Peugeot 3008 je nejlépe jezdící auto v segmentu. Navíc nabídne koloběžku

Peugeot dnes představil novou generaci modelu 3008. Vůz je ve srovnání se svým předchůdcem naprosto jiný. Především se ale změnil z podivného crossoveru na klasické SUV. 

Test Peugeot 3008 2,0 HDi: ryzí originál

Test Peugeot 3008 2,0 HDi: ryzí originál

Ve srovnání s předchůdcem je nová 3008 o plných osm centimetrů větší a hlavně je o 100 kg lehčí. Peugeot využil coby základ platformu EMP2, na které jezdí současná 308. Mimochodem, co se jízdy týká, automobilka slibovala během tiskové konference nejlépe jezdící SUV v dané kategorii. 

Interiér bude také velmi zajímavý, protože nová 3008 je prvním sériovým autem, který se může pochlubit nedávno představeným novým konceptem uspořádání interiéru i-Cockpit. V praxi to znamená nový malý volant, dotykový displej a dvanáctipalcový displej místo přístrojového štítu. Ten je opět umístěn nad volantem. 

První jízdní dojmy: Peugeot 508 RXH, 3008 HYbrid4

První jízdní dojmy: Peugeot 508 RXH, 3008 HYbrid4

Po praktické stránce věci nabídne nová 3008 plochou podlahu zavazadelníku, možnost otevírání pátých dveří bez nutnosti na cokoliv sahat nebo schopnost odvézt až tři metry dlouhou věc. Zavazadelník nabídne objem až 591 l v základním uspořádání, respektive až 1670 l po sklopení zadních opěradel. 

Co se použité techniky týká, Peugeot nasadí motory PureTech a BlueHDi s technologií vstřikování močoviny. U benzinových motorů bude na výběr mezi motorem 1.2 PureTech (96 kW/130 k) a 1.6 THP (121 kW/165 k). dieselová část obsahuje motory 1.6 BlueHDi (74 kW/100 k, 88 kW/120 k) a 2.0 BlueHDi (110 kW/150 k, 132 kW/180 k). O pohonu všech kol se v tiskové zprávě nic nepíše. 

Očekávat máme velmi nízkou spotřebu kromě jiného také kvůli aerodynamice. I ta má být nejlepší v segmentu. Specialitou pak bude integrovaná koloběžka s elektromotorkem, na které máte dojet poslední kilometr do cíle své cesty, pokud tam už automobily nemohou. Alternativně si budete moci pořídit elektrické kolo. V obou případech najdete v zavazdelníku místo, kde se zároveň budou tyto doplňky dobíjet. 

Více podrobností najdete v přiložené tiskové zprávě: 

Zobrazit tiskovou zprávu
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků