Peugeot 208 R2 Rally pro začínající závodníky

Značka Peugeot se v poslední době pokouší vzkřísit ducha svých někdejších rychlých kompaktů. A typem 208 R2 Rally míří přímo na závodní dráhy.
Seznam kapitol
  1. Peugeot 208 R2 Rally
  2. Fotogalerie

Na sklonku loňského roku automobilka Peugeot představila svůj nový kompaktní model Peugeot 208, jehož úkolem má být nahradit prodejně neúspěšnou řadu Peugeot 207. Již letos v Ženevě se pak na stánku Peugeotu objevila koncepční studie Peugeot 208 GTI, jež má být předobrazem budoucího sériového modelu. Pod kapotou hostí známý čtyřválec 1,6 THP v naladění známém ze sériových modelů Citroën DS3 Racing nebo Peugeot RCZ.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 208 R2 pro začínající rallyové jezdce má nabídnout rozumné pořizovací i provozní náklady 

Již v souvislosti s prototypem 208 GTI značka Peugeot tvrdila, že se hodlá hlásit k odkazu svého vynikajícího modelu 205 GTI z hloubi osmdesátých let minulého století. A jelikož typ 205 GTI ve své době exceloval také v nejrůznějších závodech a soutěžích, přichází nyní něco také pro skutečné a prakticky uvažující sportovce, resp. začínající rallyové jezdce.

Peugeot 208 GTI: nový hot hatch míří do Ženevy

Peugeot 208 GTI: nový hot hatch míří do Ženevy

Novinka nese označení Peugeot 208 R2 Rally a veřejnosti se poprvé představí v rámci korsické rallye, jež startuje již tento čtvrtek. Oproti výchozímu modelu Peugeot 208, který má na český trh vstoupit až během tohoto měsíce, se vyznačuje především sportovně naladěným pérováním se stavitelnými tlumiči Öhlins.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Samozřejmostí jsou posílený motor, interiér zbavený přebytečných částí včetně tlumicích materiálů i ochranná klec

Z dalších úprav je třeba zmínit také výkonnější brzdy Alcon, závodní skořepinová sedadla Sparco, homologovanou ochrannou klec, ale především hydraulický posilovač řízení, který nahradil sériový elektronický systém. O pohon se stará (jak jinak) dobře známá přeplňovaná šestnáctistovka THP z dílen koncernů BMW a PSA, jež je naladěna na 188 koní (138 kW) a svůj točivý moment na kola přední nápravy přenáší skrze pětistupňovou sekvenční převodovku a diferenciál s omezenou svorností.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 208 R2 Rally se odkazuje na veleúspěšný model 205 GTI

Peugeot 208 R2 Rally bude k dostání buď jako sada modifikací v přepočtu za 938 000 Kč (včetně motoru), nebo jako celý automobil za 1 438 000 Kč.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot 208 R2 Rally
  2. Fotogalerie

bazar

Peugeot 3008 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 114 891 km
Cena: 260 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 84 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 116 246 km
Cena: 99 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 127 886 km
Cena: 108 000 Kč
Peugeot RCZ 2
Rok výroby: 2013
Stav: 146 015 km
Cena: 360 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 178 674 km
Cena: 133 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků