Peugeot 308 GTi: český ceník je na světě, připravte si 600 tisíc

Peugeot navazuje na tradici svých vozů s označením GTi a i na český uvádí model 308 GTi, který jsme vám podrobněji představili již v květnu. Má být určen každodenní použití a současně nabídnout trochu těch sportovních zážitků.

K dispozici u nás bude pouze v pětidveřovém provedení a pod jeho kapotou se bude nacházet čtyřválec 1,6 THP naladěný na 147 kW (200 koní), uváděný současně i u sportovního kupé RCZ. Spojením prvků THP (turbodmychadlo Twin-Scroll a přímé vstřikování paliva) a VTi (sací ventily s proměnným zdvihem spojené s proměnným časováním sacích a výfukových ventilů) se tento motor se šestistupňovou manuální převodovkou vyznačuje vynikajícími papírovými parametry. Díky maximálním výkonu 147 kW (od 5 500 do 6 800 ot/min), který je díky točivému momentu až 275 Nm (od 1 700 do 4 500 ot/min) ve vysoké míře k dispozici již v nižších a středních otáčkách nabízí Peugeot 308 GTi velmi solidní zrychlení (z 0 na 100 km/h za 7,7 s; 1 000 m s pevným startem 27,8 s, z 80 na 120  km/h za 6,7 s), přičemž spotřeba zůstává v kombinovaném režimu na 6,9 l/100 km a emise CO2 činí 159 g/km.

Velká pozornost byla prý věnována také zvukovému projevu motoru při zrychlení a výfukové potrubí motoru bylo vybaveno technologií s nepříliš originálním označením „Sound System”. Sportovní podvozek se přizpůsobuje temperamentu zbylé mechaniky vozu: s pneumatikami 225/40 R18 má být při živé jízdě garantem slušné stability a současně prý dbá i na přijatelný komfort při nízkých rychlostech. Brzdové kotouče vpředu s průměrem 340 mm a vzadu 290 mm přispívají k výkonnosti a razanci brzdné reakce.

A na závěr zde máme cenu: Peugeot 308 GTi u nás startuje na metě 588 900 Kč. Jeho standardní výbava není k zahození, za provedení dle vašeho gusta si ale budete muset obvykle ještě pár desítek tisíc připlatit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 308 GTi
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků