Peugeot 207 RC Rallye: dostupný závoďák

Společnost Peugeot Sport připravila pro sezónu model 207 RC Rallye, s nímž budou moci závodit i méně movité týmy.
Peugeot 207 RC Rallye: dostupný závoďák

Společnost Peugeot podporovala soukromé jezdce od sedmdesátých let, kdy se začala angažovat ve světových rallye. Vše začalo modelem 104 ZS, následovaly třeba typy 205 GTi 1,6, 205 Rallye či 309 GTi. Po celých deset let byly dostupné malé vozy řady 106 v provedení XSi, Rallye nebo S16, zatímco posledních sedm let se nabízela auta 206 XS. Je to jistě dobrá reklama pro značku, jejíž vozy se díky této aktivitě dostanou i na tratě lokálních sportovních podniků. A dnes je zde nový model 207 RC Rallye, přičemž byly již oznámeny jeho základní technické údaje a ceny.

Nový vůz pod svojí kapotou hostí povedený přeplňovaný čtyřválec 1,6 THP, který vznikl ze společného vývoje koncernů PSA a BMW Group a je úspěšný také v produkčních vozech. Pro použití v modelu 207 RC Rallye činí jeho výkon 180 koní, nejvyšší otáčky jsou 6 500 ot./min., vstřikování paliva je přímé a použitá řídicí jednotka nese značku Magneti Marelli. Prostřednictvím zcela nové, šestistupňové převodovky s manuálním sekvenčním řazením jsou poháněna kola přední nápravy, doplněné diferenciálem s omezenou svorností. Brzdový systém a jeho chlazení byly optimalizovány pro zvýšenou zátěž, podobně jako elektrický posilovač řízení. Samozřejmostí je trubkový ochranný rám okolo posádky.

Peugeot 207 RC Rallye bude možno objednat v úpravě pro asfalt, nebo šotolinu, obě verze se liší zástěrkami, tlumicími a pružicími jednotkami a předními brzdami, jejichž kotouče mají v asfaltovém provedení rozměry 325 x 28 mm oproti „šotolinovým“ 290 x 22 mm. Jedním z hlavních cílů tvůrců tohoto modelu bylo zajištění co nejnižších pořizovacích nákladů, které jsou dokonce nižší než u předchozího typu 206 XS. Přestavba na 207 RC Rallye bude v úpravě pro asfaltové tratě stát 20 500 Euro, pro šotolinu je třeba připravit si ještě 5 000 Euro navíc.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 207 RC Rallye --- kvalitnější snímky doplníme, jakmile budou k dispozici

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků