Peugeot 207: sympatický a prostorný (první dojmy)

Nový Peugeot 207 jsme na špionážních fotografiích viděli nespočetněkrát, takže nás ani nepřekvapila jeho finální podoba. Oproti předchozí generaci je výrazně větší a prostornější a celkově se tváří jako zmenšenina modelu 307. Naše první dojmy jsou veskrze pozitivní.
Peugeot 207: sympatický a prostorný (první dojmy)

Taková malá 307

S příchodem modelu 207 byla omlazena téměř celá modelová řada vozů Peugeot. 207 je také posledním modelem značky, která dostala dnes už téměř legendární masku s obrovskou, takřka lví tlamou. Světlomety jsou úzké a protažené téměř až k čelnímu sklu, víko kapoty je krátké a končí před znakem automobilky. Nárazník je ukryt v úsměvu a je poměrně masivní, takže u světlých variant působí poněkud rušivě; u tmavších modelů se docela dobře schová a působí neobyčejně sympaticky - rozhodně lépe, než na prvních fotografiích.

Zajímavě jsou řešené mlhovky, kulaté s chromovaným orámováním; osobně se mi líbí více verze bez mlhovek, ale to je otázka vkusu. Zadní partie vozu jsou jakýmsi mixem mezi novým Renaultem Clio a Peugeotem 307, oproti 307 je zadní sklo více skloněné – stejně jako u 206. Jako celek působí 207 jako zmenšenina modelu 307, má ovšem dynamičtější look a působí lehčeji. Oproti 307 je jen o pár cm užší a o nějakých 20 cm kratší.

Jako z vyšší třídy

Interiér budí oproti předchůdci dojem vyšší kvality, je ale o něco méně nápaditý a jde v podstatě ve stylu modelů 307 a 407. Mnohé prvky jsou převzaty z ostatních modelů značky a míra originality není nijak zvlášť vysoká. Celek je ale velmi povedený a dvoustupňové provedení středové konzoly stejně jako zasunutí rádia a klimatizace mezi „sloupky“ určitě zaujme. Lepší než v modelu 206 jsou i plasty, kvalita slícování o poznání pokročila. Měkčené plasty najdete sice až ve vyšších verzích, to ale nelze výrobci vyčítat.

Ergonomie trošku trpí malinkými tlačítky ovládání některých verzí originálních aurádií, jinak je ale na rozumné úrovni. Řadicí páka má stejnou hlavici jako v jiných modelech a stejná je také kulisa řazení – gumová. To je zkrátka klasika a je otázka, kdy a zda Peugeot někdy přijde s přesněji vymezenou kulisou. Volant je opět klasicky peugeotovský a nic jiného jsme ostatně ani nečekali; Škoda také používá stejný volant pro všechny své modely.

Hafo místa

Není divu, že Peugeot 207 je prostorné auto, má rozvor jen o 7 cm menší než větší bráška 307. Za volantem máte místa nadbytek, bohatě dimenzovaný vnitřní prostor nás překvapil. Za běžně urostlým řidičem máte místa skoro až nadbytek, za dvoumetrovým chlapíkem se cítíte sice trochu stísněně, ale stále pohodlně – to se o mnoha vozech tohoto segmentu říci nedá - i vnitřní prostor trochu připomene třistasedmičku. Přední sedadla nabízí rozumný kompromis mezi tvrdostí a měkkostí, což oceníte na delších trasách, boční vedení netlačí a dobře podrží (u sportovní verze je boční vedení masivnější a tvrdší). Sedadla nejsou úzká, ale ani nijak široká – zkrátka akorát.

Vzadu jsou sedadla o poznání měkčí, ale to je naopak výhoda – cestující na rozdíl od řidiče mohou měnit při jízdě polohu těla, takže otlaky či bolest zad nehrozí. Sedáky jsou i vzadu dlouhé a dobře podpírají stehna. Celkový dojem z prostoru a sedadle je bezesporu výborný; jen nad hlavou je vzadu místa méně – to je daň za dynamický vzhled. Zavazadlový prostor má sice objem jen průměrných 270 litrů, má ale velkou základnu, takže v něm odvezete rozumné množství zavazadel a vejít by se mohl po složení i kočárek.

Šest motorů

Novinka se bude nabízet se třemi benzinovými a třemi naftovými motory, které začínají s výkonem na 50 a končí na 80 kW, v budoucnu se jistě přidá verze RC s výkonem okolo 130 kW. K tří a pětidveřovému hatchbacku se časem přidají také verze kombi SW a kupé-kabrio CC, ostatně na AutoRevue.cz jsme již zveřejnili jejich špionážní fotografie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Živé fotografie Peugeotu 207 z ženevského autosalonu, ani na těch nevypadá vůz tak dobře jako ve skutečnosti.
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků