Peugeot 307 CC: vánoční dárek pro letní radovánky (představení)

Novinka na českém trhu, Peugeot 307 CC, je kabriloet s pevnou skládací střechou. Představit motoristické veřejnosti kabriolet dva týdny před vánočními svátky poněkud zavání recesí. Společnost Peugeot Česká republika má však s modelem 307 CC plány beze sporu zcela seriózní. (fotogalerie, ceny, výbavy)
Peugeot 307 CC: vánoční dárek pro letní radovánky (představení)
Seznam kapitol
  1. Elektrická pevná střecha, místo i pro další dva cestující
  2. Jízdní výkony, motory, ceny, výbava

Druhé C v názvu sice znamená Cabriolet, ale to první značí Coupé. Po úspěchu menšího Peugeotu 206 CC navazuje francouzská automobilka na poptávku po všestranných sportovních vozech větším typem 307 CC. Nový „sporťák“ je postavený na podlahové plošině známé třistasedmičky a nabízí plnohodnotná čtyři místa. Cena základního modelu Peugeot 307 CC ve výbavě Dynamique s motorem 1.6 16 V (80 kW) nepřesahuje sedm set tisíc. Někomu může nezvyklý termín uvedení vozu na trh vyřešit dilema vánočních dárků.

Tip: Stáhněte si plakáty 307 CC na plochu!

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Pevná střecha na elektřinu

Peugeot 307 CC svou koncepcí přirozeně navazuje na menší model 206 CC s tím podstatným rozdílem, že sklápění střechy i její opětovný návrat do původní polohy se děje zcela elektronicky. Tedy bez nutnosti ruční manipulace se střešními úchyty, jako je tomu u 206 CC. Stejný podvozek s hatchbackem 307 přirozeně zachovává na svou třídu velkorysý rozvor 2 605 mm, ale kvůli bezpečnosti jsou zadní sedadla posunuta trochu dopředu. Prostor pro dvojici cestujících vzadu je tedy skromnější něž pro trojici u základního modelu, avšak 307 CC stále nabízí plnohodnotná čtyři místa. Automobilka model 307 CC mimo jiné prezentuje také jako rodinný vůz.

Základní zavazadlový prostor 307 CC ve verzi kupé zaujímá objem 350 l. Z tohoto pohledu se předvánoční vstup nového modelu na trh již nejeví tak nelogicky. V každém případě přichází Peugeot 307 CC na český trh o několik měsíců dříve než Renault Megane s obdobnou koncepcí. Jiné konkurenční značky jako BMW, Mercedes-Benz či Saab nabízejí sice také čtyřmístné kariolety, ale nikoli kupé-kabriolety.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Zatím jen benzínové motory

Na prioritních trzích pro francouzskou značku, tedy ve Francii, Německu, Švýcarsku a Velké Británii, byl Peugeot 307 CC představen již na začátku podzimu. V ostatních zemích se postupně přivádí na trh ve chvíli, kdy byla výrobně uspokojena poptávka prioritních zemí. Při premiéře se automobilka Peugeot rozhodla nabídnout výběr ze tří pohonných jednotek. Vesměs se jedná o benzínové agregáty. Je však téměř jisté, že po úvodní prodejní etapě přijde na řadu i vznětový motor HDI s filtrem pevných částic.

Na českém trhu se nyní 307 CC začíná prodávat ve dvou úrovních výbavy - Dynamique a Sport. Základ tvoří motor 1.6 16V (80 kW). Dvoulitrový agregát o výkonu 100 kW lze alternativně kombinovat také s automatickou převodovkou BVA. Vrchol nabídky tvoří motor 2.0 16V SPORT (130 kW). Již základní výbava Dynamique zahrnuje mj. šest airbagů, brzdový systém ABS s elektronickým rozdělovačem brzdných sil a podporu brždění v kritických situacích, kterou Peugeot nazývá EVA. Součástí „standardu“ je i systém kontroly stability ESP s ASR a také samočinná aktivace výstražných světlometů v okamžiku prudkého brždění; kompletní přehled výbav najdete na konci článku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Elektrická pevná střecha, místo i pro další dva cestující
  2. Jízdní výkony, motory, ceny, výbava
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků