Druhá generace Peugeotu 3008 je ryzím SUV, které si vystačí pouze s pohonem předních kol. Vůz vstoupí na český trh v nejbližších dnech, ceník však máme k dispozici už nyní.
Na našem trhu se ještě v současnosti doprodává první generace Peugeotu 3008, ceník nástupce však vejde v platnost zítra, tedy v úterý 1. listopadu. Nabídka je tradičně rozdělena do třech výbavových linií, ani ta nejlevnější se však nevejde pod půl milionu korun.
Linie Access začíná s motorem 1.2 PureTech 130 na částce 510.000 Kč. Výbava není vůbec špatná – dostanete například šest airbagů, elektronickou parkovací brzdu s asistentem rozjezdu do kopce, tempomat s omezovačem rychlosti, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání bočních oken, manuální klimatizaci, nebo rádio se čtyřmi reproduktory, SUB vstupem a ovládáním na volantu.
Kola jsou sedmnáctipalcová, avšak pouze plechová s velkoplošnými kryty. Připlatit si však můžete za lité sedmnáctky (17.400 Kč), zadní parkovací (7.000 Kč), vyhřívaná přední sedadla (13.500 Kč), metalízu (15.500 Kč) nebo perleťový lak (20.000 Kč).
Prostřední linie Active je se základním motorem o 50.000 Kč dražší, přidává ale například sedmnáctipalcová litá kola, automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio Bi-Tuner s osmipalcovým dotykovým displejem, hlídání jízdních pruhů nebo zadní parkovací senzory.
Z příplatkových prvků vybíráme například systém Grip Control, který prostřednictvím pěti režimů systému ESP a ASR pomáhá na rozličných typech povrchu (22.800 Kč), paket Drive Assist s adaptivním tempomatem, automatickým nouzovým brzděním a varováním před překážkou (20.000 Kč) nebo bezklíčové odemykání a startování (12.000 Kč).
Na samotném vrcholu je linie Allure za nejméně 600.000 Kč, která k dosud uvedeným standardním prvkům přidává třeba přední parkovací senzory, zatmavená zadní okna, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka nebo rádio RCC A2 se systémem MirrorLink, wifi a GPS anténou. Kola jsou už v základnu 18palcová, pouze u této linie si však můžete připlatit například za plně diodové světlomety (32.000 Kč), přístrojovou desku i-Cockpit Amplify (10.000 Kč) nebo prémiové audio Focal (25.000 Kč).
K dispozici zatím máme pouze ceník standardní verze, která bohužel nenabízí dvoulitrový turbodiesel v kombinaci s automatickou převodovkou. Ten dostane až sportovnější GT, pro které to je zároveň jediná možnost pohonu. Standardní záruka činí dva roky bez omezení ujetých kilometrů, poté přechází do záruky v rámci smlouvy Optiway Garance na další tři roky s omezením na 100.000 ujetých kilometrů.
Peugeot 3008 – technická data nabízených motorů |
Motor |
1.2 PureTech |
1.6 THP |
1.6 BlueHDi |
2.0 BlueHDi |
2.0 BlueHDi |
Zdvihový objem [cm3] |
1199 |
1598 |
1560 |
1997 |
1997 |
Největší výkon [kW/min] |
96/5500 |
121/6000 |
88/3500 |
110/4000 |
133/3750 |
Točivý moment [N.m/min] |
230/1750 |
240/1400 |
300/1750 |
370/2000 |
400/2000 |
Převodovka |
6M (6A*) |
6A |
6M (6A*) |
6M |
6A |
Max. rychlost [km/h] |
188 (188) |
191 |
189 (195) |
207 |
207 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
10,8 (10,5) |
8,9 |
11,2 (11,6) |
9,6 |
8,9 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] |
5,1 |
5,7 |
4,0 (4,2) |
4,4 |
4,8 |
Cena Access [Kč] |
510.000 |
- |
570.000 |
- |
- |
Cena Active [Kč] |
560.000 |
645.000 |
620.000 |
655.000 |
- |
Cena Allure [Kč] |
600.000 |
685.000 |
660.000 |
695.000 |
- |
Cena GT [Kč] |
- |
- |
- |
- |
nezveřejněna |
*Příplatek za automat činí 50.000 Kč |