Peugeot 3008 je nejlépe jezdící auto v segmentu. Navíc nabídne koloběžku

Peugeot dnes představil novou generaci modelu 3008. Vůz je ve srovnání se svým předchůdcem naprosto jiný. Především se ale změnil z podivného crossoveru na klasické SUV. 

Test Peugeot 3008 2,0 HDi: ryzí originál

Test Peugeot 3008 2,0 HDi: ryzí originál

Ve srovnání s předchůdcem je nová 3008 o plných osm centimetrů větší a hlavně je o 100 kg lehčí. Peugeot využil coby základ platformu EMP2, na které jezdí současná 308. Mimochodem, co se jízdy týká, automobilka slibovala během tiskové konference nejlépe jezdící SUV v dané kategorii. 

Interiér bude také velmi zajímavý, protože nová 3008 je prvním sériovým autem, který se může pochlubit nedávno představeným novým konceptem uspořádání interiéru i-Cockpit. V praxi to znamená nový malý volant, dotykový displej a dvanáctipalcový displej místo přístrojového štítu. Ten je opět umístěn nad volantem. 

První jízdní dojmy: Peugeot 508 RXH, 3008 HYbrid4

První jízdní dojmy: Peugeot 508 RXH, 3008 HYbrid4

Po praktické stránce věci nabídne nová 3008 plochou podlahu zavazadelníku, možnost otevírání pátých dveří bez nutnosti na cokoliv sahat nebo schopnost odvézt až tři metry dlouhou věc. Zavazadelník nabídne objem až 591 l v základním uspořádání, respektive až 1670 l po sklopení zadních opěradel. 

Co se použité techniky týká, Peugeot nasadí motory PureTech a BlueHDi s technologií vstřikování močoviny. U benzinových motorů bude na výběr mezi motorem 1.2 PureTech (96 kW/130 k) a 1.6 THP (121 kW/165 k). dieselová část obsahuje motory 1.6 BlueHDi (74 kW/100 k, 88 kW/120 k) a 2.0 BlueHDi (110 kW/150 k, 132 kW/180 k). O pohonu všech kol se v tiskové zprávě nic nepíše. 

Očekávat máme velmi nízkou spotřebu kromě jiného také kvůli aerodynamice. I ta má být nejlepší v segmentu. Specialitou pak bude integrovaná koloběžka s elektromotorkem, na které máte dojet poslední kilometr do cíle své cesty, pokud tam už automobily nemohou. Alternativně si budete moci pořídit elektrické kolo. V obou případech najdete v zavazdelníku místo, kde se zároveň budou tyto doplňky dobíjet. 

Více podrobností najdete v přiložené tiskové zprávě: 

Zobrazit tiskovou zprávu
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Peugeot 206 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 84 289 km
Cena: 54 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 115 000 km
Cena: 135 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 116 246 km
Cena: 94 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 127 886 km
Cena: 101 000 Kč
Peugeot RCZ 2
Rok výroby: 2013
Stav: 146 015 km
Cena: 320 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 178 674 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků