Peugeot 308 BioFlex: další kapka ekologie

Automobilka Peugeot reaguje na nová daňová zvýhodnění pro vozy spalující benzín s etanolem ve formuli E85, která jsou platná na některých evropských trzích. Nabídku svých flexibilních zážehových motorů totiž doplnila o model 308 BioFlex. Novinkou je typ 308 osazený upravenou zážehovou šestnáctistovkou s výkonem 110 koní, převzatou ze starší řady 307 SW BioFlex.

Motory na palivo E85, tedy s až pětaosmdesátiprocentní přítomností biolihu, snižují v celkovém důsledku emise CO2 a závislost automobilů na fosilních palivech. Modifikace stávající jednotky však jsou poměrně snadné: palivový systém musí být odolnější proti korozi a vstřikovače mají větší průtok, což je po přeprogramování řídicí jednotky v podstatě vše. Peugeot 308 BioFlex navíc vyjede na drahých pneumatikách Michelin Energy Saver se sníženým valivým odporem, díky nimž by měla průměrná spotřeba klesnout o 0,2 l/100 km.

Vhodné bude jistě dodat, že všechny současné diesely koncernu PSA mohou „beztrestně“ spalovat bionaftu B30, zatímco veškeré zážehové jednotky jsou připraveny na benzín s desetiprocentním podílem biolihu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 308
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků