Peugeot 208 bude jezdit na vzduch. Doslova

Peugeot 208 bude jezdit na vzduch. Doslova

Auto, které nepotřebuje ke svému chodu fosilní paliva, ale pouze vzduch, je určitě snem každého šetřílka. Automobilka Peugeot představí na autosalonu v Paříži koncept modelu 208, který takový sen přibližuje blíže k realitě.

Koncept Peugeot 208 HYbridAir aplikuje stále vyvíjený systém hybridu na vzduch, na kterém koncern PSA intenzivně pracuje. Teoreticky to funguje podobně jako klasický hybrid s tím rozdílem, že se akumulovaná energie získaná při zpomalování neukládá v bateriích ve formě elektřiny, ale v nádrži ve formě stlačeného vzduchu.

PSA (Peugeot/Citroën) mění v hybridech elektřinu za vzduch

PSA (Peugeot/Citroën) mění v hybridech elektřinu za vzduch

Podle Peugeotu je systém HYbridAir efektivní a zároveň konstrukčně jednodušší, levnější a lehčí než současné složité systémy akumulátorů a elektromotorů. Tím je vhodný pro zástavbu i do levných a malých vozů. Natlakování nádrží vzduchem prý trvá jen deset sekund.

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

Peugeot 208 HYbridAir vedle tohoto pohonného systému namontovaného na tříválec 1,2 l dostal i některé díly karoserie a podvozku z hliníku či uhlíkových vláken. Výsledkem je tak auto, které má o 100 kg nižší hmotnost proti sériovému vozu a spotřebu 2,0 l/100 km.

Že je tohle celé jenom utopie? Nikoli. Peugeot zavede tento hybridní pohon do sériové výroby v roce 2016 v nové generaci crossoveru Peugeot 2008. Na následujícím videu se můžete podívat, jak to celé funguje.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 88 příspěvků