Peugeot 307 SW po faceliftu: výletník s novou tváří (test)

Třistasedmička se na trhu pohybuje již pátým rokem a do poslední fáze svého úspěšného života dostala na přilepšenou středně velký facelift. Co vše se změnilo a jak mnoho to může vozu pomoci do dalších let boje o zákazníka, zhodnotíme v tomto testu. K dispozici jsme měli špičkově vybavenou verzi SW s jedním z nejlepších dieselů na trhu.
Peugeot 307 SW po faceliftu: výletník s novou tváří (test)
Seznam kapitol
  1. Úvod, exteriér, interiér
  2. Zavazadlový prostor, cena vozu, motor, měření dynamiky
  3. Jízda, spotřeba, plusy-mínusy, technické parametry
  4. Fotogalerie, včetně nepublikovaných snímků

Zavazadlový prostor

Prostor pro cestující vzadu dostává u 307 SW velké plus ve variabilitě druhé řady sedadel a celého zavazadlového prostoru. Když vám prodejce Peugeotu bude tvrdit, že na případný převoz sedmi lidí nebudete potřebovat velký vůz 807 a na převoz skříně zase nemusíte mít model Partner, a že vám bude stačit eSWéčko, neťukejte si hned na čelo. Prodejce se nezbláznil, ono to všechno je totiž pravda. V příplatkovém seznamu si můžete přikoupit jedno nebo dvě sedadla za cenu 9 800 Kč/kus a namontovat je do zavazadlového prostoru jako třetí řadu. Tuto variantu jsem v testu sice nemohl vyzkoušet, ale předpokládám, že na poslední dvě místa by se posadily spíše děti nebo osoby menšího vzrůstu. Už existence této varianty je ale nesporně velkou předností 307 SW, prakticky žádný jiný kompaktní kombík něco podobného nenabízí a pokud zatoužíte po převozu většího počtu pasažérů, musíte zamířit pro vůz katergorie MPV, který každému nevyhovuje.

Druhý přiklad, který jsem zmiňoval, je snadná manipulace a rozšíření zavazadelníku. Při standardní pětimístném provedení má kufr pod kryt objem 676 l. Když ovšem chcete stěhovat skříň na chalupu, jednoduše zatáhnete za ouška, která se nacházejí ve spojnici sedáku a opěradla, poté z kufru zatáhnete za další táhlo a sedadla jsou odklopená směrem dopředu. Pokud je i tohle málo, pak během snadné a rychlé manipulace celou druhou řadu sedadel odstraníte z vozu a objem se zvedne až na 2 082 litrů.

Cena

Jak jsem už naznačil v úvodu, vůz byl špičkově výbavem, což se pochopitelně odrazilo i na jeho ceně. Základní model s benzínovým agregátem 1,6 16V stojí 580 900 Kč a nechybí v něm ABS, přední mlhovky, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, manuální klimatizace palubní počítač a autorádio. Naše testovaná verze 1,6 HDI s výbavou SW Pack stojí už 694 900 Kč, ale po přičtení všech doplňků se výsledná cifra vyšplhala ještě o 160 tisíc Kč výše, přesně na 859 400 Kč. Za osm set padesát tisíc korun by možná mnozí z nás sáhli raději po jiném voze vyšší třídy, než po Peugeotu 307 SW, ale je to jako vždy něco za něco. 307 SW se v některých ohledech tlačí nad rámec kombíku nižší střední třídy a pořádna výbavy tento pocit jen umocňuje. A je konec konců jen na vás, čemu dáte přednost, kompakt za 800 tisíc Kč dnes není žádným zjevením. Pro srovnání jsem si podobnou kombinaci výbavy naklikal v konfigurátoru pro Škodu Octavii kombi s motorem 1,9 TDI 77 kW a výsledná cena je hodně podobná: 857 400 Kč. Zda je to na vozy této třídy hodně nebo je to úměrné k výbavě, to opravdu nechám na vás.

 
Panoramatické střešní okno je v základní výbavě,


Automatické sklápění zrcátek po zamčení vozu je ale už za příplatek.

Motor

Pod kapotou 307 SW byl známý dieselový agregát o objemu 1,6 l, který vyvinul koncern PSA spolu s americkým Fordem. Proto nafťák najít nejen v modelech Peugeotech 307 a 407, ale také v Citroënu C3, C4, C5, Mazdě 3, Fordu Fiesta nebo i v novém Focusu. Řadový čtyřválec o obsahu 1560 ccm je přeplňován turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek, má 16 ventilů a technologii přímého vstřikování Common-Rail. Nejen díky tomu dosahuje výkonu 80 kW (110 k) při 4 000 ot./min. a maximální kroutící moment 240 Nm nastupuje již od 1750 ot./min. Motor jsme testovali již v tolika vozech, že k němu snad již ani nemáme co chytrého dodat. Jde nesporně o naprostou špičku mezi nafťáky o nižším objemu, a to zejména charakterem a zvukovým provejem. Pokud by vás zajímalo více o motoru 1,6 HDI v Peugeotu 307, přečtěte si náš starší test hatchbacku nebo nahlédněte do sekce Testy automobilů, kde najdete naše zkušenosti s ním ve vozech Citroen, Ford i Mazda.

Výkon motoru se přenáší přes manuální převodovku na přední 17palcová kola (standardně 205/55 R 16). Stodesetikoňové stádo pošle vůz o provozní hmotnosti 1 483 kg z nuly na stovku za 12,0 s a nejvyšší rychlost je 183 km/h. Metu jednoho kilometru s pevným startem eSWéčko spolkne za 33,8 s.

Převody:

40: 2 - 2300; 3 - 1400
60: 2 - 3500; 3 - 2200; 4 - 1500
80:               3 - 2900; 4 - 2050; 5 - 1 600
100:             3 - 3700; 4 - 2600; 5 - 2 100
120:                           4 - 3100; 5 - 2 500
140:                           4 - 3700; 5 - 2 900

Dynamika:

60-100 km/h: 3 st. 7,1 s; 4 st. 10,0 s
80-120 km/h:                 4 st. 10,4 s; 5 st. 13,3 s

60-160 km/h s postupným řazením: 32,8 s

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, exteriér, interiér
  2. Zavazadlový prostor, cena vozu, motor, měření dynamiky
  3. Jízda, spotřeba, plusy-mínusy, technické parametry
  4. Fotogalerie, včetně nepublikovaných snímků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

včera | Jan Mička | 52 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 145 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků