Peugeot 208: sázka na ženy

Peugeot na to jde mazaně, aby zvedl prodeje nové 208, dal třídveřové verzi jiný design, dosti výrazně se odlišuje od verze pětidveřové. Jestli to ale pomůže k návratu na trůn v přecpaném segmentu malých aut, to se teprve uvidí.
Peugeot 208: sázka na ženy

Peugeot chce s novou 208, klíčovým modelem značky, přivábit mnohem více žen. „Předchůdce, model 207, byl některými považován za příliš drahý a maskulinní,“ řekl Gaetan Demoulin, představitel Peugeotu.

Peugeot doufá, že se svojí novinkou osloví mnohem více zákazníků a pomůže značce znovu získat první místo v kategorii malých vozů. V ní se prodá v Evropě nejvíce automobilů. 

Model 206, nejprodávanější vůz Peugeotu všech dob, trůnil na vrcholu dlouhých pět let - v období let 2001 až 2005. Následovník 207 byl jednička dva roky – v letech 2007 a 2008. Loni se prodával nejlépe Ford Fiesta.

Peugeot chce segment B znovu ovládnout a proto vsadil očividně na ženy. Nová 208 nabízí „měkčí, kočkovitější" design. Další, s čím Peugeot doufá, že zaujme příslušnice něžného pohlaví, je hodně malý volant. Lépe je tak vidět přístrojová deska, ovládací prvky.

Peugeot v Ženevě: nahradí nová 208 nepříliš úspěšnou 207?

Peugeot v Ženevě: nahradí nová 208 nepříliš úspěšnou 207?

Zaváděcí ceny třídveřové verze vozu u nás začínají na 235 000 korunách (1.4 VTi, 95 k, výbava Access), za pět dveří zaplatíte 250 000 korun.

Představitelé Peugeotu si ale uvědomují, že dostat se znovu až úplně na vrchol bude mnohem obtížnější, než tomu bylo v minulosti. V současnosti totiž nabízí malá auta v Evropě více než 25 výrobců automobilů. V roce 2001 jich bylo 16. A asijští konkurenti jsou hodně agresivní a výrazně se zlepšili – malý příklad z poslední doby představuje třeba Kia a nové Rio.

Peugeot si hodně slibuje od třídveřové verze nové 208. U předchůdce totiž třídveřová verze u zákazníků nezabrala, její prodeje činily v celkových prodejích 207 jen od 10 do 30 procent, v závislosti na trhu.

"Tady jsme zůstali hodně pozadu oproti našim konkurentům,“ přiznal Demoulin. „Proto je také design naší třídveřové 208 jiný, proto se tolik odlišuje od verze pětidveřové.“


Nejprodávanější malá auta v Evropě (2011)

1. Ford Fiesta: 374 686
2. Volkswagen Polo: 373 230
3. Opel Corsa: 329 675
4. Renault Clio: 304 611
5. Peugeot 207: 227 578

Segment celkově: 3 364 219
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků