Peugeot 208 GTi: nový hot-hatch představen (aktualizováno)

Francouzská automobilka oficiálně představuje vrcholnou verzi Peugeotu 208. Nové GTi slibuje velmi zajímavé jízdní vlastnosti.

Peugeot hodlá oživit legendární model 205 GTi. Nové GTi nese označení 208 a podle prvních informací to vypadá, že se máme na co těšit. Pod kapotou je celkem podle očekávání čtyřválcová jedna-šestka THP naladěná na maximální výkon 200 koní (147 kW), vrchol točivého momentu má hodnotu 275 Nm. Jde o stejný motor, který už dobře známe třeba z modelů DS3 Racing, DS4 nebo Peugeotu RCZ.

Test: Peugeot 208 1,6 VTi Allure - vrchol nabídky v praxi

Test: Peugeot 208 1,6 VTi Allure - vrchol nabídky v praxi

Motor spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou. Maximální rychlost činí 225 km/h, stovku zdolá nové GTi za méně než sedm vteřin. Na zajímavé dynamice má svou zásluhu také nízká hmotnost. Peugeot v tiskové zprávě uvádí 1160 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ostré novince od Peugeotu to v Paříži opravdu sluší 

Podvozek vrcholné 208 dostal taktéž celou řadu úprav. Přední rozchod kol nabral deset, zadní pak dvacet milimetrů, jiné jsou pružiny i tlumiče a vylepšovaly se také stabilizátory. Standardem jsou sedmnáctipalcová litá kola s pneumatikami o rozměru 205/45 a za zmínku stojí také brzdy. Přední kotouče mají průměr 302 mm, zadní 249 mm.

Peugeot 208 GTI nebude konkurentem pro Clio RS

Peugeot 208 GTI nebude konkurentem pro Clio RS

Co se designu týká, Peugeot 208 GTi samozřejmě obdržel pár novinek, ale nejde o nic převratného. Na karoserii se objevily prahové nástavce, příslušná loga, nová maska chladiče, LED diody, zvýrazněné blatníky… V interiéru na řidiče čeká sportovní kůží potažený volant, sportovní sedačky, kovové pedály a kovová hlavice řadicí páky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jak vysoko se bude pohybovat cena, to automobilka ještě neoznámila. Jisté je, že by se první zákazníci měli dočkat na jaře příštího roku.  

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

dnes | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků