Peugeot 307 SW HDI: pojízdný obývák (megatest)

Peugeot 307 patří k nejoblíbenějším vozům nejen u nás, ale i v ostatních evropských zemích. Otestovali jsme praktické kombi SW se známým turbodieselem 2.0 HDI o výkonu 79 kW/108 koní. Emocionální design a praktické vnitřní uspořádání, jde to k sobě?
Peugeot 307 SW HDI: pojízdný obývák (megatest)
Seznam kapitol
  1. Peugeot 307 v Evropě zaválel, kombi nebo MPV?
  2. Líbivý design, rodinný klenot, vnější provedení
  3. Panoramatická střecha, interiér a vnitřní prostor
  4. Pracoviště řidiče, přední sedadla, přístrojová deska
  5. Motor, výkon, podvozek, brzdy, spotřeba, závěr
  6. Ceník modelů, technické paramety, standardní a příplatková výbava

Auto roku 2002

Peugeot 307 patří mezi nejoblíbenější vozy své třídy, jeho světlou budoucnost kromě počátečního (a neutuchajícího) zájmu veřejnosti předpovědělo i vítězství v anketě o „Automobil roku 2002“ nejen na mezinárodním, ale i na domácím poli. Nižší střední třída patří mezi nejobletovanější, téměř každý třetí nový vůz je možné do ní zařadit. Proto se automobilky předhánějí v pomyslném závodu o co nejlepší nabídku nejen v segmentu jako celku, ale také o zlepšení výbav a kvalit menších vozů. Typickým příkladem bylo rozšíření modelové řady 307 o karosářské varianty Break a SW.

Ty vyjely poprvé z továren PSA na začátku roku 2002, aby se v plné kráse a síle v půli května objevily na českých silnicích. Přesně tak se i stalo. Čím se dvojčata od krátkého hatchbacku liší? Především odlišným zaměřením, dlouhé kombíky budou pravděpodobně pro jinou sortu zákazníků. To se odráží hlavně v rozměrech a odlišných vnitřních proporcích. Oba modely jsou postaveny na platformě společností Peugeot a Citroën (PSA). Rozměrově jsou na tom totožně, liší se hlavně vnitřním uspořádáním a malinko jinou skladbou pohonných jednotek. K tomu se ale dostaneme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 307 SW byl veřejností i novináři přijat nadmíru pozitivně, jak se líbí vám?

Kombi nebo MPV?

Ještě než vás pustím k našemu testovanému kousku, měli bychom si v krátkosti ujasnit pár čísel. Kombi Break a SW měří 4419 mm, čímž jsou zhruba o 22 centimetrů delší než pětidveřový hatchback. Rozdíly v dalších rozměrech jsou už jen otázkou centimetrů, resp. milimetrů. Abych však nezapomněl, podstatným atributem, udávajícím vstřícnost vnitřního prostoru, je samozřejmě rozvor – ten je u verzí kombi o deset centimetrů delší (2708 oproti 2608 mm), zadní převis pak rovnou o dvanáct; tím se dostáváme na onen 22centimetrový rozdíl v délce.

Peugeot 307 SW patří svým variabilním uspořádáním na pomezí kategorie MPV a kombi. Největší rozdíl mezi verzí Break a SW je v objemu zavazadlového prostoru, zatímco v Breaku činí základní objem 594 litrů, SW může nabídnout až 676 litrů. Dalším rozdílem je uspořádání zadních sedaček, u 307 SW je každé sedadlo samostatné, díky čemuž si můžete s vnitřním uspořádáním do jisté míry hrát, Break má klasickou lavici. Ten taky nedokáže pojmout až sedm cestujících, u SW to není problém, a to s pomocí příplatkové dvojice sedadel do třetí řady (každé za 9 750 Kč). Poslední výjimečnou odlišností SW od Breaku je obrovská panoramatická skleněná střecha, kterou si zamilují hlavně děti, výhled k nebi je totiž ze všech sedadel vynikající.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
V přední masce se snoubí elegance s dravostí •  Trojúhelníkové světlomety s čirou optikou • Zadní vertikální svítilny

Motory pro všechny

Co se motorové palety týče, pod kapotou Breaku nalezneme jak základní koncernovou čtrnáctistovku (55 kW/75 koní), tak šestnáctiventilovou jedna šestku (80 kW/109 k) i úsporné turbodiesely HDI – v tomto případě o zdvihovém objemu 1.4 (50 kW/68 k) a 2.0 (66 kW/90 k). To verze 307 SW míří kapku výš, místo zážehové i vznětové verze motoru 1.4 je k dispozici šestnáctiventilový dvoulitr (100 kW/136 k) a silnější varianta dvoulitrového turbodieselu HDI o výkonu 79 kW/108 k. Podrobné technické údaje a ceny jednotlivých modelů naleznete na konci článku.


V druhé kapitole vám povím, jak se nám v redakci zamlouvá design, jestli se nám vůz zdá spíše pro rodinu nebo pro podnikatele a nakoukneme mu konečně pod sukni.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot 307 v Evropě zaválel, kombi nebo MPV?
  2. Líbivý design, rodinný klenot, vnější provedení
  3. Panoramatická střecha, interiér a vnitřní prostor
  4. Pracoviště řidiče, přední sedadla, přístrojová deska
  5. Motor, výkon, podvozek, brzdy, spotřeba, závěr
  6. Ceník modelů, technické paramety, standardní a příplatková výbava
Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

dnes | Vladimír Kadera | 8 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků