Peugeot 208 stanovil nový rekord spotřeby: dva litry na 100 km

Peugeot 208 stanovil nový rekord spotřeby: dva litry na 100 km

Naprosto sériový Peugeot 208 s motorem 1.6 BlueHDI 100 stanovil nový rekord v reálné spotřebě paliva. Na testovacím okruhu ve francouzském Belchamp ujal malý hatchback na 43 litrů nafty v nádrži celkem 2152 km, což vychází na průměr 2,0 litru na 100 km. To odpovídá emisím CO2 zhruba 53 g/km.

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

Auto bylo sériové bez dalších úprav, bylo vybaveno standardní pětistupňovou manuální převodovkou a za jeho volantem se během 38 hodin vystřídalo několik řidičů, kteří kroužili v kuse každý zhruba tři až čtyři hodiny.

Cena za rychlost: Jaká je reálná spotřeba při maximálce

Cena za rychlost: Jaká je reálná spotřeba při maximálce

Ekologická verze Peugeotu 208, která prošla testem, je standardně vybavena doplňky snižujícícmi aerodynamický odpor a také pneumatikami s nízkým valivým odporem. Normovaná kombinovaná spotřeba tohoto Peugeotu je 3,0 l/100 km.

Zobrazit tiskovou zprávu

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 36 příspěvků
TEST Audi Q2 35 TFSI (110 kW) S tronic: Otázka za milion. Těžká, nebo lehká?

Audi Q2 35 TFSI S tronic

Sudá série Audi začínajících na písmeno Q se utěšeně rozrůstá. Pokud nás paměť nešálí, Q2 byla v roce 2016 vlastně první věcička značky tohoto formátu dostupná v Evropě. Pět let je v autosvětě věčnost, obstojí technika i dnes, byť po faceliftu?

20.  7.  2021 | Richard Herbich | 4 příspěvky
Minitest SsangYong Rexton 2.2 e-XDI 8AT 4x4: Levný all inclusive bez konkurence

SsangYong Rexton 2.2 e-XDI

Přestože je na našich silnicích téměř nevídáme a asi se ani nikdy neokouká, po čtyřech letech kariéry se největší SUV nejmenší korejské automobilky dočkalo modernizace. A to velmi nápadné!

15.  7.  2021 | Michal Beneš | 14 příspěvků