Peugeot 301 a nový způsob značení modelů

Značka Peugeot představuje kompaktní sedan Peugeot 301 a novou strategii značení budoucích modelů. Číslici 0 uprostřed si zachovají i nadále, na konci však najdeme výhradně znaky 1, nebo 8.

V posledních dekádách je to s modely osobních vozů Peugeot docela jednoduché. Značeny jsou (až na některé velkoprostorové výjimky a SUV) patentovaným trojciferným kódem s nulou uprostřed. První číslice přitom označuje velikost vozu a ta poslední pak generaci. A nemusíte být zrovna matematičtí géniové na to, aby vám došlo, že tento systém musí dojít svého konce.
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 301 jako první příklad nového značení vozů značky Peugeot na pařížském autosalonu

A k tomu právě dochází. O této skutečnosti jsme diskutovali již před dvěmi lety, kdy na veřejnost uniknul první snímek prototypu, který měl nést staronové označení Peugeot 309. To se však nestane, neboť od této chvíle budou všechna jména Peugeotů končit výhradně číslicemi 1 a 8.

Peugeot 208: sázka na ženy

Peugeot 208: sázka na ženy

Standardním modelům zůstane vyhrazena osmička, zatímco jedničkou se mají vyznačovat ty vozy, jejichž hlavním posláním je nabídnout „za malé peníze vysokou užitnou hodnotu“ (jistě chápete, o čem je řeč). Kromě výběhových typů 207 a 807 má dnes sedmičku na konci již jen nejmenší Peugeot 107 a SUV 4007, které s příchodem nových generací přeznačí na 108, resp. 4008.
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 301 chce sázet hlavně na nízkou cenu, ale bude schopen nabídnout i řadu moderních komfortních prvků

Pro velkoprostorové vozy a stroje kategorie SUV budou i nadále používány čtyřmístné kódy s dvojicí nul uprostřed (3008, 5008). Kupé-kabriolety si pak ponechají doplňkové označení CC a sportovní modely (dnes hlavně RCZ) se bez čísel obejdou zcela. A prvním příkladem „ekonomicky“ střiženého modelu s jedničkou na konci se stává Peugeot 301.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Peugeot 301 se zvláště na nenáročných trzích bude jistě líbit

Svoji premiéru slaví na právě probíhajícím autosalonu v Paříži a jde o kompaktní čtyřdveřový sedan. Bodovat má především na trzích rozvojových zemí, kde chce vyzvat novou generaci podobně střižených modelů reprezentovanou například připravovanými dvojčat Škoda Rapid a Seat Toledo.

Test: Peugeot 508 - návštěva z dobré společnosti

Test: Peugeot 508 - návštěva z dobré společnosti

Nový Peugeot 301 bude vyráběn zatím jen ve španělské továrně Vigo a s podzimem se objeví nejprve v Turecku. Krátce poté mají následovat trhy střední a východní Evropy a Střední Východ, Afrika a Latinská Amerika. Podle výrobce má jít o dostupným, ale prostorný a moderní automobil schopný spolehlivé služby v nejrůznějších klimatických podmínkách.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Svými základními rozměry stojí Peugeot 301 na spodní hranici střední třídy 

Peugeot 301 stojí na podlahové plošině s rozvorem náprav 2 650 mm, dlouhý bude 4 440 mm a nabídne zavazadlový prostor s bezkonkurenčním základním objemem 506 l. Po stránce designu si novinka půjčila řadu stylistických témat napříč stávající nabídkou Peugeotu od malého typu 208 až po sedan/kombi 508.

Test: Peugeot 308 1.6 e-HDI – nová tvář

Test: Peugeot 308 1.6 e-HDI – nová tvář

Po modelu Peugeot 208 bude Peugeot 301 teprve druhým vozem Peugeotu, který dostane zcela nový zážehový čtyřválec 1,2 VTi s výkonem 71 koní (52 kW). K dispozici budou také dvě osvědčené šestnáctistovky. Ta zážehová nabídne 115 koní (85 kW), vznětová HDi pak 92 koní (68 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor svým objemem vyhoví běžným požadavkům dané třídy

K dispozici budou převodovky s manuálním i automatizovaným řazením (EGC). I přes soustředění na nízkou cenu má Peugeot 301 v závislosti na konkrétném modelu nabídnout i řadu moderních elektronických prvků včetně automatické klimatizace, audiosoustavy s podporou MP3, USB a Bluetooth nebo dálkového ovládání víka zavazadlového prostoru.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků