Peugeot 3008: menší lvíče z dvojice větších

Peugeot odhalil první informace a fotografie svého nového modelu, s nímž velice suverénně vstupuje do třídy malých crossoverů.

Menší SUV, nebo-li CUV se stávají stále žádanějšími vozy a to zejména v průměrně velkých rodinách, kde je MPV zbytečně velké. Jako vhodná varianta se proto jeví vůz kategorie CUV s vyšší světlou výškou a solidním vnitřním prostorem, na druhé straně však vůz nezaostává ani z hlediska kompaktnosti a obratnosti, kterou mu můžou zas závidět některá větší SUV. Na našem trhu se již od června objeví v této kategorii další hráč, pod Peugeot 4007 se zařadí jeho menší brácha s označením 3008.

Jestli se vám zdá, že podobně tvarovaný vůz jste již někde viděli, nejste ve svých domněnkách daleko od pravdy, Peugeot už totiž tento vůz, resp. jeho téměř přesnou podobu představil loni v Paříži pod názvem Prologue. Tehdy byla předprodukční verze poháněna hybridním systémem HYmotion4 a podle decentnějšího vzhledu jsme mohli usoudit, že nové CUV od Peugeotu už „klepe na dveře“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Peugeot 3008 tak vstoupí na trh pouze s minimálními změnami oproti zmiňovanému konceptu, pochlubit se bude moct rozměry 4 365 mm x 1 837 mm x 1 639 mm a neotřelým vzhledem. Zdá se, že designéři tentokrát více zamaskovali pověstnou „tlamu“ která je výrazná zejména u modelu 308 a nejedenkrát se už stala terčem kritiky. Jinak však působí 3008 po vzhledové stránce konvenčním dojmem. Dalším důležitým faktorem při výběru podobného vozu je nepochybně jeho variabilita, u Peugeotu proto mysleli na horizontálně dělené páté dveře, polohovatelnou podlahu zavazadlového prostoru úplně skládatelné zadní sedadla. Standardní 432 litrový zavazadelník tak lze snadno rozšířit až na 1 241 litrů.
Z hlediska komfortu si dal Peugeot také záležet, vepředu najdeme upravené zavěšení kol MacPherson a vzadu pak standardní polotuhou nápravu, která však může být vybavena elektronickým systémem Dynamic Rolling Control zabraňující příčnému kolísání vozu. K dispozici za příplatek bude i protiprokluzový systém Grip Control a off-roadové pneumatiky. Pro šetrné však bude automobilka dodávat vůz i s pneumatikami s nízkým valivým odporem, díky nimž se možná podaří něco ušetřit na spotřebě, ovšem na úkor jízdních vlastností.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nabídka agregátu svým obsahem sice nepřekvapí, ovšem automobilce bychom křivdili, kdybychom řekli, že se z ní nedá vybrat. K dispozici je celkem ze čtyř motorů, dvojice benzínových čtyrválců 1,6 s výkony 88 kW a 110 kW. Fanoušky dieselů pak potěší přítomnost známé 1,6 HDi s výkonem 80 kW a dravějšího dvoulitru disponujícího výkonem 110 kW. Automobilka ovšem dodává, že od roku 2011 bude k dispozici i hybridní verze vybavena zmiňovaným systémem HYmotion4.
Peugeot 3008 bude k dispozici s velkým množstvem volitelné výbavy, nechybí třeba kůži obšitý volant, palubní počítač s navigací nebo pestrá paleta různého čalounění. A předci i v tomto ohledu se může 3008 pochlubit jedním prvenstvím. Automobilka k němu jako k prvnímu modelu nabízí tzv. head-up displej promítající všechny důležité údaje na čelní sklo v zorném poli řidiče.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
 Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 3008
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků