Nový model Peugeot 307 SW bude na český trh uveden v květnu a jeho uvedením přijde na trh jeden z nejelegantnějších kombíků v nižší střední třídě.
Nižší střední třída patří mezi nejoblíbenější, téměř každý třetí nový vůz je možné do ní zařadit. Automobilky na tento jev reagovaly velkým zlepšením nabídky v segmentu jako celku, ale také podstatným zlepšením nabídky výbavy i kvality „menších“ automobilů.
Typickým příkladem je Peugeot 307 SW. Čisté linie a velká prosklená střecha, která prodlužuje rozměrné čelní sklo, dodává novému vozu netradiční vzhled, ale i velkou míru individuality. K eleganci naopak přispívají ochranné lišty nárazníků v barvě karosérie nebo chromované střešní lišty a kliky dveří.
Karoserie i ve srovnání se hatchbackem povyrostla, vše se odvíjí od o 10 centimetrů zvětšeného rozvoru (celková délka tedy je 442 centimetrů). Do šířky přibrala 307 SW 1,1 centimetru (celkem 175,7 centimetrů) a do výšky vyrostla o 3,4 centimetrů (celkem tedy 154,4 centimetrů). Asi největší zvláštností karoserie je množství prosklených ploch, 5,34 m2 je vysoce nadprůměrná hodnota a je 1/3 celkového povrchu karoserie.
V interiéru došlo také k několika změnám. Na předních sedadlech je však nelze postřehnout, protože tato část interiéru je identická s hachbackem. Sedadla ve druhé řadě je možné sklápět, skládat nebo můžeme kterékoliv ze tří sedadel vyjmout. Ve třetí řadě najdeme nouzová sedala, která poslouží pro přepravu dalších dvou cestujících. Je možné je rovněž sklápět nebo vyjímat. Celkem tedy zvládne 307 SW přepravit až sedm osob, což je na kombi nižší střední třídy opravdu hodně a je to i velkou konkurenční výhodou.
Originální řešení interiéru a jeho variabilita zpříjemňují cestujícím život na palubě vozu. Je zde řada odkládacích prostorů, praktická síťka k uchycení zavazadel, roleta k jejich zakrytí. Ve stylu vozu "pro volný čas" je možné využít obrazovku formátu 16/9 (na přání), která umožňuje pasažérům ve druhé a třetí řadě sledovat DVD nebo hrát videohry.
Pod kapotou bude jeden ze čtyř motorů. Benzínové motory zastupuje čtyrválec o objemu 1.6 o výkonu 80 kW s točivým momentem 147 Nm a druhým zážehovým motorem je dvoulitr o výkonu 100 kW, který dosahuje maximálního točivého momentu 190 Nm. Oba benzínové motory je možné kombinovat s manuální nebo automatickou převodovkou (Tiptronic Systém Porsche). Nabídku vznětových motorů představuje čtyřválcový dvoulitr s výkonem 66 kW (točivý moment 205 Nm) nebo 79 kW (točivý moment 250 Nm).
Přední trojúhelníková náprava je typu pseudo McPherson, zadní nápravu tvoří příčný profil z ocelového plechu. Bezpečnost jízdy podporuje systém ESP s integrovaným systémem ABS, elektronickým rozdělením brzdného účinku a protiskluzovou a stabilizační kontrolu. Pro 307 SW je možné zvolit kola o rozměru 15", 16" nebo 17".
Na český trh se Peugeot 307 SW dostane v polovině května o prodejních cenách vás budeme informovat v době uvedení 307 SW na náš trh.
Motor |
1.6 |
2.0 |
2.0 HDI |
2.0 HDI |
1.6 |
2.0 |
Převodovka |
manuální pětistupňová |
automatická |
Objem |
1587 |
1997 |
|
|
1587 |
1997 |
Výkon (kW/ks) |
80/110 |
100/138 |
66/90 |
80/110 |
80/110 |
100/138 |
Točivý moment (Nm) |
147 |
190 |
205 |
250 |
147 |
190 |
Jízdní výkony |
manuální pětistupňová |
automatická |
Maximální rychlost (km/h) |
182 |
200 |
174 |
183 |
180 |
196 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) |
11,9 |
9,8 |
13,7 |
12,7 |
13,8 |
11 |
1000 metrů s pevným startem (s) |
33,3 |
30,9 |
35,6 |
35,2 |
35,0 |
32,3 |
Spotřeba |
manuální pětistupňová |
automatická |
Městský provoz (l/100 km) |
9,9 |
11,5 |
7,1 |
7,2 |
11,2 |
12,4 |
Mimoměstský provoz (l/100 km) |
6,3 |
6,3 |
4,5 |
4,4 |
6,4 |
6,0 |
Kombinovaný provoz (l/100 km) |
7,7 |
8,3 |
5,4 |
5,4 |
8,3 |
8,3 |
Palivo |
bezolovnatý b. |
nafta |
bezolovnatý b. |