Peugeot 207 HDi 99g: lev s emisemi CO2 99 g/km

Po údalostech posledních měsíců je sice nad slunce jasné, že emise CO2 v současných objemech produkovaných lidmi neznamenají pro naši planetu žádnou zásadní hrozbu, automobilky ale musí chtě nechtě zužitkovat své investice do vývoje vozů, které se chlubí především nízkou produkcí oxidu uhličitého. Šlo by to sice i jinak, vždyť nízké emise CO2 automaticky znamenají i nízkou spotřebu paliva a naopak, ale slovo „úsporný” nezni v poslední době zdaleka tak zajímavě jako „ekologický”, a tak všichni vesele pokračují v dosavadní rétorice.

Peugeot rozhodně není výjimkou potvrzující pravidlo, a tak na český trh přichází s úspornou verzi Peugeot 207 HDi 99g, jejíž hlavní předností je, jak již název naznačuje, nízká hladina emisí CO2. Tato 207 HDi (66 kW) se vyznačuje naladěním, které ji umožňuje snížit spotřebu paliva na 3,7 l/100 km a emise CO2 na odpovídající úroveň 99 g/km.

Minimalizace spotřeby paliva je přitom dosaženo především specifickým programem řídicí jednotky a výměníku EGR (ochlazování vypouštěných výfukových plynů). Pozadu nezůstala ani aerodynamika, koeficient odporu vzduchu Cx je v dané třídě neobvyklých 0,274 a koeficient Scx je snížen z 0,670 na 0,580. Na těchto hodnotách se podílí především snížení podvozku o 5 mm, speciální pružení, přední zástěrky s těsnějším bočním zpětným prouděním, pouze nezbytně nutná výplň vstupů vzduchu, doplnění zástěn pod podlahu, ve výfukovém potrubí a v prostoru palivové nádrže, specifické kryty kol plnících funkci aerodynamického krytu nebo zadní křídlo. Nechybí pochopitelně ani „oblíbené” eko pneumatiky Michelin 15″ (185/65R15) s nízkým valivým odporem.

Model 207 ve verzi Active 1,6 HDi FAP 99 g 90 k je v prodeji za cenu od 373 900 Kč.

Tip: Přečtěte si náš test Peugeotu 207 GT 1,6 THP.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 207 v našem zimním testu
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků