Peugeot 307 SW HDI: pojízdný obývák (megatest)

Peugeot 307 patří k nejoblíbenějším vozům nejen u nás, ale i v ostatních evropských zemích. Otestovali jsme praktické kombi SW se známým turbodieselem 2.0 HDI o výkonu 79 kW/108 koní. Emocionální design a praktické vnitřní uspořádání, jde to k sobě?
Peugeot 307 SW HDI: pojízdný obývák (megatest)
Seznam kapitol
  1. Peugeot 307 v Evropě zaválel, kombi nebo MPV?
  2. Líbivý design, rodinný klenot, vnější provedení
  3. Panoramatická střecha, interiér a vnitřní prostor
  4. Pracoviště řidiče, přední sedadla, přístrojová deska
  5. Motor, výkon, podvozek, brzdy, spotřeba, závěr
  6. Ceník modelů, technické paramety, standardní a příplatková výbava

Auto roku 2002

Peugeot 307 patří mezi nejoblíbenější vozy své třídy, jeho světlou budoucnost kromě počátečního (a neutuchajícího) zájmu veřejnosti předpovědělo i vítězství v anketě o „Automobil roku 2002“ nejen na mezinárodním, ale i na domácím poli. Nižší střední třída patří mezi nejobletovanější, téměř každý třetí nový vůz je možné do ní zařadit. Proto se automobilky předhánějí v pomyslném závodu o co nejlepší nabídku nejen v segmentu jako celku, ale také o zlepšení výbav a kvalit menších vozů. Typickým příkladem bylo rozšíření modelové řady 307 o karosářské varianty Break a SW.

Ty vyjely poprvé z továren PSA na začátku roku 2002, aby se v plné kráse a síle v půli května objevily na českých silnicích. Přesně tak se i stalo. Čím se dvojčata od krátkého hatchbacku liší? Především odlišným zaměřením, dlouhé kombíky budou pravděpodobně pro jinou sortu zákazníků. To se odráží hlavně v rozměrech a odlišných vnitřních proporcích. Oba modely jsou postaveny na platformě společností Peugeot a Citroën (PSA). Rozměrově jsou na tom totožně, liší se hlavně vnitřním uspořádáním a malinko jinou skladbou pohonných jednotek. K tomu se ale dostaneme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 307 SW byl veřejností i novináři přijat nadmíru pozitivně, jak se líbí vám?

Kombi nebo MPV?

Ještě než vás pustím k našemu testovanému kousku, měli bychom si v krátkosti ujasnit pár čísel. Kombi Break a SW měří 4419 mm, čímž jsou zhruba o 22 centimetrů delší než pětidveřový hatchback. Rozdíly v dalších rozměrech jsou už jen otázkou centimetrů, resp. milimetrů. Abych však nezapomněl, podstatným atributem, udávajícím vstřícnost vnitřního prostoru, je samozřejmě rozvor – ten je u verzí kombi o deset centimetrů delší (2708 oproti 2608 mm), zadní převis pak rovnou o dvanáct; tím se dostáváme na onen 22centimetrový rozdíl v délce.

Peugeot 307 SW patří svým variabilním uspořádáním na pomezí kategorie MPV a kombi. Největší rozdíl mezi verzí Break a SW je v objemu zavazadlového prostoru, zatímco v Breaku činí základní objem 594 litrů, SW může nabídnout až 676 litrů. Dalším rozdílem je uspořádání zadních sedaček, u 307 SW je každé sedadlo samostatné, díky čemuž si můžete s vnitřním uspořádáním do jisté míry hrát, Break má klasickou lavici. Ten taky nedokáže pojmout až sedm cestujících, u SW to není problém, a to s pomocí příplatkové dvojice sedadel do třetí řady (každé za 9 750 Kč). Poslední výjimečnou odlišností SW od Breaku je obrovská panoramatická skleněná střecha, kterou si zamilují hlavně děti, výhled k nebi je totiž ze všech sedadel vynikající.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
V přední masce se snoubí elegance s dravostí •  Trojúhelníkové světlomety s čirou optikou • Zadní vertikální svítilny

Motory pro všechny

Co se motorové palety týče, pod kapotou Breaku nalezneme jak základní koncernovou čtrnáctistovku (55 kW/75 koní), tak šestnáctiventilovou jedna šestku (80 kW/109 k) i úsporné turbodiesely HDI – v tomto případě o zdvihovém objemu 1.4 (50 kW/68 k) a 2.0 (66 kW/90 k). To verze 307 SW míří kapku výš, místo zážehové i vznětové verze motoru 1.4 je k dispozici šestnáctiventilový dvoulitr (100 kW/136 k) a silnější varianta dvoulitrového turbodieselu HDI o výkonu 79 kW/108 k. Podrobné technické údaje a ceny jednotlivých modelů naleznete na konci článku.


V druhé kapitole vám povím, jak se nám v redakci zamlouvá design, jestli se nám vůz zdá spíše pro rodinu nebo pro podnikatele a nakoukneme mu konečně pod sukni.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot 307 v Evropě zaválel, kombi nebo MPV?
  2. Líbivý design, rodinný klenot, vnější provedení
  3. Panoramatická střecha, interiér a vnitřní prostor
  4. Pracoviště řidiče, přední sedadla, přístrojová deska
  5. Motor, výkon, podvozek, brzdy, spotřeba, závěr
  6. Ceník modelů, technické paramety, standardní a příplatková výbava
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků