Peugeot 208 GTi: nový hot-hatch představen (aktualizováno)

Francouzská automobilka oficiálně představuje vrcholnou verzi Peugeotu 208. Nové GTi slibuje velmi zajímavé jízdní vlastnosti.

Peugeot hodlá oživit legendární model 205 GTi. Nové GTi nese označení 208 a podle prvních informací to vypadá, že se máme na co těšit. Pod kapotou je celkem podle očekávání čtyřválcová jedna-šestka THP naladěná na maximální výkon 200 koní (147 kW), vrchol točivého momentu má hodnotu 275 Nm. Jde o stejný motor, který už dobře známe třeba z modelů DS3 Racing, DS4 nebo Peugeotu RCZ.

Test: Peugeot 208 1,6 VTi Allure - vrchol nabídky v praxi

Test: Peugeot 208 1,6 VTi Allure - vrchol nabídky v praxi

Motor spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou. Maximální rychlost činí 225 km/h, stovku zdolá nové GTi za méně než sedm vteřin. Na zajímavé dynamice má svou zásluhu také nízká hmotnost. Peugeot v tiskové zprávě uvádí 1160 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ostré novince od Peugeotu to v Paříži opravdu sluší 

Podvozek vrcholné 208 dostal taktéž celou řadu úprav. Přední rozchod kol nabral deset, zadní pak dvacet milimetrů, jiné jsou pružiny i tlumiče a vylepšovaly se také stabilizátory. Standardem jsou sedmnáctipalcová litá kola s pneumatikami o rozměru 205/45 a za zmínku stojí také brzdy. Přední kotouče mají průměr 302 mm, zadní 249 mm.

Peugeot 208 GTI nebude konkurentem pro Clio RS

Peugeot 208 GTI nebude konkurentem pro Clio RS

Co se designu týká, Peugeot 208 GTi samozřejmě obdržel pár novinek, ale nejde o nic převratného. Na karoserii se objevily prahové nástavce, příslušná loga, nová maska chladiče, LED diody, zvýrazněné blatníky… V interiéru na řidiče čeká sportovní kůží potažený volant, sportovní sedačky, kovové pedály a kovová hlavice řadicí páky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jak vysoko se bude pohybovat cena, to automobilka ještě neoznámila. Jisté je, že by se první zákazníci měli dočkat na jaře příštího roku.  

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

včera | Jan Mička | 45 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků