Peugeot 207 SW Outdoor: imitace volnosti

Automobilky se snaží zaujmou zákazníky kde čím. Ti často ani netouží mít něco funkčního, stačí aby měli pocit, že to tak vypadá.

Peugeot 207 SW Outdoor vychází z klasického kombi, které se u Peugeotu označuje jako SW. Tento vůz ovšem dostal pár stylingových a podvozkových změn, které z něj dělají tak nějak zcela nový model.

Klasické kombi bylo doplněno o prvky, které mají navodit pocit terénního vozu. Oplastování spodních části vozu jako jsou nárazníky, blatníky a prahové nástavce jsou právě tím prvkem, které i při běžném pohledu naznačí, že tento prcek není jen tak obyčejným kombi.

Základem upraveného podvozku je zvýšena světla výška. Vpředu o 16 mm a vzadu o 21 mm. Toto zvýšení má umožnit bezpečnější jízdu mimo zpevněnou komunikaci, takže případné vysoké trsy trávy na lesní cestě nebudou překážkou. Na druhou stranu překážkou bude přední náhon, který má své limity.

O pohon této verze se budou starat čtyři motory. Dva benzínové čtyřválce a dva naftové. Benzín zastoupí dva moderní agregáty s označením VTi. První z nich o objemu 1,4 l poskytuje výkon 70 kW (95 k) a točivý moment 136 Nm. Druhým benzínem je pak větší motor o objemu 1,6 l s výkonem 88 kW (120 k) a točivém momentu 160 Nm.

Naftové agregáty pak zastoupí v podstatě jeden čtyřválec o dvou výkonech. Jedná se o hliníkový motor se vstřikováním common-rail druhé generace se vstřikovacím tlakem až 1 600 barů a piezo-elektrickými vstřikovači.

První z nich poskytne výkon 66 kW (90 k) a točivý moment 215 Nm. Druhý pak 80 kW (110 k) a točivý moment 240 Nm, který se může krátkodobě zvýšit díky funkci overboost až na 260 Nm. Druhý z motorů je vybaven turbem s proměnnou geometrií lopatek a filtrem pevných částic.

Po technické stránce jistě zaujme systém SSP (Steering stability programme), který byl poprvé představen u ostré verze Peugeotu 207 RC. Tento systém propojuje stabilizaci ESP a elektrický posilovač řízení. V situaci brzdění na povrchu s různou přilnavostí umožňuje funkce SSP již od začátku brzdit především na přilnavém povrchu vozovky a působením na řízení vozu pomáhá řidiči udržet optimální úhel volantu a předejít ztrátě stability vozidla. Podle podmínek dochází ke zkrácení brzdné dráhy vozu o 4 až 10 %, což může být v kritických situacích zásadní rozdíl.

Výbava je pak vcelku bohatá již od základní verze, kterou lze doplnit o vcelku luxusní prvky. Navigační systém, palubní systém RT4, juke box s pevným diskem, duální klimatizace, aktivní opěrky hlavy, šest airbagů a mnoho dalšího.

Automobilka tak přichází s modelem, který sice nikdy nebude plnit funkci terénního vozu, ale umožní bezpečnou jízdu i mimo asfaltové silnice. Zájem zákazníků o tento nový módní fenomén je tak třeba maximálně využít.

Peugeot 207 SW Outdoor přijde na náš trh v lednu příštího roku a základní cena byla stanovena na 428 900 Kč. Základní cena je tak o něco příznivější, než třeba u českého Roomsteru Scout, který sice stojí jen o 1 000 Kč více, ale nabízí v základní verzi slabší motor a dle prozatímních specifikací i horší výbavu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 207 SW Outdoor
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 83 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 116 246 km
Cena: 98 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 127 886 km
Cena: 106 000 Kč
Peugeot RCZ 2
Rok výroby: 2013
Stav: 146 015 km
Cena: 360 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 178 674 km
Cena: 133 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 30 020 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků