České zastoupení Peugeotu oznámilo potěšující vylepšení modelu 308, která se týkají především nových převodovek a snížení cen.
Šestistupňové převodovky pronikly i k nejmenšímu vznětovému motoru 1,6 HDI v jeho výkonnější verzi dávající 80 kW, jež lze pro něj mít ve verzích MCM (manuální řazení) a MCP (automatizované). Obě ústrojí byla připravena výhradně pro vozy koncernu PSA, snesou točivý moment až 270 Nm a vyrábějí se v továrně Valenciannes. Peugeot tak následuje třeba Renault, který šestistupňovými převodovkami vybavuje své malolitrážní „diesely“ pro Mégany několik let. Motor 1,6 HDI navíc obdržel standardní filtr pevných částic FAP.
Nová převodová skříň BMP6 váží necelých 50 kg a je do motoru integrována podobně kompaktně jako stávající „pětikvalt“. Kombinovaná spotřeba činí v případě manuálního řazení 4,9 litrů nafty na 100 km a v automatizované podobě dokonce jen 4,5 l/100 km, k čemuž přispívá také instalace moderních pneumatik Michelin Energy Saver, nazutých na ráfcích 15 nebo 16 palců.
Pokud se podíváme do ceníku nejoblíbenějších pětidvéřových variant, ve srovnání s těmi třídveřovými o 20 000 Kč dražších, zjistíme příjemný cenový pokles v řádu desetitisíců korun. Základní výbava Confort přitom zahrnuje i čtveřici airbagů, elektrické ovládání zrcátek a předních oken, palubní počítač nebo ABS včetně rozdělovače momentu a brzdového asistentu. Confort Pack přidává ještě klimatizaci s manuální regulací, lakovaná zrcátka a kliky nebo rádio s CD a MP3 a ovládání pod volantem.
Zážehové pohonné jednotky jsou k dispozici ve variantách 1,4 VTi/70 kW, 1,6 VTi/88 kW a 1,6 THP/103 a 110 kW. Vznětové motory jsou 1,6 HDI/66 a 80 kW a 2,0 HDI/100 kW. Diesely jsou od verze Premium osazeny litými koly, jiným předním nárazníkem s chromovanou mřížkou, rozšířeným displejem palubního počítače nebo vyhříváním zrcátek.
Peugeot 308 (ceny pětidveřových verzí, v Kč) - benzinové motory |
Motor | 1,4 VTi | 1,6 VTi | 1,6 THP | 1,6 THP |
Zdvihový objem [cm3] | 1398 | 1598 | 1698 | 1698 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Převodovka | 5M | 5M (4A) | 5M | 6M |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 70/6000 | 88/6000 | 110/5800 | 110/5800 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 136/4000 | 160/4250 | 240/1400 | 240/1600 |
Max. rychlost [km/h] | 182 | 195 (188) | 213 | 225 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,7 | 10,8 (13,0) | 8,8 | 8,3 |
Komb. spotř. [l/100 km] | 6,5 | 6,7 (7,3) | 7,1 | 7,6 |
Cena Comfort [Kč] | 414.900,- | - | - | - |
Cena Comfort Pack [Kč] | 457.900,- | 482.900,- | - | - |
Cena Premium [Kč] | 489.900,- | 507.900,- (542.900,-) | 552.900,- | - |
Cena Premium Pack [Kč] | - | 562.900,- | 607.900,- | 676.900,- |
Peugeot 308 (ceny pětidveřových verzí, v Kč) - vznětové motory |
Motor | 1,6 HDi | 1,6 HDi | 2,0 Hdi |
Zdvihový objem [cm3] | 1560 | 1560 | 1997 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Převodovka | 5M | 6M (6A) | 6M (6A) |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 66/4000 | 80/4000 | 100/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 215/1750 | 240-260/1750 | 320-340/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 180 | 190 | 206 (200) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,6 | 11,4 (11,3) | 10,1 (10,6) |
Komb. spotř. [l/100 km] | 4,5 | 4,9 (4,5) | 5,5 (6,8) |
Cena Comfort [Kč] | 464.900,- | - | - |
Cena Comfort Pack [Kč] | 507.900,- | 551.900,- | - |
Cena Premium [Kč] | 532.900,- | 576.900,- (596.900,-) | 628.900,- |
Cena Premium Pack [Kč] | - | 631.900,- | 683.900,- (718.900,-) |
Peugeot 308