Peugeot 3008 DKR: Nová zbraň Peugeot Sportu pro Dakar 2017

Tovární tým Peugeot Sport se Dakaru 2017 zúčastní s novým speciálem, který připomíná nejnovější model značky - druhou generaci crossoveru 3008.

Oproti modelu 2008 DKR, se kterým Peugeot Sport startoval na Dakaru v minulých letech, se ale neměnil jen design. Vítězný tým bude stejně jako loni využívat třílitrový vznětový motor V6 se dvěma turbodmychadly a jedná se opět o zadokolku, která může díky pravidlům využívat větší pneumatiky a delší zdvihy odpružení oproti soupeřům s pohonem 4x4.

Pravidla se však po loňském vítězství Peugeotu lehce změnila. Pro dieselové motory s pohonem jediné nápravy FIA nařizuje zmenšení omezovače množství nasátého vzduchu z 39 na 38 mm, což má za následek ztrátu ve výkonu o přibližně 20 koní. Inženýři se prý tento handicap snažili vykompenzovat, ale hlavně zlepšit používání motoru v nízkých otáčkách. Maximální výkon činí 340 koní, točivý moment dosahuje 800 Nm.

Tým Peugeot Sport se zaměřil také na odpružení, aby se zlepšilo chování vozu. Hmotnost pak zůstává stejná i po přidání výztuh a klimatizačního systému, který je v jihoamerickém horku životně důležitý.

Design závodního speciálu i sériového vozu má na svědomí stejný designér jako v minulých letech, Sébastian Criquet. „Když jsme vyvíjeli nové sériové SUV Peugeot 3008, snili jsme o tom, že budeme pokračovat a vytvoříme jeho extrémnější verzi. Když nás kontaktoval Peugeot Sport, abychom vyvinuli vůz pro Dakar 2017, byli jsme nadšení, že můžeme vymyslet „no limit“ interpretaci SUV 3008, něco velmi živelného,“ říká designér.

Peugeot 3008 DKR - Technická data
Motor V6 diesel biturbo
Zdvihový objem [cm3] 2993
Válce/ventily 6/4
Největší výkon [k] 340
Točivý moment [N.m] 800
Převodovka Šestistupňová sekvenční
Max. rychlost [km/h] 200
Rozměry délka x šířka x výška [mm] 4312x1799x2200
Objem nádrže [l] 400
Pohon zadní

Francouzský tým se může spolehnout na kompletní letošní sestavu i v roce 2017. Na startu jihoamerického Dakaru budou připraveny posádky Stéphane Peterhansel / Jean Paul Cottret, Carlos Sainz / Lucas Cruz, Cyril Despres / David Castera a Sébastien Loeb / Daniel Elena.

Stejně jako loni na Peugeot čeká říjnová generálka v podobě Rally Maroko, kde nový vůz vyzkouší Sainz s Despresem. Sébastien Loeb má jistě ještě v živé paměti svůj loňský dakarský karambol, kdy z jeho speciálu po senzačním úvodu, kdy soutěž vedl, nezbylo takřka nic. Má tedy co napravovat, byť Peugeot Sport Dakar 2016 v kategorii automobilů nakonec vyhrál. Závodní 3008 DKR se spolu se svým sériovým sourozencem představí na nadcházejícím pařížském autosalonu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků