Peugeot 208: čtvrtrok na špici v Evropě

V kategorii malých hatchbacků se Peugeotu 208 daří od prosince loňského roku držet už tři měsíce za sebou první pozici. Pro francouzského výrobce, který neprožívá dvakrát šťastné období, kdy mu klesají prodeje a výdělky, to je jedna z mála pozitivních novinek. A potvrzení, že se nástupce oblíbené 207 trefila do vkusu i kapsy zákazníků.
Peugeot 208: čtvrtrok na špici v Evropě

Dvěstěosmička za sebou nechala v tomto období dva své největší konkurenty, VW Polo a čtvrtou generaci Renaultu Clio i Ford Fiesta.

V prosinci odjelo od dealerů v Evropě 20 700 vozů, v únoru si Peugeot 208 připsal vlastní prodejní rekord v rámci Evropy, a to 26 000 prodaných vozů. Podle údajů centrály Peugeotu, čtyřicet procent prodaných vozů bylo ve dvou nejvyšších ze čtyř stupňů výbavy.

Že se jedná o důležitou část evropského automobilového trhu, to dokazují čísla analytické společnosti Jato Dynamics. Podle jejích údajů je v desítce momentálně nejprodávanějších aut hned pět ze segmentu B, tedy malých vozů, z toho čtyři v první pětce, které vévodil jen o třídu vyšší VW Golf. V roce 2012 kategorii malých hatchbacků v Evropě ovládl Ford Fiesta.
 

U nás je to jinak

V České republice si první dva měsíce Peugeot 208 vydobyl v porovnání s celoevropským postavením až sedmou příčku.

Jedničkou stále zůstává Škoda Fabia, VW Polo je na čtvrtém místě, Renault Clio na 11. příčce a Ford Fiesta si v lednu a v únoru držel třetí místo.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků