Peugeot 208 bude jezdit na vzduch. Doslova

Peugeot 208 bude jezdit na vzduch. Doslova

Auto, které nepotřebuje ke svému chodu fosilní paliva, ale pouze vzduch, je určitě snem každého šetřílka. Automobilka Peugeot představí na autosalonu v Paříži koncept modelu 208, který takový sen přibližuje blíže k realitě.

Koncept Peugeot 208 HYbridAir aplikuje stále vyvíjený systém hybridu na vzduch, na kterém koncern PSA intenzivně pracuje. Teoreticky to funguje podobně jako klasický hybrid s tím rozdílem, že se akumulovaná energie získaná při zpomalování neukládá v bateriích ve formě elektřiny, ale v nádrži ve formě stlačeného vzduchu.

PSA (Peugeot/Citroën) mění v hybridech elektřinu za vzduch

PSA (Peugeot/Citroën) mění v hybridech elektřinu za vzduch

Podle Peugeotu je systém HYbridAir efektivní a zároveň konstrukčně jednodušší, levnější a lehčí než současné složité systémy akumulátorů a elektromotorů. Tím je vhodný pro zástavbu i do levných a malých vozů. Natlakování nádrží vzduchem prý trvá jen deset sekund.

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

Peugeot 208 HYbridAir vedle tohoto pohonného systému namontovaného na tříválec 1,2 l dostal i některé díly karoserie a podvozku z hliníku či uhlíkových vláken. Výsledkem je tak auto, které má o 100 kg nižší hmotnost proti sériovému vozu a spotřebu 2,0 l/100 km.

Že je tohle celé jenom utopie? Nikoli. Peugeot zavede tento hybridní pohon do sériové výroby v roce 2016 v nové generaci crossoveru Peugeot 2008. Na následujícím videu se můžete podívat, jak to celé funguje.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků