Peugeot 207 SW Outdoor: imitace volnosti

Automobilky se snaží zaujmou zákazníky kde čím. Ti často ani netouží mít něco funkčního, stačí aby měli pocit, že to tak vypadá.

Peugeot 207 SW Outdoor vychází z klasického kombi, které se u Peugeotu označuje jako SW. Tento vůz ovšem dostal pár stylingových a podvozkových změn, které z něj dělají tak nějak zcela nový model.

Klasické kombi bylo doplněno o prvky, které mají navodit pocit terénního vozu. Oplastování spodních části vozu jako jsou nárazníky, blatníky a prahové nástavce jsou právě tím prvkem, které i při běžném pohledu naznačí, že tento prcek není jen tak obyčejným kombi.

Základem upraveného podvozku je zvýšena světla výška. Vpředu o 16 mm a vzadu o 21 mm. Toto zvýšení má umožnit bezpečnější jízdu mimo zpevněnou komunikaci, takže případné vysoké trsy trávy na lesní cestě nebudou překážkou. Na druhou stranu překážkou bude přední náhon, který má své limity.

O pohon této verze se budou starat čtyři motory. Dva benzínové čtyřválce a dva naftové. Benzín zastoupí dva moderní agregáty s označením VTi. První z nich o objemu 1,4 l poskytuje výkon 70 kW (95 k) a točivý moment 136 Nm. Druhým benzínem je pak větší motor o objemu 1,6 l s výkonem 88 kW (120 k) a točivém momentu 160 Nm.

Naftové agregáty pak zastoupí v podstatě jeden čtyřválec o dvou výkonech. Jedná se o hliníkový motor se vstřikováním common-rail druhé generace se vstřikovacím tlakem až 1 600 barů a piezo-elektrickými vstřikovači.

První z nich poskytne výkon 66 kW (90 k) a točivý moment 215 Nm. Druhý pak 80 kW (110 k) a točivý moment 240 Nm, který se může krátkodobě zvýšit díky funkci overboost až na 260 Nm. Druhý z motorů je vybaven turbem s proměnnou geometrií lopatek a filtrem pevných částic.

Po technické stránce jistě zaujme systém SSP (Steering stability programme), který byl poprvé představen u ostré verze Peugeotu 207 RC. Tento systém propojuje stabilizaci ESP a elektrický posilovač řízení. V situaci brzdění na povrchu s různou přilnavostí umožňuje funkce SSP již od začátku brzdit především na přilnavém povrchu vozovky a působením na řízení vozu pomáhá řidiči udržet optimální úhel volantu a předejít ztrátě stability vozidla. Podle podmínek dochází ke zkrácení brzdné dráhy vozu o 4 až 10 %, což může být v kritických situacích zásadní rozdíl.

Výbava je pak vcelku bohatá již od základní verze, kterou lze doplnit o vcelku luxusní prvky. Navigační systém, palubní systém RT4, juke box s pevným diskem, duální klimatizace, aktivní opěrky hlavy, šest airbagů a mnoho dalšího.

Automobilka tak přichází s modelem, který sice nikdy nebude plnit funkci terénního vozu, ale umožní bezpečnou jízdu i mimo asfaltové silnice. Zájem zákazníků o tento nový módní fenomén je tak třeba maximálně využít.

Peugeot 207 SW Outdoor přijde na náš trh v lednu příštího roku a základní cena byla stanovena na 428 900 Kč. Základní cena je tak o něco příznivější, než třeba u českého Roomsteru Scout, který sice stojí jen o 1 000 Kč více, ale nabízí v základní verzi slabší motor a dle prozatímních specifikací i horší výbavu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 207 SW Outdoor
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků