Peugeot 307 SW po faceliftu: výletník s novou tváří (test)

Třistasedmička se na trhu pohybuje již pátým rokem a do poslední fáze svého úspěšného života dostala na přilepšenou středně velký facelift. Co vše se změnilo a jak mnoho to může vozu pomoci do dalších let boje o zákazníka, zhodnotíme v tomto testu. K dispozici jsme měli špičkově vybavenou verzi SW s jedním z nejlepších dieselů na trhu.
Peugeot 307 SW po faceliftu: výletník s novou tváří (test)
Seznam kapitol
  1. Úvod, exteriér, interiér
  2. Zavazadlový prostor, cena vozu, motor, měření dynamiky
  3. Jízda, spotřeba, plusy-mínusy, technické parametry
  4. Fotogalerie, včetně nepublikovaných snímků

Peugeot 307 je na trhu již od roku 2001, o rok později ukořistil v dravém prostředí konkurence titul evropské auto roku a díky dobré prodejnosti je stěžejním článkem modelové palety francouzské automobilky. Během krátké doby se na trhu objevil také v karosářských provedeních kombi (Break), SW a kupé-kabrio (CC).

V létě 2005 prošel Peugeot 307 faceliftem, který především změnil přední masku po vzoru větší 407. Pro testovanou verzi SW je v nabídce ze sedmi motorizací základní 307 jen dvojice benzínových agregátů 1,6 16V (80 kW/110 k) a 2,0 16V (103 kW/143 k) a dvojice nafťáků 1,6 HDI (66 kW/90 k nebo 80 kW/110 k) a 2,0 HDI (100 kW/136 k). Dvě výbavy jsou rozděleny na základní SW a vyšší SW Pack, ale je možné samozřejmě dokoupit řadu prvků z dlouhého seznamu příplatkové výbavy. Nám se na testování dostala kombinace silnější verze 1,6 HDI (80 kW/110 k) a výbava SW Pack s řadou zajímavých doplňků.

Exteriér

Současný celosvětový trend sjednocování předních masek vozů se nevyhnul ani Peugeotu a facelift modelu 307 měl předem daný scénář. Jak už bylo naznačeno, základní rysy nového designového proudu naznačil příchod modelu 407, který je specifický výrazným "úsměvem" a protáhlými světlomety. Tyto prvky převzala i menší třistasedmička. Díky rozseknutému přednímu nárazníku se pozice rámečku s SPZ přesunula blíže k zemi a po stranách se v "tlamě" francouzského lva objevily mlhovky. Boční linie a záď vozu zůstaly beze změn, modifikace se projevila pouze v optice zadních světlometů. Výraznější přední partie nových Peugeotů nejsou tak obecně oblíbené jako fádnější vzhled předchozích modelů, osobitější vzhled zkrátka více rozděluje a nesedne každému. Mě osobně se změněná přední část vozu stále nedostala pod kůži a při posuzování designu bych bez vážných výčitek svědomí hlasoval pro tu původní.

Peugeot 307 SW díky unifikované masce, delším předním světlometům a velkým pětipaprskovým 17palcovým ráfkům vypadal, že by se rád pustil do bratrovražedného boje s 407 SW nebo dalšími většími vozy jako je Citroen C5 Break nebo Ford Mondeo kombi. A dále zjistíte, že to v některých směrech není jen vnější optický vjem.

 
Srovnání: 307 vlevo je po faceliftu --- velká tlama francouzského lva

 

Interiér

Nepozorný řidič by rozdíly v interiéru vůbec nenašel, v kabině se odehrála jen drovná evoluce, žádná revoluce. Do hledání nějakých výraznějších změn se ani nepoušejte, vrátili byste se s nepořízenou. U těch decentních změn po faceliftu bych se pozastavil u nových ukazatelů na sdruženém přístroji, lepšího zpracování, slícování a kvalitnějšího čalounění.

Komfortní, měkčí a dostatečně široká sedadla s koženým čalouněním se opět snažila vypadat, že patří o třídu výše. Kladně hodnotím dělenou loketní opěrku, protože se nerad šermuji lokty se spolujezdcem. Volant s koženým čalouněním je na omak nepochybně lepší než v základním provedení a v zimním období tolik nestudí do rukou. Za volantem byla čtveřice ovladačů: dvojice klasických páček na stěrače, světlomety a blinkry, ale i ovládání tempomatu a audiosestavy. Co se v rámci koncernu PSA (Peugeot - Citroën) negativně přenáší, je ovládání předních stěračů. O problému jsem se zmiňoval již v testu C3 a musím se chtě nechtě opakovat: při stisknutí ovladače pro jedno setření čelního skla se zároveň sepne i automatické stírání, což není vždy dobré. Aretace páčky by měla být: 1x - 0 - auto - I - II.

Středový panel byl obohacen ovládáním satelitní navigace, ale panel na obsluhu multifunkčího systému byl mnohem více intuitivní u vyšších modelů, jako je 407 a 607. Možná si někdo řekne, že srovnávám nesrovnatelné, ale jedná se o ten stejný systém barevné satelitní navigace, kromě ovládání mezi nimi není rozdíl. Kde bych ale body přidal, je modernější design a přehlednější ovládání automatické klimatizace.


V interiéru po faceliftu mnoho změn nenajdete.

 
Zlepšené ovládání klimatizace --- Multifunkční barevný display

 
Řidičem o výšce 191 cm si sám za sebou užívá místa pro hlavu, pro kolena už ho však mnoho nezbývá.


Za menší řidičkou (173 cm) je vzadu místa po všech směrech dost. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, exteriér, interiér
  2. Zavazadlový prostor, cena vozu, motor, měření dynamiky
  3. Jízda, spotřeba, plusy-mínusy, technické parametry
  4. Fotogalerie, včetně nepublikovaných snímků
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků