Peugeot 308 BioFlex: další kapka ekologie

Peugeot 308 BioFlex: další kapka ekologie

Automobilka Peugeot reaguje na nová daňová zvýhodnění pro vozy spalující benzín s etanolem ve formuli E85, která jsou platná na některých evropských trzích. Nabídku svých flexibilních zážehových motorů totiž doplnila o model 308 BioFlex. Novinkou je typ 308 osazený upravenou zážehovou šestnáctistovkou s výkonem 110 koní, převzatou ze starší řady 307 SW BioFlex.

Motory na palivo E85, tedy s až pětaosmdesátiprocentní přítomností biolihu, snižují v celkovém důsledku emise CO2 a závislost automobilů na fosilních palivech. Modifikace stávající jednotky však jsou poměrně snadné: palivový systém musí být odolnější proti korozi a vstřikovače mají větší průtok, což je po přeprogramování řídicí jednotky v podstatě vše. Peugeot 308 BioFlex navíc vyjede na drahých pneumatikách Michelin Energy Saver se sníženým valivým odporem, díky nimž by měla průměrná spotřeba klesnout o 0,2 l/100 km.

Vhodné bude jistě dodat, že všechny současné diesely koncernu PSA mohou „beztrestně“ spalovat bionaftu B30, zatímco veškeré zážehové jednotky jsou připraveny na benzín s desetiprocentním podílem biolihu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 308
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků