Peugeot 307 BioFlex, lihový model zamíří i k nám

Automobilka Peugeot se rozhodla uvést na evropský trh svůj vlastní vůz, který je schopen spalovat palivo E85, tedy směs benzínu a lihu v poměru 15:85. Na trh uvede dosluhující model Peugeot 307 a to ve verzi SW a kombi.

Oba modely dostanou pod kapotu upravený čtyřválec o objemu 1,6 litru, který poskytuje výkon 80 až 82 kW (110 až 112 k) a točivý moment 147 až 153 Nm. Výkonový rozptyl je způsoben tím, že vůz může jezdit jak na E85, tak i na běžný bezolovnatý natural.

Na rozdíl od mnohých konkurentů bude stát lihová verze těchto modelů stejně, jako verze benzínová a ve státech, které nabízejí daňové zvýhodnění těchto vozů, tak může majitel skutečně pořádně ušetřit.

Mimo samotnou výhodu daňových úlev vykazuje Peugeot 307 BioFlex také nižší emise CO2 a to o zhruba 5 procent. Tento model tak při kombinované spotřebě vypouští při jízdě na natural 178 g CO2 na kilometr a při jízdě na E85 jen 169 g CO2 na jeden kilometr.

Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 307
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků