Peugeot 3008 má český ceník. Pod půl milionu se nevejde

Druhá generace Peugeotu 3008 je ryzím SUV, které si vystačí pouze s pohonem předních kol. Vůz vstoupí na český trh v nejbližších dnech, ceník však máme k dispozici už nyní.

Na našem trhu se ještě v současnosti doprodává první generace Peugeotu 3008, ceník nástupce však vejde v platnost zítra, tedy v úterý 1. listopadu. Nabídka je tradičně rozdělena do třech výbavových linií, ani ta nejlevnější se však nevejde pod půl milionu korun.

Linie Access začíná s motorem 1.2 PureTech 130 na částce 510.000 Kč. Výbava není vůbec špatná – dostanete například šest airbagů, elektronickou parkovací brzdu s asistentem rozjezdu do kopce, tempomat s omezovačem rychlosti, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání bočních oken, manuální klimatizaci, nebo rádio se čtyřmi reproduktory, SUB vstupem a ovládáním na volantu.

Kola jsou sedmnáctipalcová, avšak pouze plechová s velkoplošnými kryty. Připlatit si však můžete za lité sedmnáctky (17.400 Kč), zadní parkovací (7.000 Kč), vyhřívaná přední sedadla (13.500 Kč), metalízu (15.500 Kč) nebo perleťový lak (20.000 Kč).

Peugeot 3008 je lepší než Tiguan či X1, shoduje se skupina PSA

Peugeot 3008 je lepší než Tiguan či X1, shoduje se skupina PSA

Prostřední linie Active je se základním motorem o 50.000 Kč dražší, přidává ale například sedmnáctipalcová litá kola, automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio Bi-Tuner s osmipalcovým dotykovým displejem, hlídání jízdních pruhů nebo zadní parkovací senzory.

Z příplatkových prvků vybíráme například systém Grip Control, který prostřednictvím pěti režimů systému ESP a ASR pomáhá na rozličných typech povrchu (22.800 Kč), paket Drive Assist s adaptivním tempomatem, automatickým nouzovým brzděním a varováním před překážkou (20.000 Kč) nebo bezklíčové odemykání a startování (12.000 Kč).

Na samotném vrcholu je linie Allure za nejméně 600.000 Kč, která k dosud uvedeným standardním prvkům přidává třeba přední parkovací senzory, zatmavená zadní okna, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka nebo rádio RCC A2 se systémem MirrorLink, wifi a GPS anténou. Kola jsou už v základnu 18palcová, pouze u této linie si však můžete připlatit například za plně diodové světlomety (32.000 Kč), přístrojovou desku i-Cockpit Amplify (10.000 Kč) nebo prémiové audio Focal (25.000 Kč).

Paříž živě: Peugeot 3008 a 5008 poprvé v reálu

Paříž živě: Peugeot 3008 a 5008 poprvé v reálu

K dispozici zatím máme pouze ceník standardní verze, která bohužel nenabízí dvoulitrový turbodiesel v kombinaci s automatickou převodovkou. Ten dostane až sportovnější GT, pro které to je zároveň jediná možnost pohonu. Standardní záruka činí dva roky bez omezení ujetých kilometrů, poté přechází do záruky v rámci smlouvy Optiway Garance na další tři roky s omezením na 100.000 ujetých kilometrů.

Peugeot 3008 – technická data nabízených motorů
Motor 1.2 PureTech 1.6 THP 1.6 BlueHDi 2.0 BlueHDi 2.0 BlueHDi
Zdvihový objem [cm3] 1199 1598 1560 1997 1997
Největší výkon [kW/min] 96/5500 121/6000 88/3500 110/4000 133/3750
Točivý moment [N.m/min] 230/1750 240/1400 300/1750 370/2000 400/2000
Převodovka 6M (6A*) 6A 6M (6A*) 6M 6A
Max. rychlost [km/h] 188 (188) 191 189 (195) 207 207
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,8 (10,5) 8,9 11,2 (11,6) 9,6 8,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 5,1 5,7 4,0 (4,2) 4,4 4,8
Cena Access [Kč] 510.000 - 570.000 - -
Cena Active [Kč] 560.000 645.000 620.000 655.000 -
Cena Allure [Kč] 600.000 685.000 660.000 695.000 -
Cena GT [Kč] - - - - nezveřejněna
*Příplatek za automat činí 50.000 Kč

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků