Peugeot 307

Už dlouho předtím, než byl nástupce Peugeotu 306 představen, se spekulovalo o názvu 307. Jasno bylo na autosalonu v Paříži, kde byl nástupce řady 306 představen veřejnosti...
Peugeot 307
Už dlouho předtím, než byl nástupce Peugeotu 306 představen, se spekulovalo o názvu 307. Jasno bylo na autosalonu v Paříži, kde byl nástupce řady 306 představen veřejnosti právě pod označením 307. Připravit nástupce tak úspěšnému automobilu, jakým byl Peugeot 306, není nikdy jednoduché. Jak se s tímto úkolem vyrovnali u Peugeotu můžete dnes posoudit sami.

Už na první pohled je na nové 307 patrná příbuznost s ostatními modely Peugeotu, zejména s největší modelovou řadou 607 a přesto není 307 jen zmenšeninou či zvětšeninou některého součastného modelu značky. Designéři si totiž neodpustili, dnes módní, ostré hrany. Na 307 je najdeme na zadní části automobilu, konkrétně se jedná o elegantní přechod z ostrých hran do oblých tvarů ve směru od zadu do předu. Zaoblený vzhled přední části 307 ještě umocňuje čelní sklo s nezvykle velkým sklonem, který je jen o málo menší než sklon přední kapoty.

O pohon nového Peugeotu 307 se starají celkem tři motory – dva zážehové a jeden vznětový. Prvním z dvojice zážehových motorů je čtyřválcová 1.6 s výkonem 80 kW. Peugeot 307 s ním dosahuje maximální rychlost 190 km/h, z 0 na 100 km/h zrychluje za 11,6 vteřiny a za to vše si řekne v průměru o 7,2 litru bezolovnatého benzínu na 100 ujetých kilometrů.

Druhou zážehovou pohonnou jednotkou je také čtyřválec, ale s objemem dvou litrů. Motor nabízí výkon 100 kW a 307 s ním zvládá maximální rychlost 205 km/h, z 0 na 100 km/h pak zrychlí za necelých 10 vteřin, přesně za 9,8 s.

Zástupcem vznětových motorů je čtyřválec o objemu 2.0 přeplňovaný turbodmychadlem a vybavený systém Common Rail nesoucí označení HDI. Maximální rychlost je 176 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 13,6 vteřiny, což uvážíme-li, že motor má výkon 66 kW jsou hodnoty více než dobré.

Velký důraz byl kladen na pasivní i aktivní bezpečnost. O bezpečnost posádky se starají přední, boční a dokonce ve třídě neobvyklé hlavové airbagy, aktivní opěrky hlavy. Zajímavostí je unikátní systém opěrky levé nohy, který má na starosti péči o kotník a zabraňuje tak jeho zranění.

Na český trh by měly vozy Peugeot 307 nastoupit v červnu, zákazníkům budou k dispozici tří a pětidvéřové verze a výbavy XR Presence, XT/XS, XT Premium, XS Premium a XSi. Základní cena Peugeotu 307 by podle neoficiálních informací neměla překročit 400 000 korun českých.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 26 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků