Peugeot 308 BioFlex: další kapka ekologie

Automobilka Peugeot reaguje na nová daňová zvýhodnění pro vozy spalující benzín s etanolem ve formuli E85, která jsou platná na některých evropských trzích. Nabídku svých flexibilních zážehových motorů totiž doplnila o model 308 BioFlex. Novinkou je typ 308 osazený upravenou zážehovou šestnáctistovkou s výkonem 110 koní, převzatou ze starší řady 307 SW BioFlex.

Motory na palivo E85, tedy s až pětaosmdesátiprocentní přítomností biolihu, snižují v celkovém důsledku emise CO2 a závislost automobilů na fosilních palivech. Modifikace stávající jednotky však jsou poměrně snadné: palivový systém musí být odolnější proti korozi a vstřikovače mají větší průtok, což je po přeprogramování řídicí jednotky v podstatě vše. Peugeot 308 BioFlex navíc vyjede na drahých pneumatikách Michelin Energy Saver se sníženým valivým odporem, díky nimž by měla průměrná spotřeba klesnout o 0,2 l/100 km.

Vhodné bude jistě dodat, že všechny současné diesely koncernu PSA mohou „beztrestně“ spalovat bionaftu B30, zatímco veškeré zážehové jednotky jsou připraveny na benzín s desetiprocentním podílem biolihu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 308
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků