Peugeot 307 SW po faceliftu: výletník s novou tváří (test)

Třistasedmička se na trhu pohybuje již pátým rokem a do poslední fáze svého úspěšného života dostala na přilepšenou středně velký facelift. Co vše se změnilo a jak mnoho to může vozu pomoci do dalších let boje o zákazníka, zhodnotíme v tomto testu. K dispozici jsme měli špičkově vybavenou verzi SW s jedním z nejlepších dieselů na trhu.
Peugeot 307 SW po faceliftu: výletník s novou tváří (test)
Seznam kapitol
  1. Úvod, exteriér, interiér
  2. Zavazadlový prostor, cena vozu, motor, měření dynamiky
  3. Jízda, spotřeba, plusy-mínusy, technické parametry
  4. Fotogalerie, včetně nepublikovaných snímků

Jízda, spotřeba

Po usednutí do vozu mě příjemně překvapila měkkost sedaček a pohodlí. Sedadla s manuálním nastavením mají dlouhé kolejničky a i při mé výšce 191 cm jsem nemusel sedadlo posouvat až do nejzazší pozice.

K motoru si přece jen neodpustím pár poznámek. Motor i za mrazu startuje ihned, prakticky bez žhavení a hned při úvodním projevu nezapochybujete, že pod kapotou začal pracovat dieselový agregát. Motor HDI se svým typickým zvukovým projevem nepřenáší do kabiny nadměrný hluk, ale je slyšet. I přesto je to zvuk na nižší střední třídu velmi mírný a vzdálený, většina konkurence je na tom hůře. Motor má subjektivně nejlepší zátah klasicky v místě nejskokovějšího nárůstu výkonu, tedy okolo 1 800 ot/min. Poté je jeho nárůstu velmi lineární a velmi dobře se projevuje až za hranici 4 000 ot/min. Když se řadí mezi 1 800 a zhruba v 2 500 ot/min, je zvukový projev motoru velmi klidný a tichý. Při vytočení agregátu nad 3 000 ot/min je slyšet, že motor poctivě pracuje.

Při měření spotřeby jsem si říkal, že motor spaluje průměrné množství paliva, ale při pohledu na údaje automobilky Peugeot jsem byl hodně překvapen. Hodnot 6,2 l na 100 km ve městě, 4,4 l mimoměsto a kombinované spotřeby 5,0 l se mi nepodařilo dosáhnout ani při nejlepší snaze. Údaje jsou dle mého soudu měřeny za ideálních podmínek: na letních pneumatikách, při bezvětří a na rovinaté krajině. Při běžném provozu jsem naměřil dle palubního počítače: 7,2 l ve městě (400 km), 5,8 l na dálnici D1 při jízdě s tempomatem, kde jsem měl zadanou rychlost 130-135 km/h, a celkovou spotřebu během týdenního testu 6,4 l. Při 60 l nádrži jsme i tak měli dojezd působivých 935 km. "Hladové oko", oranžová kontrolka ukazující rezervu se rozsvítí v momentě, kdy vám palubní počítač ukazuje dojezd 90 km.

Jízdní komfort a pohodlí během cest bylo dobré. Francouzská auta předchází pověst, že mají při porovnání s např. německou nebo japonskou konkurencí měkčí odpružení a komfortnější nastavení podvozku. Peugeot 307 SW nebyl výjimkou, jen pro zákazníky, kteří častěji cestují po "panelovém tankodromu" D1, bych si dovolil doporučit standardní 16palcová kola. Přenos rázů a vibrací byl kvůli příplatkovým sedmnáctkám vyšší a negativní pocit a vytřepanost po cestě do Prahy nezachránil ani příjemný podvozek a pohodlné sedadlo.

Závěrem

Peugeot 307 SW je po faceliftu zase o něco atraktivnější. Nová přední maska vozu, díky níž se modelová řada 307 snaží přiblížit novému designu "velké tlamy francouzského lva", který přinesl model 407, nemusí sednout každému, kvalitněji zpracovaný interiér ale jistě ocení všichni. Verze SW stále přesvědčuje dobrou variabilitou vnitřního prostoru a kombinace s dieselovou šestnáctistovkou udělá z vozu velmi univerzálního společníka na dlouhé cesty pro vás i celou vaši rodinu. Motor nemá slabého místa, škoda jen jeho stále velmi vysoké ceny a zejména cenového rozdílu proti benzinovému ekvivalentu, který ani všechny jeho přednosti nedokáží smazat.

Peugeot 307 stále s hrdostí hájí titul evropského auta roku 2001 a je opravdu povedeným vozem. Pokud se s přibývajícími léty bude snižovat jeho cena, zejména pak cena dieselových verzí, bude schopen být ještě nějaký ten pátek trnem v oku mnohých konkurentů.

Plusy:
+ variabilita vnitřního prostoru
+ panoramatická střecha
+ motor a spotřeba
+ komfort a bohatá příplatková výbava

Minusy:
- ovládání předních stěračů
- řešení ovládání satelitní navigace
- cena

Testovaný vůz

Peugeot 307 SW, 1,6 HDI, 80 kW/110 k

Výbava testovaného vozu: SW Pack (přehled cen a výbav 307 SW)

Příplatková výbava: ESP + ASR (15.000,-), 17" kola (4.000,-), xenony (18.000,-), tempomat (10.000,-), CD-měnič (11.000,-), barevná satelitní navigace (56.000,-), kožené čalounění Titane (50.500,-).

Cena v základní výbavě (1.6 HDI, SW Pack): 694 900 Kč
Cena v testované výbavě: 859 400 Kč


Technické parametry

Motor
Vznětový motor 1.6 16V, uložený vpředu napříč, vícebodové vstřikování Common-Rail
Objem: 1560 ccm 
Největší výkon: 80 kW/4 000 ot. 
Největší točivý moment: 240 Nm/1 750 ot. 
Převodovka: pětistupňová manuální
Palivo: nafta

Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 183 km/h 
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,0 s

Vnější rozměry
Rozměry: 4 428 x 1 762 x 1 560 mm 
Rozvor: 2 708 mm  
Kola: 17palcová, litá

Vnitřní rozměry
Objem zavazadlového prostoru: 676 l 
Objem zavazadlového prostoru - sklopena sedadla, po strop: 2 082 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, exteriér, interiér
  2. Zavazadlový prostor, cena vozu, motor, měření dynamiky
  3. Jízda, spotřeba, plusy-mínusy, technické parametry
  4. Fotogalerie, včetně nepublikovaných snímků
První jízda s novým Rolls-Roycem Ghost Extended: Vezl nás nejlepší řidič světa!

Rolls-Royce Ghost Extended

Pokud se rozhodnete poskytovat lidem lázeňskou péči, připravte si pořádný balík. Nebo si za zlomek kupte nový Rolls-Royce Ghost a klienty vozte na zadním sedadle s barem.

včera | Jiří Baborský | 4 příspěvky
TEST Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI (373 kW): Skvělý motor nahrazen dokonalým

Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI

Největší SUV z Ingolstadtu v ostré verzi přezbrojily ze vznětového na zážehový agregát. Co to s nimi udělalo?

11.  6.  2021 | Jan MičkaVladimír Kadera | 25 příspěvků
TEST Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV: Mílovými kroky k autu na celý život

Hyundai Santa Fe Hybrid

Facelift Hyundaie Santa Fe přinesl tolik změn, že by to snad vystačilo i na novou generaci. Zkusili jsme si ho se základním hybridem.

6.  6.  2021 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků