Peugeot 308: drobné změny, které potěší

České zastoupení Peugeotu oznámilo potěšující vylepšení modelu 308, která se týkají především nových převodovek a snížení cen.
Peugeot 308: drobné změny, které potěší

Šestistupňové převodovky pronikly i k nejmenšímu vznětovému motoru 1,6 HDI v jeho výkonnější verzi dávající 80 kW, jež lze pro něj mít ve verzích MCM (manuální řazení) a MCP (automatizované). Obě ústrojí byla připravena výhradně pro vozy koncernu PSA, snesou točivý moment až 270 Nm a vyrábějí se v továrně Valenciannes. Peugeot tak následuje třeba Renault, který šestistupňovými převodovkami vybavuje své malolitrážní „diesely“ pro Mégany několik let. Motor 1,6 HDI navíc obdržel standardní filtr pevných částic FAP.

Nová převodová skříň BMP6 váží necelých 50 kg a je do motoru integrována podobně kompaktně jako stávající „pětikvalt“. Kombinovaná spotřeba činí v případě manuálního řazení 4,9 litrů nafty na 100 km a v automatizované podobě dokonce jen 4,5 l/100 km, k čemuž přispívá také instalace moderních pneumatik Michelin Energy Saver, nazutých na ráfcích 15 nebo 16 palců.

Pokud se podíváme do ceníku nejoblíbenějších pětidvéřových variant, ve srovnání s těmi třídveřovými o 20 000 Kč dražších, zjistíme příjemný cenový pokles v řádu desetitisíců korun. Základní výbava Confort přitom zahrnuje i čtveřici airbagů, elektrické ovládání zrcátek a předních oken, palubní počítač nebo ABS včetně rozdělovače momentu a brzdového asistentu. Confort Pack přidává ještě klimatizaci s manuální regulací, lakovaná zrcátka a kliky nebo rádio s CD a MP3 a ovládání pod volantem.

Zážehové pohonné jednotky jsou k dispozici ve variantách 1,4 VTi/70 kW, 1,6 VTi/88 kW a 1,6 THP/103 a 110 kW. Vznětové motory jsou 1,6 HDI/66 a 80 kW a 2,0 HDI/100 kW. Diesely jsou od verze Premium osazeny litými koly, jiným předním nárazníkem s chromovanou mřížkou, rozšířeným displejem palubního počítače nebo vyhříváním zrcátek.

 

Peugeot 308 (ceny pětidveřových verzí, v Kč) - benzinové motory
Motor
1,4 VTi
1,6 VTi
1,6 THP
1,6 THP
Zdvihový objem [cm3]
1398
1598
1698
1698
Válce/ventily
4/4
4/4
4/4
4/4
Převodovka
5M
5M (4A)
5M
6M
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]
70/6000
88/6000
110/5800
110/5800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]
136/4000
160/4250
240/1400
240/1600
Max. rychlost [km/h]
182
195 (188)
213
225
Zrychlení 0-100 km/h [s]
12,7
10,8 (13,0)
8,8
8,3
Komb. spotř. [l/100 km]
6,5
6,7 (7,3)
7,1
7,6
Cena Comfort [Kč]
414.900,-
-
-
-
Cena Comfort Pack [Kč]
457.900,-
482.900,-
-
-
Cena Premium [Kč]
489.900,-
507.900,- (542.900,-)
552.900,-
-
Cena Premium Pack [Kč]
-
562.900,-
607.900,-
676.900,-

 
 

Peugeot 308 (ceny pětidveřových verzí, v Kč) - vznětové motory
Motor
1,6 HDi
1,6 HDi
2,0 Hdi
Zdvihový objem [cm3]
1560
1560
1997
Válce/ventily
4/4
4/4
4/4
Převodovka
5M
6M (6A)
6M (6A)
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]
66/4000
80/4000
100/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]
215/1750
240-260/1750
320-340/2000
Max. rychlost [km/h]
180
190
206 (200)
Zrychlení 0-100 km/h [s]
12,6
11,4 (11,3)
10,1 (10,6)
Komb. spotř. [l/100 km]
4,5
4,9 (4,5)
5,5 (6,8)
Cena Comfort [Kč]
464.900,-
-
-
Cena Comfort Pack [Kč]
507.900,-
551.900,-
-
Cena Premium [Kč]
532.900,-
576.900,- (596.900,-)
628.900,-
Cena Premium Pack [Kč]
-
631.900,-
683.900,- (718.900,-)

 Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 Peugeot 308
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků