Peugeot 208 R2 Rally pro začínající závodníky

Značka Peugeot se v poslední době pokouší vzkřísit ducha svých někdejších rychlých kompaktů. A typem 208 R2 Rally míří přímo na závodní dráhy.
Seznam kapitol
  1. Peugeot 208 R2 Rally
  2. Fotogalerie

Na sklonku loňského roku automobilka Peugeot představila svůj nový kompaktní model Peugeot 208, jehož úkolem má být nahradit prodejně neúspěšnou řadu Peugeot 207. Již letos v Ženevě se pak na stánku Peugeotu objevila koncepční studie Peugeot 208 GTI, jež má být předobrazem budoucího sériového modelu. Pod kapotou hostí známý čtyřválec 1,6 THP v naladění známém ze sériových modelů Citroën DS3 Racing nebo Peugeot RCZ.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 208 R2 pro začínající rallyové jezdce má nabídnout rozumné pořizovací i provozní náklady 

Již v souvislosti s prototypem 208 GTI značka Peugeot tvrdila, že se hodlá hlásit k odkazu svého vynikajícího modelu 205 GTI z hloubi osmdesátých let minulého století. A jelikož typ 205 GTI ve své době exceloval také v nejrůznějších závodech a soutěžích, přichází nyní něco také pro skutečné a prakticky uvažující sportovce, resp. začínající rallyové jezdce.

Peugeot 208 GTI: nový hot hatch míří do Ženevy

Peugeot 208 GTI: nový hot hatch míří do Ženevy

Novinka nese označení Peugeot 208 R2 Rally a veřejnosti se poprvé představí v rámci korsické rallye, jež startuje již tento čtvrtek. Oproti výchozímu modelu Peugeot 208, který má na český trh vstoupit až během tohoto měsíce, se vyznačuje především sportovně naladěným pérováním se stavitelnými tlumiči Öhlins.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Samozřejmostí jsou posílený motor, interiér zbavený přebytečných částí včetně tlumicích materiálů i ochranná klec

Z dalších úprav je třeba zmínit také výkonnější brzdy Alcon, závodní skořepinová sedadla Sparco, homologovanou ochrannou klec, ale především hydraulický posilovač řízení, který nahradil sériový elektronický systém. O pohon se stará (jak jinak) dobře známá přeplňovaná šestnáctistovka THP z dílen koncernů BMW a PSA, jež je naladěna na 188 koní (138 kW) a svůj točivý moment na kola přední nápravy přenáší skrze pětistupňovou sekvenční převodovku a diferenciál s omezenou svorností.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 208 R2 Rally se odkazuje na veleúspěšný model 205 GTI

Peugeot 208 R2 Rally bude k dostání buď jako sada modifikací v přepočtu za 938 000 Kč (včetně motoru), nebo jako celý automobil za 1 438 000 Kč.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot 208 R2 Rally
  2. Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků