Automobilka Peugeot reaguje na nová daňová zvýhodnění pro vozy spalující benzín s etanolem ve formuli E85, která jsou platná na některých evropských trzích. Nabídku svých flexibilních zážehových motorů totiž doplnila o model 308 BioFlex. Novinkou je typ 308 osazený upravenou zážehovou šestnáctistovkou s výkonem 110 koní, převzatou ze starší řady 307 SW BioFlex.
Motory na palivo E85, tedy s až pětaosmdesátiprocentní přítomností biolihu, snižují v celkovém důsledku emise CO2 a závislost automobilů na fosilních palivech. Modifikace stávající jednotky však jsou poměrně snadné: palivový systém musí být odolnější proti korozi a vstřikovače mají větší průtok, což je po přeprogramování řídicí jednotky v podstatě vše. Peugeot 308 BioFlex navíc vyjede na drahých pneumatikách Michelin Energy Saver se sníženým valivým odporem, díky nimž by měla průměrná spotřeba klesnout o 0,2 l/100 km.
Vhodné bude jistě dodat, že všechny současné diesely koncernu PSA mohou „beztrestně“ spalovat bionaftu B30, zatímco veškeré zážehové jednotky jsou připraveny na benzín s desetiprocentním podílem biolihu.
Peugeot 308