Peugeot 308: Golfu po krku, v prodeji už od zítřka

Značka Peugeot si pro letošní autosalon ve Frankfurtu připravila svoji stěžejní premiéru v podobě nové generace modelu 308.
Seznam kapitol
  1. Peugeot 308
  2. Fotogalerie

Proč stěžejní? Model Peugeot 308 patří do segmentu nižší střední třídy (C), jemuž patří třetina evropského trhu s novými automobily. Podíl hatchbacků se pak v rámci této kategorie blíží polovině a Peugeot 308 do ní míří. I přes tradici neustálého zvětšování patří nový Peugeot 308 svojí délkou 4 250 mm k nejmenším ve své třídě; široký je 1 800 mm a vysoký 1 460 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 308: nová generace přijíždí

Výrobce tvrdí, že Peugeot 308 je v porovnání s konkurencí po snížení hmotnosti oproti předchůdci až o 140 kg lehčí a základním objemem zavazadlového prostoru 470 l (z toho 35 l pod podlahou) největší. Přístup k prostoru pro zavazadla je skrze výklopné víko vyrobené nikoli z kovu, ale z termoplastu (!). Týdny testů ve větrném tunelu přinesly odpor vzduchu Cx jen 0,28, což patří u hatchbacků v nižší střední třídě k nejnižším hodnotám.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Model 308 nabídne alternativně i přední svítilny složené z LED

Nabídka zážehových motorů zahrnuje také nový tříválec s objemem 1,2 l a vybírat bude možno z jednotek s rozpětím výkonů 82 až 156 koní (60 – 115 kW). Zastánci vznětových agregátů sáhnou po některém z motorů HDI a e-HDI s výkony od 92 do 115 koní (68 – 85 kW). Při pohledu do útrob vozu si všimneme zejména jednoduché palubní desky i-Cockpit vynikající kromě minimalizovaného počtu ovládacích prvků také průhledem na přístrojový štít nad věncem volantu po vzoru menší řady 208.

Peugeot 308 R a RCZ R: na sportovní notu

Peugeot 308 R a RCZ R: na sportovní notu

„Po usednutí do vozu objevíte svět čistých linií, který je ve světě hatchbacků zcela nevídaný, s výrazným, inovativním a intuitivním kokpitem, který dostal označení Peugeot i-Cockpit,“ tvrdí Vincent Devos, produktový manažer týmu Peugeot 308. Nová generace modelu Peugeot 308 se bude zatím vyrábět jen v domácí továrně Sochaux, motory mají vznikat výhradně v továrnách Trémery a Douvrin. Později se rozběhne jeho produkce také v Číně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 308 se chlubí údajně nejobjemnějším zavazadlovým prostorem ve své třídě

Do prodeje se ve většině evropských zemí dostane nový Peugeot 308 již zítra, tedy 12. září. Až do momentu publikace tohoto článku ale český importér vozů Peugeot neoznámil jeho ceny, které tak doplníme dodatečně.
 

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot 308
  2. Fotogalerie

bazar

Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 83 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 116 246 km
Cena: 98 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 127 886 km
Cena: 106 000 Kč
Peugeot RCZ 2
Rok výroby: 2013
Stav: 146 015 km
Cena: 360 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 178 674 km
Cena: 133 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 30 020 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků