Peugeot 3008 po faceliftu je v Česku. Plug-in hybrid o 300 koních zůstává vrcholem

Nedlouho po modernizaci už Peugeot zveřejňuje ceník vylepšeného SUV 3008. Jak si menší brácha 5008 vede po stránce ceny s poslední technikou uvnitř?

Na začátku září se Peugeot rozhodl uvést modernizaci svých SUV 3008 a 5008, které se od dřívějška liší hlavně aktualizovaným designem zapadajícím do modelové řady nejnovějších modelů značky a také přináší novou výbavu uvnitř. Na ceník až sedmimístného 5008 jsme již podívali, takže zbývá kouknout na ceny 3008, u něhož Peugeot rovněž s uvedením na trh přináší zvýhodnění až 75.000 Kč.

Také u 3008 modernizace nepřinesla po stránce motorizací žádné změny. Základem tedy zůstává pár benzinového tříválce 1.2 PureTech a naftového čtyřválce 1.5 BlueHDi o síle 130 koní (96 kW). V případě základní výbavy Active je k mání výhradně manuální šestistupňová převodovka, kdy 3008 začíná na akční ceně 562.000 Kč (1.2 PureTech), respektive 602.000 Kč (1.5 BlueHDi).

Peugeot 3008 prošel faceliftem. Od vlajkové lodi si půjčil prémiovou výbavu

Peugeot 3008 prošel faceliftem. Od vlajkové lodi si půjčil prémiovou výbavu

V základu 3008 čekejte za tuto cenu šest airbagů, paket Safety včetně tempomatu s omezovačem rychlosti, varování při opuštění pruhu, detekce překážek před vozem s krizovým brzděním, funkce rozpoznávání značek, dešťového a světleného senzoru či samostmívacího zrcátka, dále 8palcový dotykový infotainment, 12,3palcový digitální přístrojový štít, multifunkční kožený volant, automatickou dvouzónovou klimatizaci s výdechy vzadu, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, zadní parkovací asistent, přední LED světlomety a zadní full-LED svítilny, látkové čalounění a také 17palcová litá kola.

Pokud chcete u nejnižší výbavy automatickou osmistupňovou převodovku, musíte si připlatit za rozšiřující výbavu Active Pack, který od akčních 627.000 Kč (1.2 PureTech) kromě zmíněného automatu přihodí i zadní parkovací kameru a přední parkovací senzory nebo rozhraní Apple Car Play a Android Auto pro infotainment. Balíček je nicméně dostupný i pro motorizace s manuální převodovkou (od 577.000 Kč).

Nový Peugeot 508 PSE oficiálně: Ostrý plug-in hybrid má 360 koní i jako kombi

Nový Peugeot 508 PSE oficiálně: Ostrý plug-in hybrid má 360 koní i jako kombi

Stejná nabídka motorizací již doplněná o automatické převodovky pokračuje u střední výbavy Allure (od 627.000 Kč, 1.2 PureTech), která přidá také větší 10palcový infotainment s navigací, 18palcová litá kola, zatmavená zadní okna, rozšířený balíček asistentů Safety Plus nebo specifické doplňky na karoserii. Úroveň Allure lze rovněž rozšířit na doplňkový Allure Pack (od 657.000 Kč, 1.2 PureTech) zajišťující i bezklíčový přístup, hliníkové střešní nosiče nebo ambientní osvětlení interiéru. Hlavně ale uvádí také možnost plug-in hybridní motorizace Hybrid (225 k/165 kW) s automatem od 1.005. 000 Kč.

Vrcholná výbava GT (od 765.000 Kč, 1.2 PureTech) je poté nabízena se všemi výše zmíněnými motory, již výhradně s automatickou převodovkou, a doplněna také o benzinový čtyřválec 1.6 PureTech (180 k/133 kW) od 825.000 Kč a především i nejsilnější plug-in hybridní motorizaci s pohonem všech kol Hybrid4 (300 k/220 kW) od 1.200.000 Kč. Standard je zde rozšířen o adaptivní tempomat, adaptivní full-LED světlomety, bezrámečkové zpětné zrcátko, možnost jízdních režimů, čalounění Alcantarou, dva USB porty vzadu, černě lakovanou střechu či specifické GT prvky na karoserii.

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

I GT lze nakonec rozšířit na GT Pack. Nabídka motorizací se nemění (od 835.000 Kč, 1.2 PureTech), přičemž nejdráž může 3008 začínat jako nejsilnější plug-in hybrid na částce 1.270.000 Kč, zatímco nabídne i automatický parkovací asistent, prémiové audio Focal s devíti reproduktory, 19palcová kola či elektricky nastavitelná ergonomická sedadla vpředu s vyhříváním a masážní funkcí.

Modernizace Peugeot 3008: Technická data a české akční ceny
Motorizace 1.2 PureTech 1.5 BlueHDi 1.6 PureTech Hybrid Hybrid4
Palivo Benzin Nafta Benzin Benzin/
elektro
Benzin/
elektro
Zdvihový objem [cm3] 1199 1499 1598 1598 1598
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 96/5500 96/3750 133/5500 165 220
Točivý moment [N.m/min] 230/1750 300/1750 250/1650 360 520
Převodovka 6M(8A) 6M(8A) 8A 8A 8A
Kapacita akumulátoru [kWh] - - - 13,2 13,2
Max. rychlost [km/h] 188 192(189) 222 225 240
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,5(9,7) 10,8(11,5) 8,0 - 5,9
Dojezd na elektřinu [km] - - - 56 59
Spotřeba [l/100 km] 6,2(6,5) 5,0(5,2) 6,9 1,5 1,5
Provozní hmotnost [kg] 1395 1504 1504 1835 1915
Akční cena Active [Kč] 562.000 602.000 - - -
Akční cena Active Pack [Kč] 577.000
(627.000)
617.000
(667.000)
- - -
Akční cena Allure [Kč] 627.000
(677.000)
667.000
(717.000)
- - -
Akční cena Allure Pack [Kč] 657.000
(707.000)
697.000
(747.000)
- 1.005.000 -
Akční cena GT [Kč] -
(765.000)
-
(815.000)
825.000 1.080.000 1.200.000
Akční cena GT Pack [Kč] -
(835.000)
-
(885.000)
895.000 1.150.000 1.270.000

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, součást skupiny Groupe PSA a druhý největší evropský výrobce aut.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 60 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků