Peugeot 308: drobné změny, které potěší

České zastoupení Peugeotu oznámilo potěšující vylepšení modelu 308, která se týkají především nových převodovek a snížení cen.
Peugeot 308: drobné změny, které potěší

Šestistupňové převodovky pronikly i k nejmenšímu vznětovému motoru 1,6 HDI v jeho výkonnější verzi dávající 80 kW, jež lze pro něj mít ve verzích MCM (manuální řazení) a MCP (automatizované). Obě ústrojí byla připravena výhradně pro vozy koncernu PSA, snesou točivý moment až 270 Nm a vyrábějí se v továrně Valenciannes. Peugeot tak následuje třeba Renault, který šestistupňovými převodovkami vybavuje své malolitrážní „diesely“ pro Mégany několik let. Motor 1,6 HDI navíc obdržel standardní filtr pevných částic FAP.

Nová převodová skříň BMP6 váží necelých 50 kg a je do motoru integrována podobně kompaktně jako stávající „pětikvalt“. Kombinovaná spotřeba činí v případě manuálního řazení 4,9 litrů nafty na 100 km a v automatizované podobě dokonce jen 4,5 l/100 km, k čemuž přispívá také instalace moderních pneumatik Michelin Energy Saver, nazutých na ráfcích 15 nebo 16 palců.

Pokud se podíváme do ceníku nejoblíbenějších pětidvéřových variant, ve srovnání s těmi třídveřovými o 20 000 Kč dražších, zjistíme příjemný cenový pokles v řádu desetitisíců korun. Základní výbava Confort přitom zahrnuje i čtveřici airbagů, elektrické ovládání zrcátek a předních oken, palubní počítač nebo ABS včetně rozdělovače momentu a brzdového asistentu. Confort Pack přidává ještě klimatizaci s manuální regulací, lakovaná zrcátka a kliky nebo rádio s CD a MP3 a ovládání pod volantem.

Zážehové pohonné jednotky jsou k dispozici ve variantách 1,4 VTi/70 kW, 1,6 VTi/88 kW a 1,6 THP/103 a 110 kW. Vznětové motory jsou 1,6 HDI/66 a 80 kW a 2,0 HDI/100 kW. Diesely jsou od verze Premium osazeny litými koly, jiným předním nárazníkem s chromovanou mřížkou, rozšířeným displejem palubního počítače nebo vyhříváním zrcátek.

 

Peugeot 308 (ceny pětidveřových verzí, v Kč) - benzinové motory
Motor
1,4 VTi
1,6 VTi
1,6 THP
1,6 THP
Zdvihový objem [cm3]
1398
1598
1698
1698
Válce/ventily
4/4
4/4
4/4
4/4
Převodovka
5M
5M (4A)
5M
6M
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]
70/6000
88/6000
110/5800
110/5800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]
136/4000
160/4250
240/1400
240/1600
Max. rychlost [km/h]
182
195 (188)
213
225
Zrychlení 0-100 km/h [s]
12,7
10,8 (13,0)
8,8
8,3
Komb. spotř. [l/100 km]
6,5
6,7 (7,3)
7,1
7,6
Cena Comfort [Kč]
414.900,-
-
-
-
Cena Comfort Pack [Kč]
457.900,-
482.900,-
-
-
Cena Premium [Kč]
489.900,-
507.900,- (542.900,-)
552.900,-
-
Cena Premium Pack [Kč]
-
562.900,-
607.900,-
676.900,-

 
 

Peugeot 308 (ceny pětidveřových verzí, v Kč) - vznětové motory
Motor
1,6 HDi
1,6 HDi
2,0 Hdi
Zdvihový objem [cm3]
1560
1560
1997
Válce/ventily
4/4
4/4
4/4
Převodovka
5M
6M (6A)
6M (6A)
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]
66/4000
80/4000
100/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]
215/1750
240-260/1750
320-340/2000
Max. rychlost [km/h]
180
190
206 (200)
Zrychlení 0-100 km/h [s]
12,6
11,4 (11,3)
10,1 (10,6)
Komb. spotř. [l/100 km]
4,5
4,9 (4,5)
5,5 (6,8)
Cena Comfort [Kč]
464.900,-
-
-
Cena Comfort Pack [Kč]
507.900,-
551.900,-
-
Cena Premium [Kč]
532.900,-
576.900,- (596.900,-)
628.900,-
Cena Premium Pack [Kč]
-
631.900,-
683.900,- (718.900,-)

 Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 Peugeot 308

bazar

Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 83 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 116 246 km
Cena: 98 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 127 886 km
Cena: 106 000 Kč
Peugeot RCZ 2
Rok výroby: 2013
Stav: 146 015 km
Cena: 360 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 178 674 km
Cena: 133 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 30 020 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků