Peugeot 308: Golfu po krku, v prodeji už od zítřka

Značka Peugeot si pro letošní autosalon ve Frankfurtu připravila svoji stěžejní premiéru v podobě nové generace modelu 308.
Seznam kapitol
  1. Peugeot 308
  2. Fotogalerie

Proč stěžejní? Model Peugeot 308 patří do segmentu nižší střední třídy (C), jemuž patří třetina evropského trhu s novými automobily. Podíl hatchbacků se pak v rámci této kategorie blíží polovině a Peugeot 308 do ní míří. I přes tradici neustálého zvětšování patří nový Peugeot 308 svojí délkou 4 250 mm k nejmenším ve své třídě; široký je 1 800 mm a vysoký 1 460 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 308: nová generace přijíždí

Výrobce tvrdí, že Peugeot 308 je v porovnání s konkurencí po snížení hmotnosti oproti předchůdci až o 140 kg lehčí a základním objemem zavazadlového prostoru 470 l (z toho 35 l pod podlahou) největší. Přístup k prostoru pro zavazadla je skrze výklopné víko vyrobené nikoli z kovu, ale z termoplastu (!). Týdny testů ve větrném tunelu přinesly odpor vzduchu Cx jen 0,28, což patří u hatchbacků v nižší střední třídě k nejnižším hodnotám.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Model 308 nabídne alternativně i přední svítilny složené z LED

Nabídka zážehových motorů zahrnuje také nový tříválec s objemem 1,2 l a vybírat bude možno z jednotek s rozpětím výkonů 82 až 156 koní (60 – 115 kW). Zastánci vznětových agregátů sáhnou po některém z motorů HDI a e-HDI s výkony od 92 do 115 koní (68 – 85 kW). Při pohledu do útrob vozu si všimneme zejména jednoduché palubní desky i-Cockpit vynikající kromě minimalizovaného počtu ovládacích prvků také průhledem na přístrojový štít nad věncem volantu po vzoru menší řady 208.

Peugeot 308 R a RCZ R: na sportovní notu

Peugeot 308 R a RCZ R: na sportovní notu

„Po usednutí do vozu objevíte svět čistých linií, který je ve světě hatchbacků zcela nevídaný, s výrazným, inovativním a intuitivním kokpitem, který dostal označení Peugeot i-Cockpit,“ tvrdí Vincent Devos, produktový manažer týmu Peugeot 308. Nová generace modelu Peugeot 308 se bude zatím vyrábět jen v domácí továrně Sochaux, motory mají vznikat výhradně v továrnách Trémery a Douvrin. Později se rozběhne jeho produkce také v Číně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 308 se chlubí údajně nejobjemnějším zavazadlovým prostorem ve své třídě

Do prodeje se ve většině evropských zemí dostane nový Peugeot 308 již zítra, tedy 12. září. Až do momentu publikace tohoto článku ale český importér vozů Peugeot neoznámil jeho ceny, které tak doplníme dodatečně.
 

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot 308
  2. Fotogalerie
Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

dnes | Radek Pecák | 7 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 28 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků