Peugeot 3008 DKR: Nová zbraň Peugeot Sportu pro Dakar 2017

Tovární tým Peugeot Sport se Dakaru 2017 zúčastní s novým speciálem, který připomíná nejnovější model značky - druhou generaci crossoveru 3008.

Oproti modelu 2008 DKR, se kterým Peugeot Sport startoval na Dakaru v minulých letech, se ale neměnil jen design. Vítězný tým bude stejně jako loni využívat třílitrový vznětový motor V6 se dvěma turbodmychadly a jedná se opět o zadokolku, která může díky pravidlům využívat větší pneumatiky a delší zdvihy odpružení oproti soupeřům s pohonem 4x4.

Pravidla se však po loňském vítězství Peugeotu lehce změnila. Pro dieselové motory s pohonem jediné nápravy FIA nařizuje zmenšení omezovače množství nasátého vzduchu z 39 na 38 mm, což má za následek ztrátu ve výkonu o přibližně 20 koní. Inženýři se prý tento handicap snažili vykompenzovat, ale hlavně zlepšit používání motoru v nízkých otáčkách. Maximální výkon činí 340 koní, točivý moment dosahuje 800 Nm.

Tým Peugeot Sport se zaměřil také na odpružení, aby se zlepšilo chování vozu. Hmotnost pak zůstává stejná i po přidání výztuh a klimatizačního systému, který je v jihoamerickém horku životně důležitý.

Design závodního speciálu i sériového vozu má na svědomí stejný designér jako v minulých letech, Sébastian Criquet. „Když jsme vyvíjeli nové sériové SUV Peugeot 3008, snili jsme o tom, že budeme pokračovat a vytvoříme jeho extrémnější verzi. Když nás kontaktoval Peugeot Sport, abychom vyvinuli vůz pro Dakar 2017, byli jsme nadšení, že můžeme vymyslet „no limit“ interpretaci SUV 3008, něco velmi živelného,“ říká designér.

Peugeot 3008 DKR - Technická data
Motor V6 diesel biturbo
Zdvihový objem [cm3] 2993
Válce/ventily 6/4
Největší výkon [k] 340
Točivý moment [N.m] 800
Převodovka Šestistupňová sekvenční
Max. rychlost [km/h] 200
Rozměry délka x šířka x výška [mm] 4312x1799x2200
Objem nádrže [l] 400
Pohon zadní

Francouzský tým se může spolehnout na kompletní letošní sestavu i v roce 2017. Na startu jihoamerického Dakaru budou připraveny posádky Stéphane Peterhansel / Jean Paul Cottret, Carlos Sainz / Lucas Cruz, Cyril Despres / David Castera a Sébastien Loeb / Daniel Elena.

Stejně jako loni na Peugeot čeká říjnová generálka v podobě Rally Maroko, kde nový vůz vyzkouší Sainz s Despresem. Sébastien Loeb má jistě ještě v živé paměti svůj loňský dakarský karambol, kdy z jeho speciálu po senzačním úvodu, kdy soutěž vedl, nezbylo takřka nic. Má tedy co napravovat, byť Peugeot Sport Dakar 2016 v kategorii automobilů nakonec vyhrál. Závodní 3008 DKR se spolu se svým sériovým sourozencem představí na nadcházejícím pařížském autosalonu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků