Peugeot 308: Francouzská odpověď na Golf VII na nových fotkách

Letošní autosalon ve Frankfurtu je za dveřmi a s ubývajícími dny do jeho zahájení přibývá informací o chystaných premiérách. Tyto fotky nového Peugeotu 308 nepředstavují žádný senzační únik, protože auto jsme už viděli, ale přesto stojí za pozornost. Ukazují totiž novou francouzskou naději v novém světle a z nových úhlů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová 308 má nižší stavbu než dosavadní model i jeho předchůdce 307

Peugeot 308 je po letech první zástupce své značky v segmentu C, který má poměrně konvenční design i proporce. Radikálně nová je ale technika: auto stojí na zcela nové platformě EMP2 (efektivní modulární platforma 2), která se postupně stane základem pro všechny modely PSA Peugeot Citroen v segmentech C (nižší střední) a D (střední třída).

Peugeot 308: šéfstylista Peugeotu vás provede interiérem novinky

Peugeot 308: šéfstylista Peugeotu vás provede interiérem novinky

Díky odlehčené konstrukci má být nový Peugeot 308 podle výbavy a motorizace až o masivních 140 kg lehčí než dosavadní model. Taková hmotnostní úspora se bezpochyby blahodárně odrazí v dynamice, ovladatelnosti i hospodárnosti. Na konkrétní čísla si ale budeme muset počkat.

Na internetu se opakovaně objevují zvěsti o obrovském zavazadlovém prostoru nové 308. Jeho objem má podle různých informací činit 420 až 470 litrů, čímž by Peugeot 308 překonal nejen ostatní hatchbacky segmentu C, ale i většinu kompaktních MPV. V tomto ohledu doporučujeme opatrnost: Peugeot v minulosti rád uváděl objemy kufru až po strop (nikoliv tedy po krycí plato), včetně prostoru pro rezervu apod. (Domácí úkol pro zvídavé: zkuste z oficiálních zdrojů zjistit základní objem zavazadlového prostoru Peugeotu 508 SW a napište číslo do diskuze. Uvidíme, kolik různých verzí se nám sejde.)

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Palubní deska navazuje na styl menšího Peugeotu 208

Ve Francii bude nový Peugeot 308 zpočátku k dostání se třemi motory: 1.2 VTI 82 k, 1.6 THP 125 nebo 155 k a 1.6 e-HDI 92 nebo 115 k. Všimněte si, že ve výčtu chybí dvoulitrový diesel. Ceny ve Francii začínají na 17 800 eur za model 1.2 VTI ve výbavě Access.  

Všechny nové fotky Peugeotu 308:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků