Peugeot 207 RC: najostrejšia dvestosedma

V triede malý ostrých hatchbackov začína pekne prituhovať. Najnovším prírastkom je Peugeot 207 RC. Čo prináša?
Peugeot 207 RC: najostrejšia dvestosedma

Na (zatiaľ) najsilnejší model francúzskej automobilky sa netrpezlivo čaká už dlhší čas. Teraz je konečne tu a všetci priaznivci značky sa majú na čo tešiť. Oproti predchádzajúcej ostrej verzii je tu ale iná trochu iná filozofia – kým Peugeot 206 RC vsadil na atmosférický dvojliter s výkonom 130 kW (177 k), nový model ukrýva pod kapotou spoločné dielo koncernu PSA a BMW – turbodúchadlom preplňovaný agregát s objemom 1,6 l. Jeho výkon sa pohybuje na hranici 128 kW (175 k) a rovnaký motor nájdeme aj obľúbenom (a tak trochu konkurujúcom) Mini Cooperi S.

Kým motor predchádzajúcej generácie vsádzal na vysoké otáčky a výbornú točivosť, u novej jednotky sa vyzdvihuje mohutný záťah už v nízkych a stredných otáčkach. Každému však vyhovuje niečo iné, a tak konečný záver tejto voľby nechajme na číslach predajnosti. Zároveň ale nejde prehliadnuť fakt, že kým 206 RC bojovala proti Cliu Renault Sport (predchádzajúcej generácie) všetkými silami, dnes na neho stráca. 197 koní z atmosférického dvojlitra je predsa len zaujímavejších. Nová Corsa OPC s motorom 1,6 Turbo prinesie koní 192. Lenže je vhodné pripomenúť, že tu si ešte necháva Peugeot rezervu pre model 207 GTI, ktorý môže všetko zmeniť.

A teraz trochu čísel a údajov. Pohotovostná hmotnosť vozidla je 1250 kg. Na stovku sa 207 RC dostane za 7,1 sekundy, maximálna rýchlosť dosahuje 220 km/h. Kilometer s pevným štartom zvládne „ercéčko“ za 27,8 sekundy, 400 m mu patrí za 15,2 s. Ako sme už spomínali, výkon motora je 128 kW (175 k) pri 6000 ot./min., točivý moment 240 Nm vrcholí pri 1600 ot./min., pričom krátkodobo sa dá využiť funkcia overboost, ktorá zvýši točivý moment na 260 Nm. Na piatom (a zároveň najvyššom) prevodovom stupni zrýchli RC z 80 na 120 km/h za rovných 7 sekúnd, na štvorke mu to trvá len 5,5 sekundy.

Peugeot 207 RC stojí na sedemnásťpalcových kolesách s pneumatikami 205/45 R17. Ak napriek slušným výkonovým parametrom sú udávané hodnoty spotreby veľmi priaznivé. V meste si malý lev vezme 9,9 l/100 km, mimo mesto sa dá dostať na 5,7 litra a v kombinácii si vystačí so 7,2 litrami Naturalu 95 na každých 100 km.

K cenám tohto zatiaľ najostrejšieho modelu sme sa ešte nedostali, no to by sa malo čoskoro zmeniť. Hneď ako sa tak stane, budeme vás o nich informovať.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 207 RC

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

včera | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 72 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků