Peugeot 307 HDi a nic víc.
Super dakujem za grafi ale on pisal:----Přitom jde o jeden a tentýž motor, kde je jen jinak "nastavena řídící jednotka" no a s tym som nesuhlasil PS:kolko uz mas nabehane na chip?klesla ti spotreba? ako jazdis? dik
ja mam xsaru HDI 66kw a chcel som zvysit vykon na 80kw ale bolo mi povedane,ze nieje rozdiel len v RJ ale je tam aj medzichladic turba a natacacie lopatky.takze si nemyslim,ze by ti to oficialne urobili v peugeote.skor sa priklanam k nazoru,ze urobili chip.zisti si co ti vlastne urobili aby ta nenapalili.
my mame chip v picasse 66kw a spravilo to 87.5kw, takze urcite sa to da. namontovali nam to hned pri kupe v Citroen Motopartner, auto ma momentalne cca 95.000km a motoricky nema problemy.http://www.gerek.sk/brzda/
V článku uvádíte základní velikost kufru 341 litrů. Podle katalogu je však 420 ... Jak to tedy je?
341 l je to dle rozšířenější metodiky VDA, podle které to uvádí všechny automobilky (až na Peugeot)...
...nic proti 307, ale O2 či Golf V, Focus jsou v technice a zpracování mnohem dál....navíc 307 se mi vůbec nelíbí, už teď mi to přijde okoukaná. Ať žije konzervatizmus...
V technice se není čemu divit, jsou to novější auta. 307 nemůže za to že se střídá v jiných periodách jak němci. Ve své době byla zase dál 307 nad O1 a Golfem IV. S tím zpracováním si už nejsem tak jistý. Kromě SM a AutoBild všechny periodika (a majitelé) svorně přiznávají, že právě ve zpracování šel např. GV proti GIV výrazně dolů. On zadní čtyřprvek holt něco stojí...
"v kvalitě zpracování šel GV oproti GIV výrazně dolů" - divné vyjádření . Chtěl bych tedy vědět, zda je GV hůře zpracován než GIV(což by byla hloupost) nebo generační pokrok nebyl moc velký?? Vím, že většina časáků mluvila o lacinějších provedení spodní části palubky, ale jinak vždy vychvalují precizní zpracování, dokonalé slícování. A to nejen Autobild, ale i britský Autocar, Speed, atd., které jistě nejsou placeny koncernem VW jak někteří rádi trvdí...Abych nemluvil jen za časáky, sám jsem si GV vyzkoušel v 2.0 TDI a v porovnání s předchozí generací je to dle mne slušný pokrok(s GIV jsem taky něco najel, citil jsem se uvnitř líp než ve své O1). Pro mě je 307 horší auto než O1 po faceliftu, nějak mi moc nesedla(motor, ergonomie, vrzání), ale někomu může zas vyhovovat...
šumík: Chtěl bych tedy vědět, zda je GV hůře zpracován než GIV(což by byla hloupost)Hmm, tak to tě asi zklamu. Na 5ce je mnohem víc vidět šetření (samozřejmě myslím v rámci golfu) Zkus se třeba podívat na vodící kolejnice sedadel.Huhla
Typický příspěvek majitele Octávky Jo, Octávka, to je božské auto, bez chybičky Když jsme u toho, 307 má lepší jízdní vlastnosti, je komfortnější, má víc místa, ale to je vlastně fuk, protože na Octávku nemá. Skutečně jsi v tom jel? Asi ne...
jen jsem řekl svůj názor, peugeota jsem neshazoval a hned útok... Že jsem si nedal pozor, že na tomto serveru se sebemenší chvála Škody a VW setká s tvrdým odporem a nenávistí. V 307 jsem jel, konkrétně v kombi SW s motorem 2.0 HDI 66kW...prostornější to je, tišší, ale jizdní vlastnosti na stejno, O1 už teď taky není žádná sláva,blablabůů....ale proč to vlastně píšu, typický majitel pažouta na něm taky nevidí sebemenší chybičku jako já na O1, že....
Pred 5 lety jsem si koupil Octavii Combi 1.9TDi, v te dobe kvalitni auto, ktere rozhodne melo co nabidnout, navic cena byla o dost nizsi nez u zahranicnich automobilu. (hlavne co se servisu a nahradnich dilu tyce)Nedavno jsem se zacal rozhodovat o koupi noveho vozu (moji octavii jsem chtel predat synovi, ktery po vystudovani VS uz auto take potrebuje). Jelikoz jsem byl s Octavii spokojeny, uvazoval jsem znovu o koupi Octavie. Prisel jsem do Skodovky at mi udelaji nabidku.. jejich nabidkou me znacne sokovali - nabidli mi v podstate stejne auto, jake mam jiz 5 let, zadny pokrok dopredu, zatimco jina auta jsou neustale dovybavovana novymi technologiemi a ruznym prislusenstvim, Octavia nic... Smiril jsem se s tim, ze Skodovka se spolehla na Octavii 2, takze jsem zacal uvazovat o ni. Zacal jsem srovnavat a zjistil jsem, ze doba, kdy Skodovky byli nejlevnejsi, ale pritom kvalitni auta na ceskem trhu jsou, jsou davno pryc. Za stejnou cenu, jako bych poridil Octavii 2 si muzu koupit jakekoliv zahranicni auto, cili nejvetsi vyhoda domaciho automobilu v podstate zmizela. 5 let s Octavii mi ale vrylo jiste sympatie ke Skodovce, takze jsem ji stale chtel uprednostnovat. Kdyz jsem ale srovnaval, tak jsem zjistil, ze pri dobrem vyberu za stejnou cenu muzu mit zahranicni auta o dost lepe vybavena, cimz me Skoda velmi zklamala a ztratila jakekoliv sance, ze bych si ji koupil.Nakonec vyhral Peugeot 307 SW 1.6HDi 110K. Opravdu za stejnou cenu jako Octavia 2 nabizi vyrazne vetsi vnitrni prostor, zavazadlovy prostor, lepsi standardni i volitelnou vybavu a mnohem vyspelejsi technologie.Peugeota nyni pouzivam zhruba 2 mesice a nasel jsem zatim dve chyby -1. sterace na prednim okne nechavaji zhruba 5cm siroky nesetreny pas na leve strane okna u ridice, coz je nekdy trochu neprijemne2. jedny z perfektnich prihradek v celem aute (kam se vejde opravdu velke mnozstvi veci) maji jednu nevyhodu. Konkretne to jsou prihradky ve dverich. Pokud neotevrete dvere az do druheho stupne (tusim nejakych 70°), ale pouze do stupne prvniho, pri nastupuvani a vystupuvani z auta za prihradku pravdepodobne zavadite botou a tim ji mirne uspinite. Prihradka je tak velka, ze trochu vycyhuje ze dveri a tak "zuzuje" prostor prave pri nasedani a vystupovani.I kdyz jezdim opravdu hodne, dalsi chyby jsem zatim nenasel, peugeot 307SW rozhodne vsem vrele doporucuju!
Ty si mimon, Oktavia 1,9 Tdi pred peti lety nebyla prakticky o nic levnejsi nez srovnatelna zahranicni konkurence, servis byl a je cenove srovnatelny (levnejsi je u skodovky tak pro mozna pro felicie a favority v neznackovem servisu). Mam pocit, ze srovnavas O1 a 307SW. Pokud ovsem srovnavas O2 a 307, tak vez, ze technologicky je na tom O2 o dost lip, aby taky ne 307 uz je na trhu peknou radku let, O2 je novinka. Ja sam mam O1 1,9 Tdi 81 kW z r.2001, kterou kupovala firma, s nadstandartni vybavou (4xairbag, xenony, esp, aut. klima) byla puv. cena neco pod 800tis.
Kdyz uz se ohanis temi technologickymi rozdily, muzes nam k tomu napsat neco blizsiho kdyz se v tom tak vyznas? Nechavam stranou spor jestli Peugeot nebo Skoda. Ciste me zajima, jake technologicke rozdily mas na mysli, to jsem fakt zvedavy.
Hmm tak kazdy vi o viceprvkovem zaveseni a lepsim podvozku u O2, 4 koutouce i zakladu, v elegancii ma oktavia dualni klimu, lita kola, tempomat, da se doobjednat spousta blbosticek co se do 307 vubec nedavaj (treba automaticky se stmavujici zrcatka, dualni klima neni v 307 vubec), O2 elegance s velmi solidnim 2.0 FSI stoji 620tis , vybavu ma rozhodne lepsi, 307 2.0 16v XT stoji 600 tis, starsi, o dost horsi vybava. Ceny dieselu nema smysl srovnavat, u O2 se priplaci 30tis u Peugeota 80tis. Tak nevim, kdo mi vysvetli proc je lepsi 307?Proste auto ktery je trhu uz cca 4 roky asi tezko muze konkurovat novy kare, jenze pro nektery lidi pripustit, ze naka skodovka je lepsi nez jejich dovozovej, tuzexovej peugeot tak se radsi budou do krve hadat.
Mam moznost jezdit s 307 a O2, obe ani ne pul roku stare.Skodovka me hned ze zacatku vic zaujala, preci jenom 307 je starsi a designove trochu slabsi.. Ale ve chvili, kdy jsem mohl obe auta srovnat z pohledu ridice a pasazera, O2 nesaha 307 ani po kolena! Vnitrni prostor nema cenu srovnavat, v O2 ma clovek podobny pocit ze stisneneho prostoru jako v O1, zatimco v 307 mas kolem sebe spoustu mista na odkladani ruznych veci, auto je skoro o 10cm vyssi a je to opravdu hodne znat, sedis vys nad silnici a kolem sebe mas fakt hodne prostoru! U 307 o 20cm vetsi rozvor kol se v prostoru taky hodne promitne, navic s autem se mnohem lip jezdi, predevsim v mestskym provozu, kde se kratky presahy projevy uzasnou ovladatelnosti a prehledem co se deje tesne okolo auta!307 ma mnohem lepsi sedadla, perfektni bocni vedeni a idealni tvrdost. (sedadla vzadu znovu nema cenu srovnavat, hruzna lavice u O2 uz je dneska fakt hodne out, u 307 mas v zakladni vybave 3 delena sedadla, navic mas moznost dokoupit dalsi dve sedadla a udelat tak z 307 maly autobus!)Skodovka se O2 jiste hodne zvedla, ale prave uz jenom to, ze se tu srovnava s nekolik let starou 307 o necem vypovida, obzvlast, kdyz je O2 dokonce slabsi nez 307 ...307 u me jasne vyhrala!
Možná by to chtělo víc objetivity, Octávka rozvor 2578mm, 307 má 2606 mm. To je 20 cm? Kup si brejle, strejdo A Octávka má jednoznačně nejvíc odkládacích ploc v interiéru ve třídě. Chlape, ty jsi O2 neviděl ani na fotce, natož v reálu. Tak sa probuď a nepiš bludy.
On asi porovnával O2 kombi s Peugeot 307 SW.Tam ten rozdiel môže byť. Skontroluj si to.
Není A mimochodem SW je extrémně drahý, když už, tak bych kupoval tak akorát Break.
Ok, takže je to "len" 13 cm!!!(2708 - 2578 = 130 mm)Octavia 2 Combi je dlhá jak "sviňa" a má menší rázvor ako P307 hatchback!!!!!!!!Tie previsy - strach a hrôza.To je krásny príklad, aká hlúpa je filozofia "platforiem". Nadrbať 4,57 m dlhú Octaviu 2 Combi na platformu z Golfa (hatchback)!!! To môžu len Nemci...odkaz
No a? Vadí to někomu?
Napríklad Honzovi.
Jojo, srovnaval jsem O2 combika a 307SW ...S tou cenou nevim kde jsi to vzal, 307SW jsme kupovali se slevou 30,000Kc, ale kdyz jsem srovnaval s O2 se stejnou vybavou, O2 vysla o dost draz, nereknu ted kolik, uz si to nepamatuju a nechci kecat, ale byl to dost vyrazny rozdil!Jinak naprosto souhlasim s Robiro123, to jak udelali O2 je naprosta hruza, mohli udelat novy auto, ne slozit O2 ze starsich casti ...
Myslím, že Škoda neměla na výběr, prostě dostala podvozek s 2578 mm rozvorem a teď babo raď. Myslím, že na to tak malý podvozek .vypadá auto skvěle a ještě má dost místa uvnitř, i když ten středová konzola mohla být užší, dost zavazí řidiči. Peugeot 307 je uvnitř prostornější, ale že by to zase bylo takový terno, to teda ne. A SW se mi nelíbí, krátký 307 jo. U Octávky se mi líbí oboje, kombi i liftback.
No a práve to je presne ono!Koncernová zásada č. 1:Nič nemôže byť lepšie ako Golf a Passat!Ako teda dodrbeme tú Škodovku, aby ľudia neprestali nakupovať autá značky VW?Nuž tak, že dáme Fabii platformu z Pola a Octavii platformu z Golfu, nech je to tesné a nech každý Nemec zostane pri Golfe a Passate....
Cenikova cena 2.0 16v pack 307SW je 645 tis, oproti O2 Combi 2.0FSI elegance 660tis. Vybavy podobne, mirne vede Oktavka (v zakladu tempomat - to je nutnost a treba dualni klima), motor ma taky mirne lepsi. Tak nevim jaky "vyrazny rozdili" v cene vidis, 30 tis je 5% sleva cili zadnej zazrak, u Skodovky kdybys skemral tak ti taky neco slevi. Jizdni vlastnosti ma O2 vyrazne lepsi, precti si recenzi tady na autorevue, je modernejsi a je delsi. Ma vetsi previsy, ale lepsi jizdni vlastnosti takze to zas takova tragedie neni. Rozvor ma mensi ale zase je sirsi. Je to proste vetsi kus auta - 307 je jasne nizsi stredni, 02 je mezi nizsi stredni a stredni. Design je subjektivni vec - me treba pridou vozy s designem MPV totalne hnusny a nesportovni, libi se mi delsi kapota a kufr vzadu (u sedanu).
Každý chvilku tahá pilku... 307 SW má navíc např. 16" Al. kola, el. sklopná zrcátka, skleněnou panoramatickou střechu s vnitřní clonou, audio s CD, střešní nosiče. A ten tempomat s funkcí omezovače rychlosti je k mání za 11.000 Kč. Jízdní vlastnosti jsou otázkou obutí. Dle mého názoru jsou srovnatelné, v Octávii se dříve projevuje nedotáčivost, ve 307 zase odskakuje záď na děravé vozovce. Na dálnici není rozdíl, na okresce je to jednou tak, jindy zase jinak. Ale zkuste se prudce vyhnout havárii ve 150 km/h... U auta bez převisu budete mít méně práce s volantem, větší setrvačnost delší zádi se projevuje dost dramaticky (vyzkoušeno ) U P jsou teď slevy na SW cca 45 - 115 tis. Kč. Kde vcelku přesvědčivě vede Škoda, to je řazení, které je sametové a skoro bych řekl, že až něžné. Hm, ještě možnost zástavby xenonovými světlomety (u 307 až od září....). Nic jiného mě ale nenapadne
Ja vic uprednostnuju vetsi auta...Co se tyce vnitrniho prostoru tak se O2 s 307SW neda srovnavat, uz jen "litrove" udaje to jasne ukazuji. Pro mne je nejdulezitejsi vnitrni prostornost a v te proste 307SW jasne vitezi! Pro dost lidi mozna ne prilis velke plus, ale pro nektere zase velka vyhoda je i v tom, ze do peugeotu se vejde 7 lidi a kazdy ma vlastni sedadlo, ne zadnou lavici!Co se tyce motoru, zase tak moc se v tom nevyznam, jsem jen amatersky fanousek osobnich aut, ale myslim ze nova 1,6HDi 110k u peugeotu je opravdu hodne kvalitni motor a jsem s nim rozhodne nadmiru spokojenej! (v porovnani 1,9TDi z O1 jsem z nej byl doslova nadsenej!)
Tomu moc nerozumím: "Co se tyce vnitrniho prostoru tak se O2 s 307SW neda srovnavat, uz jen litrove udaje to jasne ukazuji." To se jako někde udává vnitřní prostor pro cestující v litrech?
Mel jsem na mysli udaje velikosti zavazadloveho prostoru a prostoru, ktery vznikne pri sklopeni sedadel, pripadne pri uplnem vyndani sedadel. Tady se snad nikdo prit nebude, ze peugeot vychazi opravdu vyrazne lip...!
Zde bych upozornil, že Peugeot ve svých českých materiálech udává objemy zavazadelníku nikoliv podle normy VDA, ale podle normy jiné (přesně si to nepamatuji), takže opticky se může zdát, že je je vše větší.
Ano, vim o tom, ale i tak vychazi prostor v peugeotu stale o dost vetsi...
Já netvrdím, že ne, jen upozorňuji na fakt, o kterém se běžně neví. 307 SW vede zejména při složených sedačkách, standardní zavzadlový prostor je tuším menší než u Okt. kombi.
Vsak ano, srovnaval jsem prave hlavne prostor pro lidi..
Break a SW ma vetsi rozvor - tusim 2708 oproti kratke verzi
Vis, ja se ptal specialne na to slovo "technologicke", protoze jsem, kdyz zrovna nestuduju, technolog ;)A z toho, cos tady napsal, toho technologickeho moc neni. Tak treba ta naprava by sla, na druhou stranu, otazka je, jestli u auta typu P307 je potreba lepsi nez klikova, ja myslim, ze ne (nehlede na to, ze i klikova muze byt, s vyjimkou horsiho povrchu lepe naladena nez viceprvkova, viz nova Astra v. Golf V). Podvozek v O2 neni lepsi pro kazdeho, kazdy ma jine priority... Jinak na rozdilech ve vybavach neni technologickeho zhola nic, to je jen politika vyrobce. A nikdy bych si nedovolil tvrdit, ze nejake auto je lepsi, proto ze do nej muzu objednat trikrat vic vybavy. Kdybych chtel ryt, tak na 307 se vyskytuji taky veci, co O2 nema... Kazdopadne jsem nechtel nijak srovnavat tyto dve auta, to, ktere je lepsi, necht si kazdy urci sam
nemám pocit, že by 307 používala nějaké mnohem vyspělejší technologie než O2... p.s. mám hondu=nebráním to co vlastním
Mám Octavii O1 r.v. 01, TDI 81kW a služebního Peugeota 307 2,0 HDI 80kW. Musím přiznat, že Peugeot je mnohem povedenější auto. 307 nabízí velkorysí prostor pro cestují vpředu a hlavně vzadu. V O1 se na zadních sedadlech nedá vůbec sedět, natož mluvit o nějakém pohodlí. Jízdní vlastnosti jsou přibližně stejné, ani jedno auto není přeborníkem své třídy. HDI je kultivovanější než TDI, tišší, spotřebu mám téměř stejnou. U Peugeota jsem musel měnit čep řízení asi v 50tis km, jinak zatím bez závady, u O1 toho bylo trochu víc - 2x oprava centrálu, el. okna u spolujezdce, zadřený motorek stěračů, uniky oleje z motoru. A pak je tu ještě jeden podstatný rozdíl. O1 mi již 3x vykradli, poškodili zámky a víko palivové nádrže. 307 parkuji na stejných místech a zatím ji nikdo cizí nenavštívil!
Ale to je mýlka, já mám taky O1, ale rozhodně bych neřekl, že je lepší než 307 307 je lépe ovladatelná, komfortnější, nafťáky jsou tišší. Je jenom škoda, že tam nedávají výkonnější benzín, mám 1.8T a už se mi to zdá slabý
307 je stokrát hezčí než O2 nebo Golf, Focus je hybrid 307 je jedno z nejhezčích auto na silnici. Ale každý má jiný vkus, že...
...ano, to beru, proto se naštestí vyrábí designově různá auta...
p. Janda, rad by som sa opytal, ci testovany exemplar netrpel typickym neduhom 307 a to vysokou citlivostou prednej napravy, ktora sposobovala vibracie volantu pri vyssich rychlostiach. Toto auto som mal 2 a pol roka a 2 roky mi nikde nevedeli v servisoch pomoct. Nepomohli vymeny kolies, pneumatik, rozne sposoby vyvazovania kolies atd. Tento problem nie je ojedinely a mal ho skoro kazdy s 307. Rozdiel bol akurat v tom, ako ho majitelia vnimali, ci ako problem, alebo ako 'nieco normalne'.Auta som sa uz zbavil, ale zaujimalo by ma, ci testovaci voz este tento problem mal alebo nie.Dakujem.
Podobny problem se na testovanem voze nevyskytoval. Jeden obchodni partner ma ve firme desitky 307 SW, od uzivatelu jsem podobnou vytku neslysel. Spise se potykaji s elektronikou, mel jste Vy takove potize?
S elektronikou som mal tiez problemy, rovnako aj so software. Som prekvapeny, ze sa vibracie uz nevyskytuju, mozno to uz dali do poriadku. Mal som s autom dost vela problemov, ale najviac ma stvalo to trasenie volantu. Bolo nacase, ze to konecne odstranili :)
Kamos maji 307 1.6 16V dva roky a zadne vibrace ani jine zavady se na nem neobjevily. U sestry v praci maji nekolik SW a o vibracich nic nerikala, spis o vecech jako upadla klika a netesne hrdlo nadrze u jednoho...
Ano problem s vibracimi bol prvy rok vyroby. Potom servis menil na vsetkych 307kach predne ramena. Vsetko to bolo v ramci zaruky a to aj pre starsie auta, ten problem bol tym vyrieseny.
Mne skusali menit aj tie ramena a nepomohlo to...
Ha, ha, ha... Moja 307 bola vyrobena 05/2003 a tak isto tam ten problem je. Ramena vymenili, a nic to nepomohlo....
Hmm, ja mám 307 HDI 1.4 z 1/2004. Žiadne vibrácie. Niekoľko mojich známych má rovnaké Peugeoty, prípadne SW, všetko diesely a nikto nemá problémy s vibráciami.Či to nesúvisí nejako s tým, že pri dieseloch je niečo inak, ako pri benzínoch.Problém s treasením asa ale vyskytoval prevažn iba v prvom roku výroby.
Mne to robi na 206tke tiez. Nove gumy, vyvazovanie asi 3 krat, nove ramena, tlmice a stale je tam citit chvenie. Uz zostava len pozriet na brzdove kotuce. Moznu su nesumerne.
Ešte si zabudol na disky. Skús vymeniť disky. Niektoré plecháče sú od výroby zlé.
este doplnim ze je to na 206tke 2.0 HDi. Mozno je to sposobene tym tazkym motorom a naprava si s nim proste nevie dat pri vysokych rychlostiach rady :(Inak je to auto aj motor na 1tku. Skvely zatah, tiche, prijatelna spotreba.
Tak to by som oponoval!!!!Moje
Moje...? A co bude dál?
mne vy zaujimalo proc sou naftove motory ve vseobecnosti drahsi jako benzin....je to dano konstrukci? vyssimi naklady na vyrobu , vyvoj??...nebo je to jen politika automobilek??....clovek by si i koupil diesel...ale kdyz nenajezdi aspon 50tis km za nejakou rozumnou dobu tak se mu neoplati
Další důvod je ten, že si na silnějších dieslech výrobci rádi mastí kapsu. Kupovat jsem před časem Peugeota 307 HDI 66kW. Cenový rozdíl oproti 2,0 HDI 80kW byl neuvěřitelných cca 130tis Kč. Pravda vůz se silnější motorem byl lépe vybaven, včetně ESP apod., ale i po dopočtení výbavy navíc tam zůstával rozdíl asi 50tis Kč. Přitom jde o jeden a tentýž motor, kde je jen jinak "nastavena řídící jednotka". Za příplatek 17tis Kč mi Peugeot servis přenastavil 66kW motor na 80kW... Obdobná situace je u VW s motorama 1,9 TDI 66 a 81kW!
P 307 s 2,0 HDi 80 kW ma proti 66 kW i jinou převodovku a spojku!
Mohu se zeptat v jakem servisu?Me to nabizeli u Domaskeho, ale jednalo se o klasicky chiptunnig pres externi firmu... Zaruka by byla ale zachovana. Nakonec jsem do toho radeji nesel.
to Petr: To je ale chujovina... (nejslušnější slovo co mě napadlo)FYI: tdi 81 má na rozdíl od 81kW turbo s variabiulní geometrií lopatek... Dál už to nemá cenu rozebírat.Huhla
Dražší konstrukce plus turbo. Navíc lidi to kupují, i když je to dražší, tak proč dávat nižší cenu?
To turbo beru, ale opravdu jsou common raily konstrukcne slozitejsi nez benzin?
Motor musí vydržet větší tlaky, jsou tam složitější vstřikovače, turbo a co já vím co ještě, prostě je to celý hrozně složitý. Ale nejsem odborník.
Ještě bych doplnil vysoké náklady na vývoj. Ony nové kvalitní benziňáky taky nejsou zrovna zadarmo - viz. 1,6 FSI v O2 s příplatkem 40 tisíc oproti 1,6 MPI a příplatek 24 tisíc (38 tisíc u 5D Trend) za variabilní časování ventilů u nového Focuse 1,6.
Dobry test, kludne by som sa pod to podpisal. Uz som mal strach ze pan Janda uznava len BMW Tiez sa stotoznujem z nazorom ze nechapem preco tak sportovo pritvrdzuju podvozky na autach z vlecnou napravou. Mozno to funguje na kvalitnom povrchu (kde taky najdete u nas) ale na rozbitom asfalte je to este horsie ako naksie odpruzenie. Najhorsi priklad je nova Astra, ta na klavitnom asfalte sa moze skoro zrovnavat z Focusom. Ale ak ju trochu prezeniete na rozbitej okreske tak je to katastrofa, tam sa cela hupe a odskakuje. Zadna naprava straca kontak a cela istota ovladania je prec. Auto treba ladit na vsetky povrchy a nie len na slalom (losi test) na letisku a pripadne blaznenie na okruhu...
Obavam se, ze na nase povrchy se ladi jenom offroady.
Souhlas, loni jsem investoval do sportovních tlumičů a teď bych tam nejradši dal nějaký měkouše. Na jízdy po městě hrozný.
Mám tento motor v C-MAXu a musím říct, že jeho popis P.Janda trefil skvěle. Plně s ním souhlasím. Na diesel tichý chod, kultivovanost, široký rozsah použitelných otáček, nízká spotřeba a zajímavý lehce benzínový sound ve vysokých otáčkách. Bohužel musím potvrdit absolutní zmrtvění motoru pod 1500 otáčkama.Příplatek za tento motor je nesmyslně vysoký asi u všech značek - u Mazdy 3 60 tisíc, u C-MAXE 56 tisíc ... Na druhou stranu cena je výsledkem jednání a to v ceníku je jen orientační číslo. Můj C-MAX stál o 100 tisíc méně než testovaná 307 a zas tolik mu toho nechybí (ESP, hlavové airbagy, ALU kola, el. zadní okna, přední mlhovky, dešťový a světelný senzor).
Mám C maxe 2,0 TDCi, 100kW. S autem a hlavně motorem jsem maximálně spkojen. Souhlasím s tím, že do 1500 otáček za min. je motor mrtvej, ale pak to stojí za to. Zajímalo by mě kolik Vám Ford s 1,6 TDCi v průměru bere. Dlouhodobý průměr mám 6,2l, při klidné jízdě mimo město o průměru 75km/hod jsem na 5,0l, napříc Německem s průměrnou rychlostí 120km/hod mám 7,5 na zimních gumách, stějně jako v létě s puštěnou klimou.
Dvoulitr jsem řídil při zkušební jízdě a ten rozdíl ve výkonu a krouťáku oproti 1,6 je opravdu znát. Bohužel na mě byl moc drahý. Mám najeto jen 1200 km, takže o spotřebě je předčasné mluvit. Zatím mám průměr 5,7 (25% dálnice rychlostí 120-130 km/h, 30% Praha včetně kolon na Praze 7 a zbytek mimoměsto do 100 km/h)
Motor je asi fajn, ale ta cena je strašlivá. 550 tisíc za tak malé auto je přehnaný.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.