Tyhle hybridy mají smysl jen pro výrobce, aby snížili průměrné emise. Spotřebiteli se nemůžou nikdy vyplatit. Chápu čistý elektromobil, ale narvat do auta dva pohonné systémy, to je fakt na hlavu. Nakonec se začnou projevovat jen nevýhody obou.
Podle komentare nemas sajn, jak hybridy funguji, kolik stoji, jak se v zahranici prodavaji. Ale mas v tom jasno asi jako osvicenci na Hradcanech ;-)
keď chceš pochopiť zmysel hybridov, tak musíš uvažovať aj trocha nad rámec svojho obzoru. Prečo myslíš, že po Londýne jazdí neskutočne množstvo priusov*?. Prečo myslíš, v londýne nejazdia električky, alebo trolejbusy, ale hybridné autobusy + premyslená koľajová doprav, metro DLR.... Podľa mňa práve hybridy, majú pre ID svojú budúcnosť, a podľa mňa hlavne v spojení s dízlovým motorom. Elektromobili, budú len doplnkom, lebo v konečnom dôsledku sa zistí, ich neekologičnosť, hlavne keď príde ku slovu likvidácia batérii. Vo veľkých mestách už začali vo veľkom vyhadzovať (samozrejme na ulicu) elektrokolobežky, lebo sa neoplatí kupovať nová baterka, radšej sa kúpi nová kolobežka, čo je ekologický hyenizmus.
Tvé obzory jsou stejné jako úředníků v Bruselu. Hybridy by v normální konkurenci neměly žádnou šanci, protože to je naprostý nesmysl.
Co je prosim normalni konkurence? 5 ze 7 prodanych Toyot RAV (celosvetove v nejprodavanejsi desitce) je s hybridni motorizaci. Sikovny hybrid ve meste 'nesmrdi' a mezi mesty na pohodovy presun bohate staci. Vrat se prosim mezi sve, tzn demagogy a hatery s iq nadseneho absolventa vumlu.
Ty jsi zahleděnej do sebe a ptáš se na něco, co už jsem napsal. A když jsi tak zběhlý ve statistikách, najdi si tedy kdo a proč je kupuje, než začneš šířit svoje nesmysly.
Odkaz na neexistujici clanek/text? To uz tu bylo ;-) Hybridy se samozrejme mohou vyplatit nejen automobilkam, ano mohou prispivat ke snizeni prumernych emisi, a ver tomu, ze se vyplati (ne tvrdim vzdy a vsude). A ted prosim popis normalni konkurenci a rozepis se trochu o nevyhodach spojeni spalovaciho a elektrickeho pohonu. A prosim nekopirovat z hradnich listu nebo aeronetu ;-)
Pokud Peugeot nezmeni pozici ovladani tempomatu, nekoupim si ho. I kdyz 3008 GT mi pri tydenim testovani moc vyhovovala, nechapu, proc neni tempomat na volantu, kde ho ma 90% konkurence....
pozri sa , praveže ovládanie ala pug, je veľmi dobré, a ergonomické. Nevidím žiadnu výhodu ovládania na volante. Väčšinou na volante je toľko tlačítak, že sa v ních ani čert nevyzná, a keď často meníš autá tak je to hrôza, a poviem pravdu ak je ovládanie na volante, tak tempomat už akosi ani nepoužívam. Mne osobne práve ovládanie z volantu vôbec nevyhovuje, aj hlasitosť na rádiu, si radšej upravím s "čudlíkom" na prístrojovke.
90% konkurencie? A kde ho ma napr. cely VW koncern?
Protože je tam, kde jsou na něj řidiči Peugeotů zvyklí. Stejně jako řidiči Renaultů na ovladač audia nebo tlačítko přepínání tempomatu a omezovače.
Kolik jen padlo zdrojů na tuhle nádheru z nálepkou Eko,Eko je jen další možnost ke zbohatnutí některých jedinců a je nám to vnucováno horem spodem eko vše jak prase hlavně SUV 😠
Pohon všech kol? Pane redaktore nepřehánějte, zádní náprava je poháněná jenom elektromotorem a tedy pouze v okamžiku kdy je dostatek šťávy v baterkách, takže v reálu je to spíše jenom takový vyprošťovák ze závěje, ale ne plnohodnotný pohon 4x4 a fungovat to bude stejně jako fungoval jejich 508 Hybrid4 s dieselem, tedy zoufale a byla to jejich nejhorší verze 508.https://www.evo.co.uk/peugeot/508...
Může mít výkon 300k a spotřebu litr. Ale jen za dvou podmínek:1) Budete s tím jezdit, jako s autem, které má 40k (tedy ten výkon nebudete používat)2) Nebudete jezdit po dálnicích ani po okreskách delší štreky. Při delší jízdě (ať již 90kmh, nebo 130kmh) víceméně konstantní rychlostí je hybrid na nic, resp. spíš je přítěží (taháte baterky a elektromotor zcela zbytečně). Elektromotor a baterka vám tak akorát pomůže na začátku se rozjet, hybridní pohon vám tak akorát sníží spotřebu než se vymotáte z města, ale pak třeba 200km jen zbytečně potáhnete přídavnou zátěž. Nějaká rychlejší jízda (německá dálnice) buď není vůbec možná (protože dojdou baterky, čili elektromotor nepomůže s kombinovaným výkonem), nebo jen za cenu vysoké spotřeby (oturbený malý motor honěný za mezí optima).Navíc 3) napřed postavit neaerodynamickou krychli (SUV) a pak se NÁKLADNĚ hnát za úsporama paliva, je trochu perverze. Kupte si místo toho oktávku kombíka fdýzlu, ušetříte, místa budete mít víc a spotřeba se moc nebude lišit (ne že bych byl fanouškem dýzlových oktávek).Hybrid má asi smysl do města, kde se furt zrychluje a zpomaluje. Ale ve městě je vám zase celkem k prdu 300k. Ale i ten smysl do města je pochybný. Leda tak pro lidi, kteří jezdí POUZE ve městě. Mimo město je hybrid v lepším případě k ničemu, v horším přítěží (váha a prostor zabraný elektromotorem, bateriemi, ...). A pořídit si jedno (menší hybridní či elektrické) auto do města a jedno na výlety mimo město či jízdu k moři - to také moc ekologické není, protože vyrobit 2 auta místo jednoho stojí nějakou energii, materiály, atd... Plus to vyjde draho, ne každý na to má.
Vtipné, když si někdo dá přezdívku "fyzika" a přitom jí vůbec nerozumí. Myslím, že majitelé plug-in hybridů by ti tvůj blábol velmi rychle a snadno vyvrátili.Myslím, že to byl stealth, kdo tu docela nedávno psal, kolik reálně ujede po dálnici na elektřinu.Tvá poučka by totiž platila v jediném a velmi teoretickém případě.
jj, asi jako majitele prvnich octavii TDI rikali, jak jim to jede jak bavorak a pri tom za 3 litry na 100 :-)
Plugin hybrid ma hlavne zmysel na prímestskú dopravu.
Suhlasim.Ale jak rikam - mit jedno auto na primestskou dopravu a druhe auto na vylety, chatu a dovolenou:1) Stoji 2x tolik penez (na porizeni, pojistku, udrzbu, servis, ...)2) Je pochybne i ekologicky, protoze vyrobit 2 auta misto jednoho zkratka stoji 2x tolik energie, surovin, atd...
Ale samozrejme pro lidi, kteri se dopravuji svym autem jen primestsky (do prace, na nakup, ...) a nejezdi na hory a vylety, nemaji chatu a na dovolenou letaji (coz opet je otazka, zda je ekologictejsi, nez jet Octavii Combi do Italie ci Chorvatska), tak pro ty smysl hybrid dava. Tedy mozna ekologicky. Ekonomicky podle me zatim moc ne - pokud je priplatek za hybrid treba i nekolik set tisic Kc (ve srovnani treba s turbobenzinem), tak se ta investice bude vracet jen tezko. Dulezite je nezapominat na CASOVOU HODNOTU PENEZ: dat pri porizeni 200 tis na drevo jsou jine penize, nez 200tis postupne usporenych treba behem 4 let. Hezky to uvidite na leasingu - kdyz si ho kvuli hybridu zvednete o 200tis, tak o kolik vam vzroste mesicni splatka (diky leasingovemu NAVYSENI) a jestli takovou castku mesicne usetrite na palivu diky hybridni technologii.Plus je take dobre srovnat si poklesy zustatkovych hodnot. Tipuju, ze hybridni Peugeot za 4 roky poklesne citelne vice, nez ta zminovana Octavi Combi s jednoduchym osvedcenym spalovakem. Takze az si za dalsi 4 roky budete porizovat dalsi auto, tak vam prodej stareho docela zasadne jinou mirou prispeje na akontaci noveho. Ale samozrejme ruznejma zakazama vjezdu spalovaku do centra se to muze zmenit - to nejde dopredu odhadnout, vidime jen historicka data.
FYZIKO, opras MATIKU a koukni na cenovy rozdil klasika vs hybrid u Toyoty. Tam opravdu nekolik set tisic nepriplacis ;-) A ne kazdy resi zustatkovou hodnotu.
Hlupak ji pri koupi neresi, pri prodeji (a koupi noveho vozu) viceme kazdy, ne?Je to jako jestli ti teticka prida ci neprida 150k na nove auto. Docela rozdil.
Dost zobecnujici... dokazu si predstavit, ze pokud menis auto co 3-5 let, porizovaci cena od (pul)mice vys... zase vetsina techhle aut je na operak. Ale jako ze u manistreamu (350k?) resim, za kolik strelim za 10 let? Pri prumernem stari vozoveho parku v CR nad 15 let? Uz jsem ti psal, zamer se na MATIKU ;-)
Jenže toto není mainstream. Je to v podstatě levné jednoduché obyčejné auto od francouzů, do kterého dali drahou techniku a vyšší výkon. Pokles ceny po 4 letech bude myslím opravdu velký.A kdo si koupí NOVÉ auto, tak ho myslím většinou nemá 10 let. Nová auta si většina lidí kupuje max na 5 let. Kdo chce auto držet 10 let (protože prostě nemá na to kupovat si každé 4 roky nové), tak také nemá na nové auto, resp. pravděpodobně velmi rád ušetří i na pořizovací ceně a koupí si třeba tříleté. Zkrátka kdo chce auto na 10 let, tak je mu v podstatě jedno, zda to koupil jako nové. Jestli mám auto od jeho tří let věku do jeho třináctin, nebo nové do jeho desetin, je víceméně fuk. Za rok to je prostě tak jako tak ojeté auto, za 2 roky to je starý neaktuální model. Takže raději ušetřím třetinu až polovinu pořizovací ceny a půjdu do tříletého.
zasa sa hlboko mýliš, 3008, je použitými materiálmi, pohodlím skôr vyššia trieda. Zrejme 3008 čku videl len v katalógu, tak netrep sprostosti.
Až na to že u tříletého auta většinou nemáš záruku a spousta lidí je schopna auto zhuntovat i za tři roky tipo sem koupil za 260 tis. nové 5 roku záruka a mám klid.
Jo. Ale kdo si aut kupuje na 10 let, tak taky většinu té doby již taky stejně nemá záruku.
Preco by som musel mat 2 auta?Cely tyzden jazdim do prace na elektrinu. Je to lacne a nesmrdim v meste.Cez vikend vdaka benzinovemu motoru mozem kludne robit dlhsie vylety a odpada starost s nabijanim.
No jasne, hybrid konstruovany na mestsky provoz samozrejme jde pouzit i mimo mesto.Stejne jako velke SUV urcene na velke rodinne vylety lze pouzit jako mestske nakupni vozitko.Samozrejme ze plno veci lze pouzivat i jinak, nez na co byly primarne konstruovane.Ale neni to proste ono.Preci sam uznate, ze za tu cenu, co stal vas hybrid, by na delsi vylety ve vice lidech a s nejakymi zavazadly, bylo vhodnejsi jine auto. Proste zalezi na tom, jake kompromisy jste ochoten delat. U me to je uplne opacne - ja po meste skoro vubec nejezdim, kdyz do centra musim, radeji si privolam Uber: - vyjde me levneji, nez parkovani v centru- nabere me primo pred domem, nemusim jit 5min k hlidanemu parkovisti, kde parkuji (tzn. i v zime mohu jit jen v kosili)- vyhodi me primo pred domem, kam jedu (treba u klienta), nemusim v centru hledat misto a pak od nej pochodovat v mrazu ci vedru do cile cesty- mohu na jednom miste v centru vystoupit, udelat si po centru ruzne pochuzky a nakupy a pak se zase Uberem (z jineho mista! nemusim se vracet k zaparkovanemu autu) zpet- Uber je vzdy vyhraty ci vychlazeny hned od pocatku- behem jizdy si mohu vyrizovat maily, atd...Nebo jdu pesky (nejsem liny na krok).A svoje auto mam v podstate jen na jizdy mimo mesto, vetsinou ve vice lidech, docela casto se zavazadly (kdyz se jede na vylet, na chatu, na dovolenou, na letiste...).Takze jezdim docela malo. Ale kdyz uz jedu, chci si to uzit - takze opravdu radeji jedu sviznejsim autem s dobrymi jizdnimi vlastnostmi, nez Priusem ci hybridnim SUV.
Uzivam si jizdu na letiste VH. Soucasne hybridy proste nejsou na ceske luxusni cesty a omracujici maximalku 130 prijatelne dynamicke.
Nerozumím. Já si v autě se solidními jízdními vlastnostmi i výkonem VELMI RÁD užívám i jízdu po Česku a s francouzským podivným kolíbavým vysokým SUV bych si ji tak myslím neužil.
A já si zase užívám jízdu v té neforemné krabici. Ale ne francouzské. :-)
Tak si ten zážitek (auto versus neforemná krabice) porovnejte na nějaké klikaté silničce. Neforemný Tiguan Allspace versus třeba Passat - se stejným motorem.Nebo něco srovnatelného od jiné nefrancouzské značky.
hodne zalezi odkud kam s tim Uberem jezdis, nekdo to do toho mesta ma treba 20-30km, v tu chvili je vyhodnost Uberu tak nejak mimovylety mimo, a ona je snad 3008 nejak malinkata? vnitrnim prostorem pro posadku a zavazadla je to auto podobne jako treba Kodiaq, ano ten o 25 centaku delsi Kodiaq ma uvnitr pro 4 lidi podobne prostoru a podobne velkej kufr jako 3008, a kdys kouknu do ceniku, tak neni, respektive asi nebude o tolik levnejsinez tahle 3008, jo urcite bude spousta aut vetsich a za mensi penize, ale o tom jsou kompromisy a nekompromisy, nekdo chce a nekdo zase ono, a kazdy si vyberea tohle auto bude asi hodne svizne, ktere jine vetsi auto za podobnou cenu je podle tebe teda sviznejsi a ma dobre jizdni vlastnosti?
OK, uvidime, co se bue prodavat vic. Zda Kodiaq-Tiguan, ...TDI, nebo hybridni 3008 - to budou tvrda data a ne dojmy.Tipuju, ze Passat 2.0 TSI bude sviznejsi, prostornejsi, s lepsimi jizdnimi vlastnostmi a drazsi asi nebude. SUV krabice tezko muze mit dobre jizdni vlastnosti, leda ze se do ni investuje skoro 3 mega (treba Audi SQ8 asi bude mit jizdni vlasntosti uchazejici - ale za jakou cenu)
ty si fakt pablb, prosím Ťa porovnávaj porovnateľné, len bohu žiaľ vw nemá hybrid, tak to nemáš š čím porovnávať. V týchto technológiach je proste Peugeot o dva kroky pred vw.
Pises akoby 3008 bola velkostne na urovni UPu.
Ne, ale ta hybridni 3008 bude stát jako Audi Q7 3.0 TDI :-) Tak srovnej prostor s ní.Rozhodně víc, než větší Kodiaq TDI.
Nepreháňaj.
No já nevím, kolik to bude stát? Kolik? Až budu vědět číslo, tak pak mohu být chopen říct, které auto za podobné peníze bych případně raději.Taky samozřejmě záleží, kdo a proč si to auto kupuje. Pokud je důvodem to, aby se do něj těšily dětičky a přišlo jim roztomilé, tak něco podobného asi smysl má:https://www.televizeseznam.cz/video/autobible/videodojm... ... Pokud je někdo řidič, asi do toho nepůjde.Plus bych řekl, že na relativně výkonné SUV je tržní prostor spíš v premiové třídě. Tam se asi najdou lidi, kteří si do auta, které není stavěné na řidičské zážitky a jízdní vlastnosti, přesto koupí výkonný motor (protože na to prostě mají). Ale Peugeot 3008 si kupují spíš lidé, kteří na auto moc peněz nemají.
Raz pises ze bude stat ako Audi, potom, ze nevies. Beriem tvoje argumenty ale zase to nehrot do extremov.
Nehrotim. Ale proste 3008 bych si nekoupil ani s primerenym motorem za normalni cenu, natoz s nesmyslnym a drahym motorem.A nejsem sam - 3008 je rekl bych dost mensinove auto (a to i mezi vozy podobne velikosti a typu) a s touto drahou technikou to bude jeste vetsi rarita. Proste to podle me bude stat penize, kterej nikdo za "neznackove", neprestizni, nepremiove francouzske auto neda. Je to jako koupit si (samozrejme prehanim - pro ilustraci) Dacii Logan s drahym vodikovym pohonem za 3 miliony.
netrep sprostosti, 3008, je vo svojej triede tretie najpredávanejšie auto v európe. Skús aj trocha rozmýšlať, keď niečo napíšeš, nie sú všetci pribrzdený ako ty.
Menšinovej jsi možná ty :-P tady máš tabulku, kolik se v daném segmentu prodalo aut za první polovinu roku 2018 a 2019. To že je český trh "specifický" a každý podle sebe soudí ostatní neznamená, že si to nekoupí někdo, kdo není takto omezený...http://carsalesbase.com/european-sales-2019-h1-co... ...
Nj a Dacia se taky prodava dobre. Dela ho to dobrym autem? Z pohledu automobilky urcite ano. Z pohledu ridice jiste ne.
Mensinove? Si skus trocha prejst nejake tie statistiky predajov v EU predtym ako nieco tvrdis.
Ano, mensinove. Navic oproti srovnatelnym Tiguanum se to prodava jen diky vyrazne sleve (stejne jako se Fiat Tipo prodava dobre jen proto, ze je o dost levnejsi, nez srovnatelne velka konkurence).Takze lidi kupuji francouze a italy proto, ze to vyjde levneji, nez nemec. Proto drahej francouz a ital moc nedava smysl (pominu-li treba ferari). Ale samozrejme at si kazdy koupi, co chce, treba tu dacii za mega.
Začal si celkom dobre argumentovať ale s každým prispevkom kvalita klesá. Čo uz.
Pání, ještě chviličku vývoje a už tu máme perpetuum mobile. Ať se jdou výrobci i celá EU bodnout s touhle vycucanou papírovou spotřebou. Bylo by fajn udávat spotřebu i na druhou stovku kilometrů.
Souhlas, spotřebu na druhou stovku kilometru, respektive druhou spotřebu na 100 km, akorát s počátečním stavem s úplně vybitou baterií.
všichni nejsou jak ty, že najezdí dvě stovky za den.
Koukl jsem na francouzské stránky, tak i s nějakou výbavou přijde ta 3008 na 57 tis. éček. To je do cela dost... Za 1,5 milionu se moc Čechů nebude chtít vozit v "pežotu", když si budou moci pořídit GLC...
To je samozřejmě naprosto absurdní cena, to by musel stát litr benzinu 150 Kč a nebo na to být půlmilionová dotace, aby to dávalo smysl...
A kdo se chce vozit v Touaregu za 2 mil, volantem z Pola a sedačkama z Golfu, když za to můžeš mít celou prémii? Pár magorů se vždycky najde.
No u Touaregu se těch magorů najde pár, ale víc než u GLE nebo u Range.
Pozri co tam stoji klasicka 3008 a porovnaj to s cenou v CR.
1,25/100? Půjčte to Jeremymu on už nám ukáže kolik to (ne)eko auto žere:-D https://www.youtube.com/watch...
Vývoj trval hodně dlouho. Asi to bude něco podobného. https://youtu.be/NCc11yxzMok
S vývojem začali už pro minulou 508, i ta měla hybrid s elektromotorem vzadu. A jestli vzali techniku z té 308 na videu, pak tleskám.
už to začíná a ti co žvanili, že nemůže být 4X4 mají už slabost, jistě ty platformy nemohou mít kardan a haldex.
Ten výkon a zrychlení mi na takovou kraksnu (Peugeot neznám, ale byl jsem se podívat na jeho dvojče u Opla) připadají skoro až absurdní. Jsem zvědavý na cenu...
1.25 litru na 100 daji jak? Vyzdimaji baterii, dojedou k zasuvce se nabit na max, a z toho mala udelaji prumer? ;-)
Proč ne.. pokud někdo dojíždí denně 2x20 km do práce, plus případná zastávka v obchodě a knihovně :) tak může jezdit i nez benzínu...ještě solárek na střechu, aby se to při stání aspoň nevybíjelo .. a při rozumné ceně bych něco podobného bral...
Jo jo, v 300konikovem SUV ;-)
na baterku vyjedou do kopce a z kopce tu baterku nabijí.B-]
A z přebytků pak doma svítí :-D
A tim svetlem nabiji solarni clanky ;-)
Z ktrých si dobijou anální kolíky a řádí s nima až do rána.;-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.