Peugeot 307 BioFlex, lihový model zamíří i k nám

Automobilka Peugeot se rozhodla uvést na evropský trh svůj vlastní vůz, který je schopen spalovat palivo E85, tedy směs benzínu a lihu v poměru 15:85. Na trh uvede dosluhující model Peugeot 307 a to ve verzi SW a kombi.

Oba modely dostanou pod kapotu upravený čtyřválec o objemu 1,6 litru, který poskytuje výkon 80 až 82 kW (110 až 112 k) a točivý moment 147 až 153 Nm. Výkonový rozptyl je způsoben tím, že vůz může jezdit jak na E85, tak i na běžný bezolovnatý natural.

Na rozdíl od mnohých konkurentů bude stát lihová verze těchto modelů stejně, jako verze benzínová a ve státech, které nabízejí daňové zvýhodnění těchto vozů, tak může majitel skutečně pořádně ušetřit.

Mimo samotnou výhodu daňových úlev vykazuje Peugeot 307 BioFlex také nižší emise CO2 a to o zhruba 5 procent. Tento model tak při kombinované spotřebě vypouští při jízdě na natural 178 g CO2 na kilometr a při jízdě na E85 jen 169 g CO2 na jeden kilometr.

Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 307
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků