Peugeot 308 GT: sporťák pro kliďasy

38 komentářů

Deli
21. února • 14:13

po dlouhé době malej Pežot, kterej se mi líbí, hezké... :-))

Well-being
20. února • 12:39

Tak tohle auto u mě vzbuzuje různé pocity, jen ne ten, že jde sportovní auto. :-/

Nissan Primera GT
20. února • 10:57

Nepříjde vám, že takovéhle parametry vozidla jsou naprostý průměr a Technici od "Pagotu" si tomu na štítek dovolí napsat GT :-O. Mám 10let staré auto , atmosféru a smažu si to kdykoliv.. no jo.. asi je někde chyba... a ještě malý dodatek... takové Hondy, Nissani dosahovaly stejných parametrů., ovšem o 15 let dříve...

Radek Ondrášík
20. února • 11:05

A jakou emisní normu ten motor před 15ti lety plnil?Na motor 1,6 je výkon 175 koní velmi slušný, je té více než 100 koní na litr a to je velmi solidní parametr.

Nissan Primera GT
20. února • 11:22

Ovšem, 100PS z litru je výborný parametr, ovšem né od přeplňovaného motoru.. od atmosféry, je to velice dobré..

Radek Ondrášík
20. února • 11:27

Musíte se na to dívat i jinak, než z aboslutních čísel. Vždy bude někdo s největším výkonem, někdo s nejmenším a ostatní jsou mezi tím. P308 GT není žádný HH, jenom výkonější HB nižší střední třídy, který má vyšší výkon, dostane sportovní paket a je to doma. Ostatně je to i móda Japoncu značit modely GT a to i přesto, že je to jenom stylingový paket a výkon je standardní. Prostě je to marketing, který útočí ná zákazníky.Ale k věci, jsou zde motory, které mají větší litrový výkon z nepřeplňovaného motoru a co? Kvůli toho nemůže mít někdo sportovně označenou verzi? Zrušíme Seat Leon Cupra? Golf GTI? Megane Sport? a další vozy s výkony 200-250 koní s 2,0T motorem, kde je litrový výkon chabých 100-120 koní z turba?A v neposlední řadě, jediný kdo dnes dělá výkonné atmosféry je v podstatě Honda. Ostatní od toho ustoupili a ono je to svým způsobem dobře z pohledu velkých prodejů, protože ten turbo motor je pro běžný život daleko komfrotnější a jednoúčelovku si dnes lidi v této kategorií vozů moc nekupují.

Nissan Primera GT
20. února • 11:47

Ale Vy se k této reakci stavíte především jako "prodejce" a né, jako koncový uživatel. Pokud si někdo sportovně založený pořídí již zmíněný Golf GTi, Peugeota, je to sice hezké, ale nemůže se to srovnat s technikou již zmíněné Hondy Type-R.. Samozřejmě nechci schazovat nějakou ze značek...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
20. února • 12:10

Máte i nemáte pravdu. On ten Civic má těch 200 koní z 2,0 a bez přeplňování, ale k čemu mu to je, když ho ty 2,0T 200 koní předjedou i na okruhu?

Nissan Primera GT
20. února • 12:43

Tak tím bych si jisý určitě nebyl, nebo máte důkaz..?Jde o to, srovnat je technicky.. Když to vezmu jako laik, tak nemůžete přeci srovnávat 2.0T a naprosto špičkovým atmosferickým motorem, který ne světě (serie) nemá konkurenci. 240PS je Type-R Mungen.

Cynik
20. února • 13:48

Proč by se to nedalo srovnávat? Třeba Megane RS a Civic Type R. Je to stejný typ auta (hot hatch) za stejné peníze a já jako zákazník se pro jeden z nich musím rozhodnout. Pokud mi jde čistě o sportovnost a časy na okruhu, samozřejmě nevezmu Civic, ale Megane, který je v těchto parametrech lepší - a to ne o trochu, ale naprosto zásadním způsobem. Kecy nesmiřitelných japanofilů typu "kdyby Megane neměl turbo, tak mu to tak nepojede" jsou mi srdečně volné.Ale to se bavím o ostrých verzích, tento Peugeot je samozřejmě cílen úplně jinam - zkrátka nejsilnější verze běžného vozu. A nepřekvapilo by mě, kdyby časem přišla ještě ostřejší verze, která už by skutečně byla nabroušená.

Nissan Primera GT
21. února • 0:48

http://www.youtube.com/watch?v=ZlpTvH6xhXsStačí, nebo ještě něco..???

Cynik
21. února • 11:15

To je teda "argument", jedno rozmazaný video. Treba se to ten manik v tom Ferrari teprve ucil. Na v jednom dile Top Gearu prohanela ta nemecka zavodnice po Nurburgringu Transita a predjela s nim nekoho v Porsche. Vypovida to snad neco o tech autech? Vazne veris tomu, ze by se CTR udrzel na okruhu za Ferrari, kdyby oboje ridili stejne schopni ridici? Pokud mas aspon trochu soudnosti, musis vedet, ze to je nesmysl. Podivej se na oficialni casy treba na Nordschliefe - Megane RS tam má podstatne lepsi cas, nez CTR. A to ani nemluvim o tom, ze ses absolutne nevyjadril k mym ostatnim argumentum...

Nissan Primera GT
21. února • 13:11

Promiň, nevěděl jsem, že ti to stačit nebude.. pokud umíš malinko anglicky, shlédni tohle a můžeš si dát odchod.... už mě nebavý vás pořád přesvědčovat o tom, že japonský auta mají navrch a vy se s tím furt ne a ne smířit.. :) jednou to tak je, tak to zkousněte a nevyhrabávejte pořád ty "rádoby auta" typu Golf atd.. zkoukni a pak napiš, jestli je toto video objektivní...

Nissan Primera GT
21. února • 13:22

Tady je to video, hodně zábavy u jeho shlédnutí http://www.youtube.com/watch?v=WeHY69gweKU

Radek Ondrášík
21. února • 13:20

Ale no tak, není třeba dělat podobné výpady a dělat z jednoho auta lepší, než druhé. Každému sedne něco jiného a pro jiné vlastnosti. A nic není lepší a nic není horší, je to pouze jiné. Tedy mimo japonské auta, která jsou obecně horší, než ostatní auta. A je jedno, zda se podíváme na kvalitu, výkony, spotřeby, bezpečnost, technologie, spolehlivost apod. Ano, můžeme o tom diskutovat, že tomu tak není, ale na realitě to nic nezmění.Ono alkoholik si taky nepřizná, že to přehání s pitím a že to nezvládá a fanoušek japonských vozů si to taky nedokáže přiznat, že fandí přinejlepším druhé lize, ale reálně okresnímu přeboru. Nic proti, já to respektuji a jsem rád, že těm autům někdo fandí, protože tím se zbavíme fanatiků bez schopnosti poznat kvalitu, kteří se nám nepletou do cesty při výběru a provozování opravdu kvalitních vozů z Evropy.Jinak myslím, že zcela jasný byt objektivní test 8 let starého Focusu 1,8 o výkonu 85 kW a nového Accrodu 2,4 o výkonu 140 kW. Kde Focus získal po dvou zatáčkách a ujetých 250 metrech náskok asi 200 metrů.Já mám obecně např. Hondu rád. Koupili jsme si od ni sekačku an trávu a myslím, že to je přesně ta parketa, kam patří.Ostatně to je také důvod, proč už nebudeme na AR psát o Hondě, ale budou se ji věnovat pouze kolegové z webu "abecedazahrady.cz"

Nissan Primera GT
21. února • 13:54

Tento Váš článek mě naprosto přesvědčil o tom, že Vy jste člověk, který nemá žádné vzdělání v oboru a už vůbec ne všeobecný rozhled... Po přečtení Vaší reakce jsem zjistil, že s Vámi se na automobilní téma nemá cenu bavit z důvodů Vaší zaujatosti, nevědomosti a hlouposti s jakou dokážete takový nesmysl napsat. Tímto bych Vás rád požádal, aby jste se už k tomuto článku a nejlépe k žádnému už nevyjadřoval a neklamal tak svými scestnými a "chytrými" názory ostatní čtenáře. Děkuji, Junek Ondřej

Radek Ondrášík
21. února • 14:03

A já myslím, že jsem trefil hřebíček na hlavičku.

Perun
21. února • 15:58

Boj s větrnými mlýny je krutý, zdlouhavý a vysilující. Patří Vám můj dík za každý úder do hlavičky tupého hřebíku.. V tomto případě bohužel praskla a... vysypaly se piliny B-]

Aleš Chládek
21. února • 13:49

Vážený pane "redaktor",
po přečtení Vašeho příspěvku do diskuze se budu moc divit, pokud si udržíte místo redaktora v AutoRevue. Protože bláboly co jste tady vypustil jsou hodné tak 15-letého kluka, který začal zjišťovat, že něco jako auta existuje a své rozumy prozatím nabral pouze stylem jedna paní povídala. Divím se, že člověk jako Vy, tedy redaktor, může mít tak ubohé, nesmyslné a zavádějící názory. Pro pořádek, já nejsem fanoušek Japonců, jejich vozy mě absolutně neoslovují, ale v žádném případě je nazatracuji a nepomlouvám nesmysly, jaké jste vypustil Vy. Já mám velice rád vozy německé jako Audi nebo BMW. Tudíž uplně něco jiného. Ale jsem člověk soudný a moc dobře vím, že japonské vozy nejsou obecně horší a to ani kvalitou, spotřebou, bezpečností ani technologií. Jen jsou jejich vozy jiné a oslovují jiný typ zákazníka. Další věc, ten Váš blud ohledně Focuse a Accordu...Vážený pane ujet na 250 metrech o 200 metrů je blábol nejvyšší kategorie a ten by z úst člověka jako jste Vy opravdu neměl zaznít. Jen to podtrhuje Vaši opravdu těžkou neznalost automobilů obecně a tím i kvalitu odváděné práce v AutoRevue. Nedokážu si představit, z jakého důvodu Vás ještě v redakci drží...

Radek Ondrášík
21. února • 13:54

Aleš: ale no tak, nemůžete brát všechno vážně.

Aleš Chládek
21. února • 14:03

No to je dost ubohá odpověď na to množství blábolů co jste napsal...jinak to bohužel nazvat nemůžu...

Radek Ondrášík
21. února • 14:14

Aleš: nazval jste to správně. Nic jiného to není. Jsou to stejné bláboly jako ty předtím o bezkonkurenčnosti daných vozů. Proto jsem napsal to samé v opačném znění, aby šlo vidět, jaké jsou to nesmysly. Nic jiného v tom nehledejte. Osobně mám japonské vozy rád, ostatně několik jsem jich měl, ale čeho je moc, toho je příliš.

Aleš Chládek
21. února • 18:46

Ať už to předtím jsou nebo nejsou bláboly, Vy ze své pozice nemáte nárok nic takového vypouštět do světa, pokud máte mít respekt. Jste redaktor, Vy máte zastávat neutrální postoj k automobilové technice a nebýt těžce zaujatý, alespoň ve Vašem projevu! To, co píšete teď, že to bylo to samé v opačném znění mě přijde jako silný alibismus. Jak jsem řekl, nejsem zastánce Japonců. Ale čeho je moc toho je příliš. Vy jako člověk rádoby znalý v oboru jste mě hodně moc překvapil... a to samozřejmě nemile. Uvědomte si, že Vaše názory může brát hodně lidí jako 100% pravdivé, jste přeci redaktor AutoRevue, ten přeci ví co píše. Jak je vidět, opak je pravdou a znalý a soudný člověk to musí uznat. Proto Vás žádám, jako člověka mající velký vliv na čtenáře, kontrolujte se a přemýšlejte o tom co píšete...co je platné literární střevo,když hlava se nezapojí...v tomhle oboru to dělá moc...

Radek Ondrášík
21. února • 18:55

Aleš: respektuji to co píšete, ale nestavte se do role moralisty, který druhé poučuje o tom co a jak mají dělat. Skrytými urážkami jste pouze jasně ukázal, že stále platí "kážuevodu, pije víno".

Aleš Chládek
21. února • 19:24

Podívejte se, já nemám za potřebí někoho moralizovat. Ale jednoduše řečeno, buď o dané věci vím a píšu o ní nebo prostě mlčím (zase musím zdůraznit - ve Vaší pozici). Byl by jste tak laskav a upřesnil mi co myslíte tím, že kážu vodu a piju víno? Dal jste mi za pravdu, já to beru a cenim si toho, protože ani tohle každý nedokáže...ale dál zbytečně čeříte vodu...myslím, že sám dobře víte, že jste těžce přestřelil a je zbtečné začít házet špínu neopodstatněně jeden na druhého...Tímto bych to považoval z mé strany za ukončené, protože názory na auta jsme si vyjasnili a v této chvíli už by to mohlo skolouznout někam úplně jinam a to myslím není v zájmu nás obou...

Radek Ondrášík
21. února • 19:33

Víte diskutovat má smysl pouze s člověkem, který je schopen diskutovat. Pokud je někdo fanatik, má zamlžené vidění apod. diskuse končí, resp. je to házení hrachu na zeď. Mezi fandy aut je to jednoduché, čas od času narazíte na fanatika určité značky a tam nejlépe pomůže jít jeho cestou, jen obrácenou.Každopádně máte pravdu, necháme toho.

RS
21. února • 2:19

A co jako, dnes ma F360 kazdy amater ;-)

RS
20. února • 17:02

K Meganu RS - pretvzeli podvozek na okruh umi udelat kazdej ssi muzou podat oba ruce, samozdrejmne ma turbo v RS vyhodu lepsiho prubehu vykonu nez Civava. Nake casy z okruhu mne jako zakaznika moc nezajimaji to nejsou realne podminky.

Cynik
21. února • 11:17

Jasne, me taky ne, ale nekteri tady maji pocit, ze Civic Type R je snad supersport, tak jsem zminil zrovna tohodle Renaulta, abych jim pripomenul, ze je strci do kapsy i francouz ;-)

RS
21. února • 18:25

Okruvove Type R s 240PS je jiste dobre auto, okruhy jsou jeho parketa ale kdyz ho do ruky dostane profik tak to samo dela hodne muze urcite prohanet amatera v GT, no a ? Take jsem videl profika v Cupove Fieste jak najel lepsi cas nez amater v 911 GT2 RS, tak co tu resime ma to vubec smysl? Asi ne ze.

Radek Ondrášík
20. února • 13:09

A proč to nemůžu srovnávat? Ta auta míří k úplně stejným zákazníkům, kteří vybírají v této třídě. To, že jeden přeplňuje a druhý ne, je pouze jiná cesta ke stejnému cíli. Motor 2,0 200-240 PS v Hondě je výborný, o tom žádná, ale zase nedělejme pak z těch aut nějakou samostatnou kastu. Prostě HH jako jiné HH. A ostatně motor dělá jen část schopnosti. Takový Renault Megane Sport hravě na okruhu porazí s výkonem 225 koní auta výrazně silnější a to díky podvozku.

Nissan Primera GT
20. února • 11:19

E3, ber v úvahu, že tohle je přeplňovaný motor, Nissan s motorem SR16VE před těmi mnoha lety dosahoval výkonu 176PS (atmosféra), to je parametr, nad kterým se Evropanům jen zasteskne...
Nebo dnes Honda Type-R 2.0atmosféra a.. 240PS.. stačí..?

Cynik
20. února • 13:41

Honit tabulkové hodnoty je přece nesmysl. Samozřejmě, že by bylo možné z takového objemu dostat násobně vyšší výkon, ale proč? Nejde přece o to, co má tento motor napsáno v kolonce "max. výkon" (pokud ti teda není patnáct), ale o to, jak se reálně projevuje. Max točivý moment 275 Nm při 1.600 ot/min, to je hodnota, která už je podstatně zajímavější a naznačuje, že tenhle motor bude mít velmi lineární průběh výkonu, tzn. bude silný ve všech otáčkách. Spolehni se, že i Peugeot by uměl udělat 1.6, která by byla dole mrtvá a v 8.000rpm by dávala třeba 200 koní, ale proč by to proboha dělal? Takové motory dneska nikdo nechce.

Nissan Primera GT
20. února • 10:55

Nepříjde vám, že takovéhle parametry vozidla jsou naprostý průměr a Technici od "Pagotu" si tomu na štítek dovolí napsat GT :-O. Mám 10let staré auto , atmosféru a smažu si to kdykoliv.. no jo.. asi je někde chyba...

Peugeotak
20. února • 16:29

Asi je no...ty těžko plníš nejnovější normy...B-]

dad
20. února • 8:46

malá otázka, co dělá s motrem o takhle malém obsahu tak vysoký výkon? Vždyť to musí rychle odcházet? Kordem u francouzů? Někdy mám pocit že velký výkon na malý obsah je reklamní trik, jak prodávat co nejvíce dílů popř. nových aut

Peugeotak
20. února • 4:25

Na 1,6ku, si vemte že je to docela težký auto. Jednu máme doma, už se moc těším, až jí na jaře obujeme tyhle 18", už čekají ve sklepě :-) bude vypadat parádně ;-)

Jan
20. února • 4:35

Tenhle motor je skvělej je znát spoluoráce s BMW,a to je ještě ta varianta přes 200koní!

Doporučujeme

Články odjinud