Peugeot 308: Golfu po krku, v prodeji už od zítřka

Značka Peugeot si pro letošní autosalon ve Frankfurtu připravila svoji stěžejní premiéru v podobě nové generace modelu 308.
Seznam kapitol
  1. Peugeot 308
  2. Fotogalerie

Proč stěžejní? Model Peugeot 308 patří do segmentu nižší střední třídy (C), jemuž patří třetina evropského trhu s novými automobily. Podíl hatchbacků se pak v rámci této kategorie blíží polovině a Peugeot 308 do ní míří. I přes tradici neustálého zvětšování patří nový Peugeot 308 svojí délkou 4 250 mm k nejmenším ve své třídě; široký je 1 800 mm a vysoký 1 460 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 308: nová generace přijíždí

Výrobce tvrdí, že Peugeot 308 je v porovnání s konkurencí po snížení hmotnosti oproti předchůdci až o 140 kg lehčí a základním objemem zavazadlového prostoru 470 l (z toho 35 l pod podlahou) největší. Přístup k prostoru pro zavazadla je skrze výklopné víko vyrobené nikoli z kovu, ale z termoplastu (!). Týdny testů ve větrném tunelu přinesly odpor vzduchu Cx jen 0,28, což patří u hatchbacků v nižší střední třídě k nejnižším hodnotám.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Model 308 nabídne alternativně i přední svítilny složené z LED

Nabídka zážehových motorů zahrnuje také nový tříválec s objemem 1,2 l a vybírat bude možno z jednotek s rozpětím výkonů 82 až 156 koní (60 – 115 kW). Zastánci vznětových agregátů sáhnou po některém z motorů HDI a e-HDI s výkony od 92 do 115 koní (68 – 85 kW). Při pohledu do útrob vozu si všimneme zejména jednoduché palubní desky i-Cockpit vynikající kromě minimalizovaného počtu ovládacích prvků také průhledem na přístrojový štít nad věncem volantu po vzoru menší řady 208.

Peugeot 308 R a RCZ R: na sportovní notu

Peugeot 308 R a RCZ R: na sportovní notu

„Po usednutí do vozu objevíte svět čistých linií, který je ve světě hatchbacků zcela nevídaný, s výrazným, inovativním a intuitivním kokpitem, který dostal označení Peugeot i-Cockpit,“ tvrdí Vincent Devos, produktový manažer týmu Peugeot 308. Nová generace modelu Peugeot 308 se bude zatím vyrábět jen v domácí továrně Sochaux, motory mají vznikat výhradně v továrnách Trémery a Douvrin. Později se rozběhne jeho produkce také v Číně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 308 se chlubí údajně nejobjemnějším zavazadlovým prostorem ve své třídě

Do prodeje se ve většině evropských zemí dostane nový Peugeot 308 již zítra, tedy 12. září. Až do momentu publikace tohoto článku ale český importér vozů Peugeot neoznámil jeho ceny, které tak doplníme dodatečně.
 

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot 308
  2. Fotogalerie
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků