Peugeot 308 BioFlex: další kapka ekologie

Automobilka Peugeot reaguje na nová daňová zvýhodnění pro vozy spalující benzín s etanolem ve formuli E85, která jsou platná na některých evropských trzích. Nabídku svých flexibilních zážehových motorů totiž doplnila o model 308 BioFlex. Novinkou je typ 308 osazený upravenou zážehovou šestnáctistovkou s výkonem 110 koní, převzatou ze starší řady 307 SW BioFlex.

Motory na palivo E85, tedy s až pětaosmdesátiprocentní přítomností biolihu, snižují v celkovém důsledku emise CO2 a závislost automobilů na fosilních palivech. Modifikace stávající jednotky však jsou poměrně snadné: palivový systém musí být odolnější proti korozi a vstřikovače mají větší průtok, což je po přeprogramování řídicí jednotky v podstatě vše. Peugeot 308 BioFlex navíc vyjede na drahých pneumatikách Michelin Energy Saver se sníženým valivým odporem, díky nimž by měla průměrná spotřeba klesnout o 0,2 l/100 km.

Vhodné bude jistě dodat, že všechny současné diesely koncernu PSA mohou „beztrestně“ spalovat bionaftu B30, zatímco veškeré zážehové jednotky jsou připraveny na benzín s desetiprocentním podílem biolihu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 308
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků