce.

A na závěr zde máme cenu: Peugeot 308 GTi u nás startuje na metě 588 900 Kč. Jeho standardní výbava není k zahození, za provedení dle vašeho gusta si ale budete muset obvykle ještě pár desítek tisíc připlatit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 308 GTi
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků