Peugeot 207: sympatický a prostorný (první dojmy)

Nový Peugeot 207 jsme na špionážních fotografiích viděli nespočetněkrát, takže nás ani nepřekvapila jeho finální podoba. Oproti předchozí generaci je výrazně větší a prostornější a celkově se tváří jako zmenšenina modelu 307. Naše první dojmy jsou veskrze pozitivní.
Peugeot 207: sympatický a prostorný (první dojmy)

Taková malá 307

S příchodem modelu 207 byla omlazena téměř celá modelová řada vozů Peugeot. 207 je také posledním modelem značky, která dostala dnes už téměř legendární masku s obrovskou, takřka lví tlamou. Světlomety jsou úzké a protažené téměř až k čelnímu sklu, víko kapoty je krátké a končí před znakem automobilky. Nárazník je ukryt v úsměvu a je poměrně masivní, takže u světlých variant působí poněkud rušivě; u tmavších modelů se docela dobře schová a působí neobyčejně sympaticky - rozhodně lépe, než na prvních fotografiích.

Zajímavě jsou řešené mlhovky, kulaté s chromovaným orámováním; osobně se mi líbí více verze bez mlhovek, ale to je otázka vkusu. Zadní partie vozu jsou jakýmsi mixem mezi novým Renaultem Clio a Peugeotem 307, oproti 307 je zadní sklo více skloněné – stejně jako u 206. Jako celek působí 207 jako zmenšenina modelu 307, má ovšem dynamičtější look a působí lehčeji. Oproti 307 je jen o pár cm užší a o nějakých 20 cm kratší.

Jako z vyšší třídy

Interiér budí oproti předchůdci dojem vyšší kvality, je ale o něco méně nápaditý a jde v podstatě ve stylu modelů 307 a 407. Mnohé prvky jsou převzaty z ostatních modelů značky a míra originality není nijak zvlášť vysoká. Celek je ale velmi povedený a dvoustupňové provedení středové konzoly stejně jako zasunutí rádia a klimatizace mezi „sloupky“ určitě zaujme. Lepší než v modelu 206 jsou i plasty, kvalita slícování o poznání pokročila. Měkčené plasty najdete sice až ve vyšších verzích, to ale nelze výrobci vyčítat.

Ergonomie trošku trpí malinkými tlačítky ovládání některých verzí originálních aurádií, jinak je ale na rozumné úrovni. Řadicí páka má stejnou hlavici jako v jiných modelech a stejná je také kulisa řazení – gumová. To je zkrátka klasika a je otázka, kdy a zda Peugeot někdy přijde s přesněji vymezenou kulisou. Volant je opět klasicky peugeotovský a nic jiného jsme ostatně ani nečekali; Škoda také používá stejný volant pro všechny své modely.

Hafo místa

Není divu, že Peugeot 207 je prostorné auto, má rozvor jen o 7 cm menší než větší bráška 307. Za volantem máte místa nadbytek, bohatě dimenzovaný vnitřní prostor nás překvapil. Za běžně urostlým řidičem máte místa skoro až nadbytek, za dvoumetrovým chlapíkem se cítíte sice trochu stísněně, ale stále pohodlně – to se o mnoha vozech tohoto segmentu říci nedá - i vnitřní prostor trochu připomene třistasedmičku. Přední sedadla nabízí rozumný kompromis mezi tvrdostí a měkkostí, což oceníte na delších trasách, boční vedení netlačí a dobře podrží (u sportovní verze je boční vedení masivnější a tvrdší). Sedadla nejsou úzká, ale ani nijak široká – zkrátka akorát.

Vzadu jsou sedadla o poznání měkčí, ale to je naopak výhoda – cestující na rozdíl od řidiče mohou měnit při jízdě polohu těla, takže otlaky či bolest zad nehrozí. Sedáky jsou i vzadu dlouhé a dobře podpírají stehna. Celkový dojem z prostoru a sedadle je bezesporu výborný; jen nad hlavou je vzadu místa méně – to je daň za dynamický vzhled. Zavazadlový prostor má sice objem jen průměrných 270 litrů, má ale velkou základnu, takže v něm odvezete rozumné množství zavazadel a vejít by se mohl po složení i kočárek.

Šest motorů

Novinka se bude nabízet se třemi benzinovými a třemi naftovými motory, které začínají s výkonem na 50 a končí na 80 kW, v budoucnu se jistě přidá verze RC s výkonem okolo 130 kW. K tří a pětidveřovému hatchbacku se časem přidají také verze kombi SW a kupé-kabrio CC, ostatně na AutoRevue.cz jsme již zveřejnili jejich špionážní fotografie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Živé fotografie Peugeotu 207 z ženevského autosalonu, ani na těch nevypadá vůz tak dobře jako ve skutečnosti.

bazar

Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 83 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 116 246 km
Cena: 98 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 127 886 km
Cena: 106 000 Kč
Peugeot RCZ 2
Rok výroby: 2013
Stav: 146 015 km
Cena: 360 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 178 674 km
Cena: 133 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 30 020 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků