Peugeot 3008 dostal nový motor 2,0 HDI

Peugeot 3008 stojí na pomezí několika kategorií a zákazníky se pokusí oslovit směsicí modernosti, kvality, všestrannosti, jízdního potěšení či pohyblivosti v lehčím terénu. V kombinaci s vyšší výbavou se bude dodávat i s novým vznětovým čtyřválcem 2,0 HDI, jenž vznikl ze spolupráce koncernu PSA s Ford Motor Company.

Tento motor, který již dnes splňuje emisní normy Euro 5, umí držet spotřebu paliva na slušné úrovni (5,6 l/100 km v kombinovaném cyklu, 146 g CO2/km) a současně nabízí zajímavé výkony. Pohonná jednotka s kódovým označením DW10D dosahuje maximálního točivého momentu 340 Nm při 2 000 ot./min a nejvyššího výkonu 110 kW (150 k) již při 3 750 ot./min. Automobilka slibuje solidní průběh výkonu, pramenícího z 225 Nm točivého momentu při 1 250 ot./min. a 298 Nm ještě při 3 500 ot./min. Vůz 3008 poháněný touto sestavou zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,7 vteřiny.

Motor je osazen manuální šestistupňovou převodovkou, 3008 s automatickou šestistupňovou převodovkou se sekvenčním ovládáním pak bude k dispozici ke konci roku. Nový DW10 ve verzi C bude při stejných otáčkách dávat až 120 kW (163 k) a stane se vrcholem řady dieselových motorů HDI FAP. Obě verze nového motoru budou standardně doplněny filtrem pevných částic FAP, který disponuje nejnovější osmihrannou strukturou a interval jeho výměny vzrostl na 210 000 km.

Tip: Více informací o Peugeotu 3008.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pegueot 3008
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 26 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků