Peugeot 207 RC Rallye: dostupný závoďák

Společnost Peugeot Sport připravila pro sezónu model 207 RC Rallye, s nímž budou moci závodit i méně movité týmy.
Peugeot 207 RC Rallye: dostupný závoďák

Společnost Peugeot podporovala soukromé jezdce od sedmdesátých let, kdy se začala angažovat ve světových rallye. Vše začalo modelem 104 ZS, následovaly třeba typy 205 GTi 1,6, 205 Rallye či 309 GTi. Po celých deset let byly dostupné malé vozy řady 106 v provedení XSi, Rallye nebo S16, zatímco posledních sedm let se nabízela auta 206 XS. Je to jistě dobrá reklama pro značku, jejíž vozy se díky této aktivitě dostanou i na tratě lokálních sportovních podniků. A dnes je zde nový model 207 RC Rallye, přičemž byly již oznámeny jeho základní technické údaje a ceny.

Nový vůz pod svojí kapotou hostí povedený přeplňovaný čtyřválec 1,6 THP, který vznikl ze společného vývoje koncernů PSA a BMW Group a je úspěšný také v produkčních vozech. Pro použití v modelu 207 RC Rallye činí jeho výkon 180 koní, nejvyšší otáčky jsou 6 500 ot./min., vstřikování paliva je přímé a použitá řídicí jednotka nese značku Magneti Marelli. Prostřednictvím zcela nové, šestistupňové převodovky s manuálním sekvenčním řazením jsou poháněna kola přední nápravy, doplněné diferenciálem s omezenou svorností. Brzdový systém a jeho chlazení byly optimalizovány pro zvýšenou zátěž, podobně jako elektrický posilovač řízení. Samozřejmostí je trubkový ochranný rám okolo posádky.

Peugeot 207 RC Rallye bude možno objednat v úpravě pro asfalt, nebo šotolinu, obě verze se liší zástěrkami, tlumicími a pružicími jednotkami a předními brzdami, jejichž kotouče mají v asfaltovém provedení rozměry 325 x 28 mm oproti „šotolinovým“ 290 x 22 mm. Jedním z hlavních cílů tvůrců tohoto modelu bylo zajištění co nejnižších pořizovacích nákladů, které jsou dokonce nižší než u předchozího typu 206 XS. Přestavba na 207 RC Rallye bude v úpravě pro asfaltové tratě stát 20 500 Euro, pro šotolinu je třeba připravit si ještě 5 000 Euro navíc.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 207 RC Rallye --- kvalitnější snímky doplníme, jakmile budou k dispozici

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků