Peugeot 307 CC: vánoční dárek pro letní radovánky (představení)

Novinka na českém trhu, Peugeot 307 CC, je kabriloet s pevnou skládací střechou. Představit motoristické veřejnosti kabriolet dva týdny před vánočními svátky poněkud zavání recesí. Společnost Peugeot Česká republika má však s modelem 307 CC plány beze sporu zcela seriózní. (fotogalerie, ceny, výbavy)
Peugeot 307 CC: vánoční dárek pro letní radovánky (představení)
Seznam kapitol
  1. Elektrická pevná střecha, místo i pro další dva cestující
  2. Jízdní výkony, motory, ceny, výbava

Druhé C v názvu sice znamená Cabriolet, ale to první značí Coupé. Po úspěchu menšího Peugeotu 206 CC navazuje francouzská automobilka na poptávku po všestranných sportovních vozech větším typem 307 CC. Nový „sporťák“ je postavený na podlahové plošině známé třistasedmičky a nabízí plnohodnotná čtyři místa. Cena základního modelu Peugeot 307 CC ve výbavě Dynamique s motorem 1.6 16 V (80 kW) nepřesahuje sedm set tisíc. Někomu může nezvyklý termín uvedení vozu na trh vyřešit dilema vánočních dárků.

Tip: Stáhněte si plakáty 307 CC na plochu!

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Pevná střecha na elektřinu

Peugeot 307 CC svou koncepcí přirozeně navazuje na menší model 206 CC s tím podstatným rozdílem, že sklápění střechy i její opětovný návrat do původní polohy se děje zcela elektronicky. Tedy bez nutnosti ruční manipulace se střešními úchyty, jako je tomu u 206 CC. Stejný podvozek s hatchbackem 307 přirozeně zachovává na svou třídu velkorysý rozvor 2 605 mm, ale kvůli bezpečnosti jsou zadní sedadla posunuta trochu dopředu. Prostor pro dvojici cestujících vzadu je tedy skromnější něž pro trojici u základního modelu, avšak 307 CC stále nabízí plnohodnotná čtyři místa. Automobilka model 307 CC mimo jiné prezentuje také jako rodinný vůz.

Základní zavazadlový prostor 307 CC ve verzi kupé zaujímá objem 350 l. Z tohoto pohledu se předvánoční vstup nového modelu na trh již nejeví tak nelogicky. V každém případě přichází Peugeot 307 CC na český trh o několik měsíců dříve než Renault Megane s obdobnou koncepcí. Jiné konkurenční značky jako BMW, Mercedes-Benz či Saab nabízejí sice také čtyřmístné kariolety, ale nikoli kupé-kabriolety.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Zatím jen benzínové motory

Na prioritních trzích pro francouzskou značku, tedy ve Francii, Německu, Švýcarsku a Velké Británii, byl Peugeot 307 CC představen již na začátku podzimu. V ostatních zemích se postupně přivádí na trh ve chvíli, kdy byla výrobně uspokojena poptávka prioritních zemí. Při premiéře se automobilka Peugeot rozhodla nabídnout výběr ze tří pohonných jednotek. Vesměs se jedná o benzínové agregáty. Je však téměř jisté, že po úvodní prodejní etapě přijde na řadu i vznětový motor HDI s filtrem pevných částic.

Na českém trhu se nyní 307 CC začíná prodávat ve dvou úrovních výbavy - Dynamique a Sport. Základ tvoří motor 1.6 16V (80 kW). Dvoulitrový agregát o výkonu 100 kW lze alternativně kombinovat také s automatickou převodovkou BVA. Vrchol nabídky tvoří motor 2.0 16V SPORT (130 kW). Již základní výbava Dynamique zahrnuje mj. šest airbagů, brzdový systém ABS s elektronickým rozdělovačem brzdných sil a podporu brždění v kritických situacích, kterou Peugeot nazývá EVA. Součástí „standardu“ je i systém kontroly stability ESP s ASR a také samočinná aktivace výstražných světlometů v okamžiku prudkého brždění; kompletní přehled výbav najdete na konci článku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Elektrická pevná střecha, místo i pro další dva cestující
  2. Jízdní výkony, motory, ceny, výbava
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků