Peugeot 3008 Hybrid4: první diesel hybrid je tu

Peugeot představil první sériový automobil s dieselelektrickým pohonem. Ten se navíc brzy objeví i v dalších vozech koncernu PSA.

Dosud měli motoristé při výběru auta s ohledem na co nejnižší spotřebu paliva prakticky dvě možnosti: vznětový motor a hybridní ústrojí se zážehovým spalovacím motorem. Peugeot však právě uvádí svůj nový model 3008 Hybrid4 kombinující poprvé v novodobé historii automobilu dieselový motor s elektromotorem.

Dvoulitrová jednotka HDI je naladěna na 163 koní (120 kW) a 300 Nm točivého momentu, elektromotor přidává v extrému až 37 koní (27 kW) a až 200 Nm. Standardně však poskytuje 27 koní a 100 Nm.

Kromě toho, že se Peugeot 3008 Hybrid4 má vyznačovat vynikající spotřebou, nabídne zároveň pohon všech kol. Přední nápravu žene diesel a tu zadní oddělený elektromotor - podobné řešení známe z hybridního Lexusu RX. Spalovací jednotka je opatřena soustavou start/stop druhé generace a regenerativním brzděním a spřažena s elektronicky řízenou automatickou převodovkou s šesti stupni a možností sekvenčního řazení.

Elektřina se ukládá v Ni-MH akumulátorech umístěných pod podlahou zavazadlového prostoru. Instalace akumulátorů a elektromotoru přidala vozu na pohotovostní hmotnosti 120 kg a vozu Peugeot 3008 Hybrid4 umožňuje jízdu čistě na naftový, nebo elektrický pohon (na ten ovšem ujede jen 4,5 km), ale též jejich kombinaci. Volba těchto režimů probíhá skrze ovladač na středové konzoli. Peugeot slibuje průměrnou spotřebu pouhých 3,8 l/100 km a emise 99 g CO2 na kilometr jízdy. Zrychlení z klidu na 100 km/h proběhne za 8,8 s a nejvyšší rychlost činí 209 km/h, což jsou velmi slušné hodnoty.

Peugeot 3008 Hybrid4 se bude vyrábět ve francouzských továrnách Sochaux a Mulhose a v prodejích se objeví na jaře roku 2011. Stejná pohonná soustava se objeví také pod kapotami a podlahami vozů připravované řady 508, jakož i v dalších modelech koncernu PSA. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 3008 Hybrid4
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků