Peugeot 307 CC: je libo coupé nebo cabriolet? (kompaktní test)

Neobvyklou dobu si automobilka Peugeot vybrala pro uvedení modelu 307 CC na český trh (zima loňského roku). Naštěstí naplánovaný test, který jsme s tímto autem absolvovali, připadl na poslední zimní dny, kdy se teploty vyšplhaly až ke dvaceti stupňům celsia.
Peugeot 307 CC: je libo coupé nebo cabriolet? (kompaktní test)
Seznam kapitol
  1. Nastupování, sedadla, vnitřní prostor, ovládání střechy
  2. Vnější vzhled, interiér, motor, automatická převodovka
  3. Dva stupně výbavy, ceník, přehled výbav, parametry

Pro začátek je nutné zmínit, že kdekoli se tento vůz objevil, vzbuzoval nemalou pozornost. Na tom má zásluhu nejen vzhled, ale zároveň i fakt, že se jedná o dva automobily v jednom. Konstrukčně vychází 307 CC z hatchbacku stejné řady, s nímž sdílí i stejnou příď. Od místa, kde se láme kapota s oknem, je ale vše jinak (samozřejmě pokud pomineme podvozek). Tak jako je to v případě menší 206 CC i zde je čelní sklo protáhlé více do středu vozu, aby se zajistila souměrná silueta vozu a co nejméně se zmenšil rozměr středového střešního dílu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na hranu, kterou tvoří rám okna u otevřeného kabrioletu, je třeba pamatovat především při nastupování. Pokud se vám to povede bez úrazu, pak vás uvítají dostatečně rozměrná přední sedadla posazená o 40 mm níže než u hatchbacku. Nabízejí dobrou oporu stehen i boční vedení těla a dostatečně dlouhý sedák. Místo na předních sedadlech je bez problémů. Usadí se zde i lidé většího vzrůstu a to především díky výškově nastavitelným sedákům obou předních sedadel, na místě řidiče potom i díky nastavitelnému volantu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

I když je vůz prezentován jako čtyřmístný, vzadu mnoho místa nečekejte. Lépe by mu sedělo označení 2 + 2. Při zcela posunutých předních sedadlech vzad, nezůstává v zadní části žádné místo na nohy. Omezen je i prostor nad hlavou, kde se při natažené střeše usadí pouze pasažér s výškou do 170 cm. Pasažéři vyšší už prostě zavadí hlavou o strop nebo spíše o zadní okno. Má na tom vinu ona zmiňovaná krátká střecha, která má skoro stejnou délku jako zadní okno. Tato délka je zapotřebí k tomu, aby se střecha dala bez problémů složit do zavazadlového prostoru.

Nahoře bez...

Po stisknutí a přidržení tlačítka mezi předními sedadly jí to trvá asi 25 sekund. Nemusíte se starat ani o žádné odjišťování „bajonetů“ nebo zámků, jak je zvykem u většiny kabrioletů. O vše se s naprostou přesností starají elektromotory, které zajišťují přeměnu z kupé na kabriolet a naopak. Nutností zde není ani zatažená ruční brzda a nastartovaný motor. Celý úkon lze provést i za jízdy, což je ale omezeno jen na velmi malou rychlost (cca do 10 km/ hod). Pokud ji překročíte, ozve se varovný signál, střecha se zastaví a displej vás vyzve, abyste zpomalili. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Sympatické je to, že i po „uklizení“ střechy do zavazadlového prostoru, zůstává ještě 204 litrů pro zavazadla. Při natažené střeše je to ještě o stopadesát litrů více (350 litrů), navíc je zavazadlový prostor dobře přístupný (otevírání zvenku je řešeno stejně jako v případě Peugeotu 607 tlačítkem v číslici nula – 307). Jedinou podmínkou pro stažení střechy je natažená síťka, která rozděluje zavazadelník na dvě části. Pokud tato přepážka chybí, střecha vůbec nereaguje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Celý proces probíhá následovně:

  • stisknutí a držení tlačítka stažení střechy (následující procesy probíhají automaticky)
  • stažení předních i zadních oken
  • vyklopení víka zavazadlového prostoru v protisměru jízdy
  • uvolnění umělých krytů na zakrytí vzniklých otvorů
  • složení střechy do zavazadlového prostoru
  • přiklopení víka zavazadelníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Po stažení střechy zůstávají boční okna dole, lze je však jedním tlačítkem (to se nachází hned za ovladačem střechy, vedle něho potom vypínání airbagů spolujezdce) vysunout nahoru. I při stažené střeše a vytažených oknech je na předních sedadlech (do rychlosti 100 km/h) příjemné cestování. Potom už začíná posádku obtěžovat aerodynamický hluk a samozřejmě i vítr, který proniká za přední sklo. Na zadních sedadlech je to ovšem horší a to už při padesátce. Ale v parném létu to jistě někteří rádi vydrží. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nastupování, sedadla, vnitřní prostor, ovládání střechy
  2. Vnější vzhled, interiér, motor, automatická převodovka
  3. Dva stupně výbavy, ceník, přehled výbav, parametry
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků