Peugeot 3008 GT Hybrid4 detailněji: Má 300 koní, ale spotřebuje jen 1,25 l/100 km

Plug-in hybridní varianta SUV 3008 se pomalu blíží na český trh a Peugeot ještě naposledy upřesňuje pár maličkostí o technice a výbavě.

Uvedení plug-in hybridního Peugeotu 3008 oznámila francouzská automobilka už minulý rok společně s příjezdem obdobně elektrifikované verze modelu 508. Ve Francii putuje do prodeje 3008 GT Hybrid4 již nyní, pro ostatní země Evropy bude k mání od letošního října, přičemž později chystá značka další levnější variantu, viz níže.

SUV pohání soustava benzinového čtyřválce 1,6 PureTech a dvou elektromotorů – jeden je na přední nápravě spojený s automatickou osmistupňovou převodovkou, druhý zajišťuje pohon kol zadních kol. Peugeot přitom tvrdí, že zástavba elektromotoru vzadu nijak nenarušila objem kufru 520 litrů.

Top Gear si nechal přestavět Peugeot 3008 na off-road. Zvládl dobrodružství ve Vietnamu

Top Gear si nechal přestavět Peugeot 3008 na off-road. Zvládl dobrodružství ve Vietnamu

Standardem je tedy pohon všech kol, přičemž výkon hybridního ústrojí čítá 220 kW (300 koní). Díky baterii o kapacitě 13,2 kWh lze ujet v čistě elektrickém režimu až 59 kilometrů. Zrychlení z nuly na 100 km/h při nasazení všech motorů zabere 5,9 sekundy. Nejrychleji se baterie dobijí pomocí Wallboxu, 100 % kapacity je dosaženo za 1 hodinu 45 minut.

Spotřebu zatím Peugeot neuvádí, nic nám ale nebrání si ji pro představu dopočítat z udávaných 29 gramů CO2 na kilometr podle WLTP. Dělá to 1,25 l/100 km.

Nový Peugeot 2008: Odvážný crossover si můžete koupit i jako elektromobil

Nový Peugeot 2008: Odvážný crossover si můžete koupit i jako elektromobil

Hybridní verze bude dostupná výhradně s nejvyšší úrovní výbavy GT. Standardem je čalounění Alcantarou v šedém odstínu v kombinaci s obložením z pravého dubového dřeva. Mimo to nechybí i nové asistenční systémy jako adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go nebo systém udržování jízdy v pruhu, které si 3008 převzalo z modelu 508.

Cenovky 3008 GT Hybrid4 tedy zatím ještě neznáme, každopádně bude ale Peugeot později nabízet i levnější variantu Hybrid, která bude spoléhat pouze na pohon předních kol a kombinovaný výkon 165 kW (225 koní). Tuto verzi máme očekávat na jaře 2020.

Galerie doplněna o standardní Peugeot 3008 GT.

Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

včera | Lukáš Prejzek | 8 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků