Peugeot 208 GTi: nový hot-hatch představen (aktualizováno)

Francouzská automobilka oficiálně představuje vrcholnou verzi Peugeotu 208. Nové GTi slibuje velmi zajímavé jízdní vlastnosti.

Peugeot hodlá oživit legendární model 205 GTi. Nové GTi nese označení 208 a podle prvních informací to vypadá, že se máme na co těšit. Pod kapotou je celkem podle očekávání čtyřválcová jedna-šestka THP naladěná na maximální výkon 200 koní (147 kW), vrchol točivého momentu má hodnotu 275 Nm. Jde o stejný motor, který už dobře známe třeba z modelů DS3 Racing, DS4 nebo Peugeotu RCZ.

Test: Peugeot 208 1,6 VTi Allure - vrchol nabídky v praxi

Test: Peugeot 208 1,6 VTi Allure - vrchol nabídky v praxi

Motor spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou. Maximální rychlost činí 225 km/h, stovku zdolá nové GTi za méně než sedm vteřin. Na zajímavé dynamice má svou zásluhu také nízká hmotnost. Peugeot v tiskové zprávě uvádí 1160 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ostré novince od Peugeotu to v Paříži opravdu sluší 

Podvozek vrcholné 208 dostal taktéž celou řadu úprav. Přední rozchod kol nabral deset, zadní pak dvacet milimetrů, jiné jsou pružiny i tlumiče a vylepšovaly se také stabilizátory. Standardem jsou sedmnáctipalcová litá kola s pneumatikami o rozměru 205/45 a za zmínku stojí také brzdy. Přední kotouče mají průměr 302 mm, zadní 249 mm.

Peugeot 208 GTI nebude konkurentem pro Clio RS

Peugeot 208 GTI nebude konkurentem pro Clio RS

Co se designu týká, Peugeot 208 GTi samozřejmě obdržel pár novinek, ale nejde o nic převratného. Na karoserii se objevily prahové nástavce, příslušná loga, nová maska chladiče, LED diody, zvýrazněné blatníky… V interiéru na řidiče čeká sportovní kůží potažený volant, sportovní sedačky, kovové pedály a kovová hlavice řadicí páky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jak vysoko se bude pohybovat cena, to automobilka ještě neoznámila. Jisté je, že by se první zákazníci měli dočkat na jaře příštího roku.  

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků