Peugeot 301: první jízdní dojmy

Na český trh dorazil druhý „francouzský Rapid“. Peugeot 301 rozhodně na první pohled nedělá dojem laciného automobilu, přesto ale bude svou nízkou pořizovací cenu jen těžko zapírat.
Seznam kapitol
  1. Jaký je?, První dojem
  2. Druhý dojem, Komfortně na dlouhé trasy
  3. Fotogalerie

Je krize a všichni mluví o tom, že příští rok bude krize ještě větší. Možná, že právě tohle je hlavním důvodem, proč vzbudila Škoda Rapid takový rozruch a proč podobnou pozornost poutá také příchod hlavních konkurentů – sourozenců Citroën C-Elysée a Peugeot 301. Všichni chtějí v podstatě nabídnout to samé. Prostorný interiér, velký zavazadelník a především velmi zajímavou pořizovací cenu, která je pro spoustu zákazníků na konec rozhodující. Není úplně bez zajímavosti, že z pohledu ceny bude francouzský konkurence pro Škodu Rapid velice nepříjemná.

Citroën C-Elysée za 220 000 Kč. Přijíždí horký konkurent Rapidu

Citroën C-Elysée za 220 000 Kč. Přijíždí horký konkurent Rapidu

Záměrně začíná tento článek cenou, protože si musíme ještě před tím, než budeme cokoliv hodnotit, uvědomit, že Peugeot 301 startuje s výbavou Access a benzinovou jedna-dvojkou disponující výkonem 72 koní na 220 000 Kč. V základní výbavě si můžete pořídit také naftovou jedna-šestku HDI. Peugeot si za ni naúčtuje o šedesát tisíc více.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Peugeot 301 rozhodně na první pohled nedělá dojem laciného auta, což je bezesporu výhoda.

Základní výbava zahrnuje de facto všechno podstatné od ABS, ESP, ASR, přes elektrický posilovač řízení, sadu airbagů, dálkové centrální zamykání, přední elektricky ovládaná okna až třeba po výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Chybět vám tak možná bude manuální klimatizace a rádio. V základu dostanete pouze „přípravu“.

Auto, které jsem dostal na první svezení, bylo celkem podle očekávání z opačného konce nabídky. Přesněji řečeno jde o to vůbec nejdražší, co si u řady 301 můžete pořídit, tedy naftový motor 1.6 HDI spojený s výbavou Allure. Ta přidá k základu elektricky ovládaná zadní okna, automatickou klimatizaci, litá kola, rádio a dokoupit si za rozumných 6000 Kč můžete třeba vyhřívaná sedadla. Za tohle všechno si Peugeot řekne o 330 000 Kč, což stále není vůbec špatná cena.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Peugeot 301 je sympaticky vyhlížející automobil. Designově se docela povedl.

Jaký je?

Peugeot 301 určitě není z kategorie aut typu Fabie Junior, kde nenajdete absolutně nic a hlavně si na první pohled nebudete říkat, že dotyčný majitel nutně potřeboval šetřit. Jednoduše tohle auto nevypadá lacině, což se určitě hodí. Francouzská automobilka použila celkem nekomplikovaný design, přidala svou aktuální masku a sedan byl na světě. Abych pravdu řekl, vlastně se mi docela líbí, respektive se mi líbí mnohem více, než Škoda Rapid. Ovšem uznávám, že to jsou pouze ryze subjektivní dojmy.

Peugeot 301 měří na délku 4442 mm, široký je (bez zpětných zrcátek) 1748 mm a vysoký 1477 mm. Rozvor náprav dostal poměrně solidní hodnotu 2652 mm, což je v interiéru (především na zadních sedadlech) dost znát. Abych byl na téma designu úplný, přidám ještě informaci o tom, že si zákazník může vybrat mezi dvěma designy litých kol (patnáct nebo šestnáct palců).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Světlý interiér vypadá na fotkách mnohem hodnotněji, než tomu ve skutečnosti je. Světlé čalounění je logicky extrémně nepraktické.

První dojem

Jak jsem už napsal, první dojem nedělá Peugeot 301 vůbec špatný. Platí to jak o designu, tak také o interiéru, který v mém případě nabídl dvoubarevnou palubní desku a světlé čalounění sedadel. Když jsem se později koukal na pořízené fotky, musel jsem uznat, že na nich vypadá kabina Peugeotu 301 vážně moc hezky. Realita samozřejmě tak slavná není, ale k tomu se dostaneme.

Peugeot 301 a nový způsob značení modelů

Peugeot 301 a nový způsob značení modelů

První usednutí za volant a člověk si říká, že ta sedadla jsou docela příjemně měkká. Vše vypadá sice jednoduše, ale kvalitně a dokonce i hodnotně. Ona kombinace světlých a tmavých plastů, sem tam nějaké té stříbrné lišty a leskle černě lakovaných částí dělá své. Takže za první dojem můžeme s klidným svědomím dát francouzské novince palec nahoru.

Novinka boduje přesně podle očekávání také prostorem. Osobně měřím necelých 190 cm. Když si srovnám sedadlo řidiče, posadím se za sebe bez nejmenšího problému a ještě mám před koleny rezervu. Horší to je s prostorem pro hlavu, kterého je tak akorát. Zavazadelník zvládne objem 640 litrů, takže další zajímavé lákadlo pro českého zákazníka. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Jaký je?, První dojem
  2. Druhý dojem, Komfortně na dlouhé trasy
  3. Fotogalerie

bazar

Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 30 020 km
Cena: 346 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2003
Stav: 154 444 km
Cena: 56 000 Kč
Peugeot 206 1,1
Rok výroby: 2002
Stav: 121 483 km
Cena: 50 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 234 204 km
Cena: 60 000 Kč
Peugeot 508 2
Rok výroby: 2014
Stav: 146 081 km
Cena: 252 000 Kč
Peugeot 407 1,8
Rok výroby: 2006
Stav: 141 524 km
Cena: 128 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků